/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Log-ind til email.
Fra : refi
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 22-04-05 16:38

Nogen der har en logisk forklaring?
Outlook bliver ved i tide og utide at bede om mit logind til EN af mine emailadresser.
Den står i logindfeltet og egentligt burde jeg bare kunne trykke OK, men det vil den ikke (så kommer den bare igen og siger det er forkert).
Hvis jeg så skriver kodeordet og beder den om at gemme - så henter den posten - men næste gang sker det samme.
Det sker ikke altid men ofte.
Er der noget program eller lign. der kan RETTE i de kodeord der allerede er gemt?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-05 17:01

Prøv at checke for spyware og lignende!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 17:04

Den bliver tjekket hele døgnet rundt.

Og det er jo heller ikke hele tiden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 17:39

Prøv at slette kontoen og opret den så igen (hvordan kan du jo nok finde ud af).
Jeg har oplevet et lignende problem, hvor jeg klagede min nød til min webhost (eget domæne) da jeg mente, at de tmåtte være en fejl hos dem, men de påstod at det var en fejl i OE der forårsagede problemet og, at det normalt kunne løses ved at gøre som beskrevet. Jeg troede det var bortforklaring, men det virkede for mig. Prøv Refi!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 17:52

Hejsa "BjarneD"

Alle adresser er nyindtastede da jeg fik ny udbyder for kort tid siden (TDC).
Som sagt tjekker den 7 mailadresser med 5 minutters mellemrum - og det er kun den ene der fejl - og ikke hele tiden.
At det skulle kunne være en fejl i OE er da muligt. Før kørte jeg kun med Outlook men efter skiftet til TDC vil den absolut have en adresse i Express. Det har jeg så givet den (det er netop den der er problemet), men det er stadig Outlook der laver problemet.
Ligeledes popper der jo et vindue op hvor den beder mig logge ind. Dette er allerede udfyldt men den vil ikke acceptere det der står.
Hvis jeg så overskriver det med NØJAGTIG det samme - så er der ingen problemer - før næste gang eller næste gang igen.
Så tilsyneladende husker den mit logind - den bruger det bare ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 19:36

OK - Har du så prøvet, at lade være med at bruge deres ASMTP. Det kunne lugte lidt af en fejl på TDC kontoen hvis det andet er prøvet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 19:43

SMTPen er TDCs.
POP3 er selvfølgelig den der hører til adressen.
Hvad mener du med ASMTP? Jeg går ud fra det er en tastefejl.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 22-04-05 20:02
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 20:19

Den var godt nok ny....

Jeg har kun smtp.mail.dk - Det er det de selv beder om på deres supportside.
Nu er det godt nok kabelnet, men om det har nogen betydning ved jeg ikke.
Der ud over har jeg da lært at pop3 altid skal være emailens udbyder, men smtp altid skal være nuværende udbyder.
TDC kabelnet har i deres support et program der går ind og tester alle mailadresser man bruger (ens egne selvfølgelig) og den har da ellers godkendt dem alle med testmails.
Så om Aet kun gælder ADSL eller om det også gælder Kabelnet, det vil jeg da lige afprøve på en af dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 20:20

PS. De sidste par timer har der ingen problemer været.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:24

Jeg har ingen erfaring med TDC kabelnet, men besynderligt hvis de kører med noget andet på Webspeed.
TDC har også lavet et supportprogram til ADSL og hvis jeg havde kørt det færdigt ville jeg skulle omkonfigurere manuelt bagefter fordi de ikke tager højde for når man kører med fast IP til router.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 20:25

Nej desværre.
Hvis jeg bruger a i smtp viser den fejl i testmail (den kan ikke sende den), så det er åbenbart kun til ADSL.
Uden a fungerer den fint (indtil næste gang)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 20:28

Her kan du se deres opsætning for Outlook - den minder om din i udseende bortset fra dette A

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P56023

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:30

OK, men hvis du som jeg anvender en anden mailkonto end TDC's kan det jo være en serverfejl hos den pågældende udbyder. Jeg har oplevet det samme flere gange, men ikke hos nuværende udbyder (Danhost).
Nogen ting må vi jo leve med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 20:34

Ja jeg lever skam også med (godt endda).
Men det kunne jo være der var et lyst hoved der vidste hvorfor det sker.
Som sagt har det nu kørt upåklageligt i flere timer.
Jeg prøver at se om det kommer igen - og hører så hvad mailudbyder (get2net) (Tele2) har at sige til det.
Du løber med sejren fordi den med Aet var ny for mig.
Fortsat god Weekend

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 22-04-05 20:36

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:37

God Weekend til dig Refi!