/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Carvery
Fra : netper
Vist : 2532 gange
200 point
Dato : 20-04-05 23:31

Er der nogen der kender til carvery

Navnet går igen i buffetter og er muligvis mexikansk og der bruges tit fisk til denne buffet

Jeg ved godt det ikke er meget at gå ud fra men det kunne jo være en der kendte denne opskrift i forvejen.

Mvh
Per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 23:44

Du er sikker på du ikke mener :

Carnary (..fra De Kanariske Øer) ?

..eller :

Carnivorous : (..med kød) ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 23:49

carve betyder : at skære/grave !!!

Gravad ... ? ..som i gravad Laks ?

..eller : udskæring eller ; '..at skære for' (99.99% sikkert dét der menes !!!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 20-04-05 23:50

Det er en slags restauration i GB. det brugs meget til at beskrive personly betjening af en cheff.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 23:51

..altså en fisk eller kød der er befriet for benene = Skåret for !

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 20-04-05 23:52

Carvery er en bestemt serveringsform, en buffet, hvor kødet bliver udskåret og serveret når kunderne henter deres portion ved "tag selv " bordet

http://www.dfi.dk/sitemod/moduler/index.asp?pid=23830

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-04-05 00:10

Til oplysning: http://www.wordwebonline.com/en/CARVERY

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-04-05 00:15

Citat
udskæring eller ; '..at skære for' (99.99% sikkert dét der menes !!!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-04-05 01:24

Tag en tur i Tivoli og spis Carvery http://www.balkonen.dk/index.php?id=32

//bentjuul

Kommentar
Fra : hans1125

Dato : 21-04-05 01:31

carvery er en fransk betydning på velberert mad .desværer ikke andet

Kommentar
Fra : hans1125

Dato : 21-04-05 01:31

carvery er en fransk betydning på velberert mad .desværer ikke andet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-04-05 04:54

Som molo ganske rigtigt antyder, er carvery simpelthen det engelske udtryk for at kokken står ved buffeen og skærer kødet ud til gæsterne, også selv om kødet er fisk.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 21-04-05 07:12

En del gæster oplever en menu, der serveres som lige lovlig højtidelig, men så kan vi varmt anbefale Carvery.

Carvery Buffeten som er en anderledes uhøjtidelig måde at arrangere en overdådig middag - forret og dessert serveres - hovedret hentes fra buffet, hvor vores kokke trancherer og alle de dejlige garniture vil friste gæsterne.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 21-04-05 07:16

Glemte lige at sige at selve menuen består af mange ting. Denne menu har jeg fundet på kokkedal Golfklubsmenu kort, men der er mange variationer :

CARVERY BUFFET

Vælg én forret: serveres ved bordet

Laksetatar rørt med tomat, rødløg og mynte, dertil syrnet fløde

Krabbesalat, krabbekød i mild tomatdressing, pyntet med stenbiderrogn og dild

Klassisk reje cocktail på blandet sprøde salater

Røget andebryst letstegt på orange salat i mild fløde marinade

Buffet:

Kalkunbryst, farseret med urter og flødeost

Svinemørbrad indbagt i butterdej med spinat og svampe

Helstegt kalvefilet med madagascar pebersauce

Broccolisalat med rødløg og bacon i cremet dressing

Græsk salat med feta ost og oliven

Rød pasta salat med parmesanost og basilikum

Ruccola salat med soltørret tomat, pinjekerner og citrus olie

Ratatouille, italiensk grøntsags ragout tilsmagt med hvidløg

Flødekartofler med citron og nødder

Dessert buffet:

3 gode oste med druer, bladselleri og romsvedsker

Chokoladekage med bær kompot og is

Nødde roulade med frisk frugt salat

Mvh Cirkelinedk

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 20-10-06 14:04

Tak for svaret dova.