/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst ??
Fra : dennisdahl
Vist : 382 gange
50 point
Dato : 28-04-05 21:09

Hej

Håber der er nogen der har et hurtigt svar på dette spørgsmål..

Hvorhenne på min computer kan jeg se om det kan virke med en trådløs router ??

mvh

Dennis

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-04-05 21:24

??? Hvis bare du HAR en trådløs router og et trådløst netkort så vil det da virke under Win9x, ME, NT, 2000 og XP såfremt der er udviklet drivere til netkortet.

Eller det er måske ikke det du mener?

mvh berpox

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-04-05 21:26

kunne du ikke forklare dig lidt bedre
er det en bærbare comp
har du en router osv
næsten alle comp kan virke trådløs
har du netkort

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-04-05 21:33

denne computer/netvætksforbindelser

Kommentar
Fra : dennisdahl

Dato : 28-04-05 22:32

Det er til en stationær pc.

Nu har jeg LAN forbindelse via antenne (med ledning), dette abb. er opsagt fordi jeg skal ha' cybercity adsl via mit arbejde. Der medfølger en router (med ledning til at slutte til pc'en), dette ønsker jeg ikke så jeg skal ud at købe Access Point så jeg kan køre trådløst hvis jeg altså kan ??? Det jeg så er interesseret i at vide er hvor kan jeg tjekke om mit netkort kan virke trådløst, jeg har kun kørt med lednings tilslutning indtil videre..

Håber denne forklaring hjalp lidt.

Dennis

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-04-05 22:39

Du skal i hvert fald have et netkort med en antenne på, samt en router med acesspoint.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-05 22:41

I stedet for et netkort, kan du vælge en usbløsning, men skal stadig have noget at koble op til, ex. en router med acesspoint.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-04-05 22:43

jeg har kørt med linksys router BEFW11S4 i flere år http://www.prc-data.dk/page.asp?screen=1120
net kabel til den stationære og trådløs til den bærebare

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-04-05 00:05

Citat
Nu har jeg LAN forbindelse via antenne (med ledning),

Har du trådløs netværks- (og dermed internet) forbindelse på din stationære PC?
eller
Har du kablet netværks- (og dermed internet) forbindelse på din stationære PC?

Din kommende udbyder stiller en bredbåndsrouter med et enkelt LAN stik til rådighed. Til denne vil jeg anbefale at du tilkobler en trådløs router.

Hvis der ikke er antenne på dit netkort, så skal du selvfølgelig have sådan et som erstatning for dit kablede netkort.

Jeg er selv glad for D-Link produkterne der kører upåklageligt, men har også et par Planet trådløse netkort i mit netværk.

Nogle falder for trådløse USB netkort - men jeg sværger nu til trådløse PCI netkort...det har været de mindst bøvlede at have med at gøre.

Mit setup:
Cybercity bredbåndsrouter - D-Link DI624 Wireless Router med 4 netværksstik - 2 stk. DWL-520 trådløse netværkskort, 2 Planet WL-8310 trådløse netværkskort samt 1 stk. D-Link DFE-530TX alm. netkort - og ingen problemer....!

mvh berpox

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-04-05 08:39

Jeg har da også trådløs netværk med ledning.

Det skal dog forstå's på den måde, at jeg bruger en extern antenne med magnetfod og ca. 1 meter kabel, så den kan flyttes rund for at finde den bedste placering.

Såååååååååååeeeeeeeee det kunne være det Dennis mente!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-04-05 15:28

Jeps - det kunne absolut være en mulighed ... jeg kunne bare ikke lade være

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : dennisdahl

Dato : 29-04-05 21:09

Tak for svaret severino.

Tak for hjælpen til jer alle
,
Der var mange gode svar fra alle..

Dennis