/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kopi af dvd'er
Fra : amc
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 27-04-05 08:58

Hej...
Jeg har 3 børn(De har alle 3 dvd afspiller) og vil godt tage et par kopi af vores dvd'er så jeg ikke skal ud og købe 3 af hver(For det må man vel godt) Men hvad program skal jeg bruge for at tage en kopi.....
Så det viker da man jo ikke bare kan tage en kopi i Nero 6

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 27-04-05 09:20

Det må du faktisk ikke, så hvis det bekymrer dig så er den ikke længere

Du må tage en sikkerhedskopi til eget brug, men ikke kopier til ditribution

Kommentar
Fra : amc

Dato : 27-04-05 09:32

Det er vel også til eget brug når det er til mine børn vi bor jo i samme hus

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-04-05 09:32

Hejsa
du skal bruge anydvd og clonedvd
www.slysoft.com

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 27-04-05 09:34

Jeg ved ikke præcis hvilket program du skal bruge, men du skal findet et der kan komprimere filmen så du kun får det allervigtigste med. Altså dvs. at når du sætter den kopierede dvd i afspilleren, så starter den op med det samme med danske tekster, uden menu og andre ting der bare fylder og er overflødelige.

På denne måde kan man få det til at fylde kun 1 dvd.

Se evt. lidt på denne tråd: http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=177341&fid=13

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 27-04-05 09:42

Du kan bruge CloneDVD

Accepteret svar
Fra : Ravn_k01

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-05 13:38

jeg ville nu vælge dvd shrink, der kan du fjerne unødige undertekster, reklamer, sprog osv. Programmet er især godt, hvis din dvd film er lavet som duallayer, hvilket betyder, at den ville fylde to dvdskiver hos dig.

det kan findes her, det virker og det er meget nemt at bruge :)

http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_shrink.cfm

God fornøjelse.

Morten

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 30-04-05 15:05

giver Ravn_k01 ret.. DVDShrink er bare himlen.. når du har lagt filerne over på computeren så derefter bare brænde dem med nero

Godkendelse af svar
Fra : amc

Dato : 30-07-05 18:40

Tak for svaret Ravn_k01.