/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med min computer
Fra : SlowPols
Vist : 588 gange
40 point
Dato : 30-04-05 17:08

Hej! Min computer har pludselig sl[et over til at v;re engelsk tastatur (I kan jo selv se hvad der sker n[r jeg pr'ver at skrive de tre sidste vokaler i det danske alfabet!). Hvordan sl[r jeg det tilbage s[ det bliver dansk igen?

Niels

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-05 17:15

Har du nede vet uret en lille firkant hvor det står [EN]........så h-klik og skift til [DA]

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 30-04-05 17:50

Jeg har windows xp prof. ved ikke om det har noget med det og g're, men i hvert fald st[r der ikke [EN] nede ved uret.

Niels

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 30-04-05 18:06

Controlpanel,og så Regional og language option,der sku du vel kunne stille tastatur og sprog

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 30-04-05 18:09

har fundet ud af det!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-05 21:21

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 30-04-05 21:25

Jeg körer med engelsk tastatur som standart. Har slet ikke æ ø og å. Bruger ALT+(Binær kode)

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 01-05-05 00:09

Husk at lukke spørgsmålet ellers ...

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 01-05-05 00:25

ellers hvad svamp?
Det er da fedt med åbne spørgsmål..

SlowPols> Du skal ikke høre på svampen. Du lukker dit spørgsmål hvis du ønsker det og ellers ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-05 09:14

SlowPols - det er dig som vælger hvornår et spørgsmål skal lukkes.
Men det ville da være rart at vide hvad du gjorde for at det virkede.
Der er måske mange som hopper ind på dette spørgsmål i håb om at få løst et problem de selv har.

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 01-05-05 17:26

Okay jeg søgte gik ind i kontrolpanel og trykkede jeg på "Indstillinger for dato og klokkeslæt samt internationale og sproglige indstillinger" og gik ind i "Tilføj yderligere sprog" så tog jeg fanen "Sprog" og trykkede på knappen "Detaljer".
Så tilføjede jeg som bare Dansk som sprog og fjernede Engelsk.

Så burde der ikke være flere problemer i det

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 01-05-05 17:28

Hov.. forresten hvordan er det nu lige man lukker et spørgsmål (Det er ret lang tid siden jeg var herinde sidst!)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-05 17:28

Sådan SlowPols

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 01-05-05 17:48

Det du gør; Du kigger efter et af mine indlæg. Over datoen er der et link du skal trykke på. Så lukker du det. :p

Godkendelse af svar
Fra : SlowPols

Dato : 02-05-05 14:38

Tak for svaret emesen.