/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til at se billeder på PC fra canon~
Fra : triade
Vist : 566 gange
200 point
Dato : 29-04-05 14:00

Jeg har et Canon PowershotG1.

Men jeg kan ikke få det til at overføre/åbne billederne på min computer. jeg har prøvet frem og tilbage i et par måneder nu.

Jeg har vært herinde og downloade en driver: http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=OSCompatibilityAct&fcategoryid=144&modelid=8282&keycode=windr

Og det er gået fint.

Men det er som om min computer ikke kan finde ud af at jeg har et kamera i mit USB stik.

Jeg har før haft et kamera hvor jeg bare proppede USB stikket i hvorefter billederne blev vist automatisk, og jeg har et webcamera der virker i begge USB stik.
Så det er ikke der der er noget galt.

Når jeg går ind under "start", "settings", "control panel", "scanners & Cameras", eller om jeg går ind under "Scanner and Camera wizard" finder den ikke noget Kamera tilsluttet.

Men jeg skal vel ind under "Add hardware" ikke?

Når jeg prøver at tilføje nyt hardware, kommer der under Canon kategorien en masse printere osv. og jeg kan ikke genkende noget at det. Og jeg vil jo ikke tilføje noget jeg ikke ved hvad er eller ikke har brug for.

Hvad kan der være af muligheder tilbage som jeg har overset?

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 29-04-05 14:09

Jeg fixede det for min nabo forleden dag, der har et kamera magen til dig.

Jeg søgte google efter "Canon Powershot G1 Utility", downloadede det første og det bedste, og så virkede det bare med det samme.

Måske du kan prøve dig frem den vej.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-04-05 14:14

Gå ind på den her side http://www.pcdrivers.com/scanner4.htm og gå ned til nr. 93 og download den fil der passer til din pc-ér.

Du nævner ikke hvad windows du bruger.. (xp,2000 eller andet) det er faktisk vigtigt når det gælder dirvere til kameraer..!

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-04-05 14:16

Prøv forresten at læse den her side... her finder du mange nyttige tips og programmer til dit kamera..

http://vermeulen.ca/digital2.html

Mikael

Kommentar
Fra : triade

Dato : 29-04-05 14:19

Det er windows xp home edition.

Kommentar
Fra : triade

Dato : 29-04-05 14:30

joniaya---->>>> Tog du memory kordet ud om satte det ind i en kortlæser? Eller var kameraet bare i USb stikket?

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 210 point
Dato : 29-04-05 15:12

hvis du har en kortlæser skal du da ikke bøvle med at tilslutte dit kamera.. tag kortet ud smid det i læseren og du har dine billeder på pc´en... hvis dette ikke virker er dit kort defekt...!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-05 15:16

Der er som regel med et Canon Powershot en CDrom med det program du skal bruge for at få det til at virke.

Jeg har et Powershot A40, og det kan heller ikke køre i computeren uden at det software der fulgte med cameraet bliver installeret.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-04-05 15:20

Og forresten med windows xp skal man ikke bøvle med drivers til kameraer man smækker kameraet i usb-portet og så finder windows xp normalt selv kameraet... (normalt fordi der er hardware som ikke kommunikerer godt med xp)

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 29-04-05 15:25

Det lyder som en god nyhed. Skal man så bare købe en kortlæser der passer til sit kamera, og proppe det i USB indgangen?

Ja jeg ved ikke helt hvad en kortlæser er

Kommentar
Fra : triade

Dato : 29-04-05 15:29

Nå så prøver jeg lige at skaffe en kortlæser til kameraet.

Den cd der hørte med er blevet væk.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-04-05 15:48

Jeg har et Konica Minolta Dimage a1 (et 8 megapixel kamera). Jeg købte det brugte fra min bror. Jeg bo på Færøerne og han bor i DK. Han glemte selvfølgelig at sende mig kablet til pcén med. Så Jeg smuttede ned i en computer forretning og købte en multi-kortlæser (den kan læse 21 forskellige korttyper tror jeg), kostede lige under 300 kr. Smækkede læseren til pc´en og den installerede sig selv på windows 2000, i med kortet og så virkede det.

Fordelen ved at bruge kortlæser er det, at et digitalkamera ofte bruger lange besværlige navne til billedfilene, og da en kortlæser fungerer som en ekstern lille harddisk, kan man nemt ændre navnet på bileldet inden man fylder det ind på sin harddisk på pcén. Desuden kan jeg bruge kortet fra mit sony digital videokamera i samme læser. Så jeg slipper for alle mulige kabler fra video og fotografi apperat m.m.

Godkendelse af svar
Fra : triade

Dato : 29-04-05 17:16

Hmm. Jeg har lige snakket med en fotohandler. Det ager kun 149 kr. for en kortlæser. Den napper jeg.

I skal have tak for hjælpen alle sammen..

Kommentar
Fra : triade

Dato : 30-04-05 11:55

Så.. Det virkede jo med det samme