/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor bliver mit C: af?
Fra : sus1234
Vist : 533 gange
50 point
Dato : 19-09-02 17:30

ligegyldt hvad jeg gør forsvinder mit C: hvergang jeg prøver at formatere... seneste bud på en formatering var at smide en 98boot-disk i drevet og så køre en fdisk derfra... men intet held der! der dukker kun drev d: og drev e: op! som er mine partitioneringer!! HVAD GØR JEG??!!
Sus

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 60 point
Dato : 19-09-02 17:54

Dit c: drev er garanteretet ntfs-drev... for at kunne "se" dit c-drev i dos, skal det være konventeret til fat-system. For at gøre dette skal du bruge enten Windows2000 eller WindowsXP. Konventer det inde i selve programmet, og så skulle du gerne kunne se dit drev ude fra dos af!

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 16:36

Det lyder som om at du har fået lavet dit C: drev om til NTFS !!
Du skal ha fat i Partition Magic 7.0 og konvertere tilbage til FAT32, da
fdisk kun kan se fat og fat32 diske

--
Spacemann
ICQ: 144131050

"sus1234" <sus1234.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rYli9.5909$Qk5.335796@news010.worldonline.dk...
> ligegyldt hvad jeg gør forsvinder mit C: hvergang jeg prøver at
> formatere... seneste bud på en formatering var at smide en 98boot-disk i
> drevet og så køre en fdisk derfra... men intet held der! der dukker kun
> drev d: og drev e: op! som er mine partitioneringer!! HVAD GØR JEG??!!
> Sus
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 19-09-02 18:01

takker!!det slog også lige frøkenen.... det prøves lige!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 17:01

On Thu, 19 Sep 2002 17:36:25 +0200, "Spacemann" <spacemann@mail.dk>
wrote:

>Det lyder som om at du har fået lavet dit C: drev om til NTFS !!
>Du skal ha fat i Partition Magic 7.0 og konvertere tilbage til FAT32, da
>fdisk kun kan se fat og fat32 diske

Goe gamle Diskedit kan også gøre det.

Bare overskriv hele boot sektoren med 0'er og din harddisk er ren som
en nyvasket barne røv.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 17:34

"sus1234" <sus1234.news@kandu.dk> wrote in message
news:rYli9.5909$Qk5.335796@news010.worldonline.dk...
> ligegyldt hvad jeg gør forsvinder mit C: hvergang jeg prøver at
> formatere... seneste bud på en formatering var at smide en 98boot-disk i
> drevet og så køre en fdisk derfra... men intet held der! der dukker kun
> drev d: og drev e: op! som er mine partitioneringer!! HVAD GØR JEG??!!
> Sus

Kør fdisk, slette alle drev, også ikke DOS drev. Opret nye drev, genstart og
formater de nye drev.
mvh
Preben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 05:57

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message
news:3d89fc6e$0$75604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kør fdisk, slette alle drev, også ikke DOS drev. Opret nye drev, genstart
og
> formater de nye drev.

Hvis de ovrige partitioner ikke skal slettes...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 06:00

"sus1234" <sus1234.news@kandu.dk> wrote in message
news:rYli9.5909$Qk5.335796@news010.worldonline.dk...
> drev d: og drev e: op! som er mine partitioneringer!! HVAD GØR JEG??!!

http://www.polarhome.com/service/bootdisk/OS2/3.0/

Laver dette bootfloppy-set og bruger FDISK derfra. Fjerner C: og opretter
den igen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 14:08

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
news:3d8aaaaa$0$49624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message
> news:3d89fc6e$0$75604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Kør fdisk, slette alle drev, også ikke DOS drev. Opret nye drev,
genstart
> og
> > formater de nye drev.
>
> Hvis de ovrige partitioner ikke skal slettes...?

OK så lad være med at slette dem .
Da drev C ikke kan ses kunne det være ikke-DOS f.eks NTFS eller Linux.
mvh
Preben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 17:59

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message
news:3d8b1dad$0$75598$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvis de ovrige partitioner ikke skal slettes...?
> OK så lad være med at slette dem .

Nu kender jeg ikke til spørgerens EDB-færdigheder, men MS' fdisk er ikke den
mest intuitive (og slet ikke for begyndere)...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Godkendelse af svar
Fra : sus1234

Dato : 21-09-02 22:58

Tak for svaret ostemanden.