/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP kører ikke på AMD Athlon-64
Fra : fehsenfeld
Vist : 406 gange
68 point
Dato : 20-04-05 21:43

Har netop købt en AMD Athlon 64 3200+ boxed, og forsøger at installere
Windows XP på den. Installationen kører fint, men når windows starter op
er desktoppen blank, og når jeg går ind i flere filer siger de at de ikke er
installeret ordentligt.

Nogen der har lign. erfaringer, og naturligvis ´meget gerne tip til hvad jeg skal gøre !!!

Michael

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-05 21:47

Har du renset din harddisk/formateret C: drevet
Er det på C: drevet du forsøger at indstallere.
Har du flere harddiske.
Har du flere partitioner.

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 20-04-05 21:51

Har 3 partitioner. (C, D, E) på en harddisk. Det er på C jeg har installeret WIN. Drevene er formatteret. Har installeret Windows 2 gange og det samme sker.

Kommentar
Fra : dikas

Dato : 20-04-05 21:52

Hmmm det er dumt for min AMD Athlon 64 3200+ virker 100%..
så det er ikke det..
Mvh.
Dikas

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 78 point
Dato : 20-04-05 22:00

En idé kunne være at tømme comp for alt unødvendigt men du indstallerer.
Og så sikre dig at det nu også er dit C: drev som er aktivt.
Denne diskette kan se partitionerne på din harddisk
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Hvis du har gemt noget på de andre drev så hold lige øje med hvilken partition du er på inden du gør noget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-04-05 14:03

fehsenfeld - hvordan gik det.

Godkendelse af svar
Fra : fehsenfeld

Dato : 25-04-05 20:07

Tak for svaret emesen.

Jeg kunne imidlertid ikke finde ud af at bruge det program du henviste mig til.
- kald mig bare edb-analfabt !!! men i forbindelse med min PC nyerhvervelse har
jeg brugt denne side et par gange, og det bliver vist ikke sidste gang.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 20:31

Og nej det er heller ikke så nemt at bruge det partitionsprogram.