/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hjælp?!?!?!
Fra : olefengersalle
Vist : 2512 gange
20 point
Dato : 24-04-05 19:57

AEG öko-LAVAMAT 73620 Vaskemaskine. det er en fejmeldning som viser c9. hvad betyder det???
mvh knudsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 20:04

Tidlige har spørgere fundet hjælp på denne side: http://www.kloge-aage.dk Prøv det. Det lader ikke til at AEG's hjemmeside kan/vil hjælpe selv om man skriver til dem. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-04-05 20:07

Kig i din brugsanvisning, der står det
mvh
franksp

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-04-05 20:10

arne´s henvisning:
http://www.kloge-aage.dk/search.php?mode=results

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 20:12
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 20:13

Ja den skulle være go' nok.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-04-05 20:13

Nå, jeg troede søgeresultatet kom med...men det gør det ikke...men skriv f.eks. "aeg c9" i søgeordet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 20:23

Hvis din AEG Vaskemasine viser fejlkode C9 i displayet, og dermed er blokeret, kan du afstille fejlen ved at følge denne procedure:

1. Tap vandet af med slangen ved filteret.

2. Drej programvælgeren til "sluk".

3. Tryk på Start / Pause så lågen kan åbnes.

4. Åben og luk lågen.

5. Tryk og hold tasterne "Start / Pause" Og "Forvalg Timer" inde, samtidig med at programvælgeren drejes til 95°C.

6. Voila, fejlkoden (og blokeringen) er væk.

Fejlen kan opstå hvis motoren er overbelastet, men også hvis kullene i motoren er slidt op. Disse er, såfremt man er en smule fingernem, ikke svære at skifte.
Et kulsæt kostede 126,- inkl. moms hos REPART ApS, tlf. 86250211

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 20:24

Øh - jeg vil ikke ha' point for at bruge de andres link....................

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 20:33

Det var godt emesen Det er jo præcist hvad der står i mit Link. Ved at henvise til et link og ikke blot kopiere teksten viser jeg jo netop den oprindelige Kloge-Åge respekt. Ha ha.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 20:33
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-04-05 20:35

Til orientering så kan man godt få "support" på AEG produkter, men det sker nemmest via den organisation der står for service og garanti . Electrolux http://www.electrolux.dk/node82.asp

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-04-05 20:35

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 20:37

I øvrigt er det en frisk side denne >kloge aage<

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 20:43

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 18:46

olefengersalle - Det er nu 1 måned siden at en hel række dygtige Kandu'er brugte tid på at hjælpe dig. Det er alm. praksis at man lukker sit spørgsmål når man har fået et eller flere gode svar.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 18:56

arne.jakobsen

Du har nok travlt i dag, med at få andre brugere til at lukke deres spørgsmål.

Fjern fluebenet i de spørgsmål, som du har deltaget i, så bliver spørgsmålene også slettet i din historik.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 19:09

ans -> du må squ da indrømme at spørgeren har fået sit svar. Som vi tidligere har snakket sammen om, SKAL man ikke lukke et spørgsmål hvis man ikke har fået svar. Det blev vi så enige om. Men denne spørger HAR fået endda mange svar. Hvis du tror jeg er så lav at ville JAGTE disse 20 point, ta'r du fejl. Men så længe som Kandu.dk HAR et point-system, bør man også overholde de (desværre) uskrevne love. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 20:26

Hvorfor er det altid i slutningen af måneden, at de uskrevne regler skal overholdes. Har du lært noget af Palle B. der score mange point på den måde og som Ans æælsker jeg at gøre opmærksom på, at spørgeren selv bestemmer om der skal lukkes.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 20:54

Kandu har et pointsystem, men man skal ikke overholde de uskrevne love.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 21:03

ans - At Kandu ikke skriver sine regler så de kan forståes eller læses af alle, betyder ikke at de ikke er der. Men når der overhovedet findes et pointsystem, må det også have en mening og en betydning. Hvorfor skal en spørger tilknytte et antal point til sit spørgsmål, hvis det ikke var/er meningen at disse også skal udløses. Hvorfor findes muligheden for at acceptere en kommentar som svar (og dermed udløse pointene) hvis det ikke var/er Kandu's mening at disse point SKAL tildeles?

BjarneD -> Hvis du tror jeg jagter 20 point, så tænk om igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 21:18

Hvis du ikke jagter point hvad laver du så?
Sådan noget som uskrevne love findes ikke, men der findes selvfølgelig praksis og praksis i dette tilfælde kan du jo prøve at gøre op ved at tælle "ubesvarede" spørgsmål og selv om der nok er flest besvarede så er der alligevel så høj en procentdel af ubesvarede, at der vel kan blive tale om præcedens i forhold til spørgerens egen valgfrihed.
Glem alt om point og lav et godt stykke uselvisk arbejde så sover du bedre.
Der er alt for mange der svarer på noget de ikke aner en disse om fordi det åbenbart er blevet sådan at hvis man kan finde noget på Google eller i gamle Kandu spørgsmål så er det sandheden/fakta og så er der jo lige den der med, at hvis man er lidt forsigtig i svaret vel vidende at der kan være flere muligheder så er der en der ikke tager den slags smålige hensyn og får sit muligvis ubrugelige svar godkendt. Næh du, hvis spørgerne siger tak for hjælpen som mange gør så er det da rigeligt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-05-05 21:58

Yes BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 22:04

Ja din holdning kender vi emesen og jeg indrømmer gerne, at du har inspireret mig -Tak for det!