/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ur går forkert....
Fra : H2
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 27-04-05 09:37

Hej

Uret på min bærbar pcer går ikke ordelig.
I dag kl 9:12 passede den og her 9:30 viste den 8:58
Nogle gange er den forand og andre gange bagefter. og den retter sig selv igen.

Den kører en engels XP med SP2
H2

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 27-04-05 09:41

Hvad er dit spørgsmål H2

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-04-05 10:14

har du checket batteriet ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-05 10:32

Du skifter måske til Engelsk version en gang i mellem.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 27-04-05 10:47

Min spørgsmål Hvad kan der være galt.

Angående batterit. Den kan gøre det når jeg har den tænt og strømforsyning på.

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 27-04-05 11:18

Har du scannet for virus og spyware? Jeg har engang set en pc, med helt skæve klokkeslæt og det hjalp efter at have fjernet spyware. Prøv at gå ind på http://www.spywarefri.dk
De har flere gode værktøjer til at fjerne snavs med.

Accepteret svar
Fra : Labtec

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-05 12:48

Min gjorde det også indtil jeg reinstallerede windows, og indstilte tiden korrekt igen..

Kommentar
Fra : bne

Dato : 27-04-05 12:50

Hvad med batteriet til CMOS'en ? Er det checket ?
(Et lille lithium-batteri, der sidder indvendigt i maskineriet...)

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 27-04-05 13:40

Min computer er 2 dage gammel og gjorde det samme. Jeg fandt ud af at jeg ikke havde indstillet tiden allerede ved installationen af windows. siden har den ikke gjort det.

Om man kan ændre det andre steder ved jeg ikke, men jeg tror ikke det har noget med batterier at gøre.

Men højre klik på uret og gå ind under "adjust time". Derefter går du ind i kontrol panelet under "Regional and alnguages", og sørger for at alt her står på dansk.

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 27-04-05 13:40

Min computer er 2 dage gammel og gjorde det samme. Jeg fandt ud af at jeg ikke havde indstillet tiden allerede ved installationen af windows. siden har den ikke gjort det.

Om man kan ændre det andre steder ved jeg ikke, men jeg tror ikke det har noget med batterier at gøre.

Men højre klik på uret og gå ind under "adjust time". Derefter går du ind i kontrol panelet under "Regional and languages", og sørger for at alt her står på dansk.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 27-04-05 16:49

har du sat den i den rigtig tidszone ?? (gmt +01.00)

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 29-04-05 20:39

Tjek i BIOS om tiden står rigtigt, tit kan det klares gennem BIOS, ellers så tjek BIOS batteriet som der er flere der foreslår det batteri ligner en forvokset udgave af et batteri til et armbåndsur f.x.

Godkendelse af svar
Fra : H2

Dato : 02-05-05 15:37

Tak for svaret Labtec.
   Så kører den igen....