/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
dova
Fra : ans
Vist : 413 gange
1 point
Dato : 19-04-05 17:58

Dit tip

Citat
dova Send til en ven Dato : 19-04-05 17:09

Tip : "Tænk lidt over det!!!!"

Hvad er Kandu ved at udvikle sig til????

En "videndatabase" af højst useriøs karakter?

Hvor er det seriøse, når f.eks. "seneste 25" alene i dag har været fyldt med 9 "spørgsmål" til forskellige brugere, fordi de tilfældigvis har opladt deres "gyldne røst" i et og samme spørgsmål i filosofi. (Godt det ikke var et af dem med 514 kommentarer)

Og det seneste par dage også omkring 9 komplet useriøse "spørgsmål" i en anden kategori.

Hvis der skal holdes sjov, uddeles "gavepoint" for deltagelse i spørgsmål, eller andet der faktisk ikke hører hjemme i diverse emne-kategorier, hvad så med at bruge den rubrik der er beregnet til det mere pjattede og useriøse:
SMALLTALK

http://www.kandu.dk/dk/tip/11171

Hvorfor denne vrede, du har da ikke holdt dig tilbage i at deltage i "useriøse" spørgsmål?

Selv i dag, da der blev der holdt ophørsudsalg fra en bruger, hvor man kun kunne få de 2 gange udlovede 500 point, hvis man havde deltaget i begge tråde.

Holdt du dig væk, nej det gjorde du ikke.

Nå, det er måske ikke useriøst at gøre opmærksom på, at man ikke ønsker at være bruger på kandu mere, men gribbene er der, som i alle andre spørgsmål.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 18:01

Godt brølt løve

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 18:22

Jeg er da ikke vred, ans

Og benægter da heller ikke at have kommenteret i de forskellige spørgsmål.

Men alligevel synes jeg sgu, det på en eller anden måde går op i "hat og briller", hvis man nærlæser hvad formålet med siden er:
Videndatabase, bruger til bruger-hjælp.
Så er det da ikke særlig seriøst, at folk der måske går ind på siden for at finde fakta om et givent emne, skal rode rundt i en gang uvedkommende stof i de forskellige emner.

Det var sådan set bare for at gøre opmærksom på, om man ikke kunne prøve at henlægge den slags til Smalltalk-kategorien.
Ellers var det jo næsten ikke nødvendigt at der var kategorier at vælge mellem.

mvh dova

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-05 18:27

Jeg mener at huske - uden at jeg gider at se efter - at de der nogle gange får tildelt poænger for deltagelse i et spørgsmål, får det i den kategori det egentlige spørgsmål er stillet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 18:42

Jep !
Det har været hektisk de sidste dage.
Jeg er med på at flytte over i smalltalk.
Jeg har selv været med og er blevet totalt forvirret.
Så er der heller ikke alt det pointfnidderri.
Molo og hans snakketøj ligger jo urørlig på førstepladsen. [hør]
Gambrinus
Jeg har forresten også fået svaret på et par seriøse spørgsmål.
Tror jeg nok

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 20:59

dova

Jeg stiller et spørgsmål i en kategori.

Der er flere brugere, jeg vil give point. Jeg giver de brugere point i den kategori, hvor jeg stillede spørgsmålet.

Jeg synes, det er korrekt at give point til andre brugere i den samme kategori, hvor brugerne har svaret.

Citat
Og benægter da heller ikke at have kommenteret i de forskellige spørgsmål.

Men alligevel synes jeg sgu, det på en eller anden måde går op i "hat og briller", hvis man nærlæser hvad formålet med siden er:
Videndatabase, bruger til bruger-hjælp.

Jeg er ikke i tvivl om at dit "tip" var tiltænkt mig.

Der er mange, der lader det gå op i "hat og briller"

Har du selv nærlæst hvad formålet med siden er?

Du er "dygtig" dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 21:19

Hov hov hov......................hat og briller er vi nok mange der af og til gør det til.
Mig selv incl.
Jeg opfattede da ikke dette tip som møntet på nogen bestemt: http://www.kandu.dk/dk/tip/11171

Jeg fik måske også et par slask over fingrene og nok med rette.

Og ganske rigtigt - det er smalltalk som er beregnet til bla. bla. bla. bla. [hør]

Eyvind. der skammer sig lidt.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 1 point
Dato : 19-04-05 21:23

Citat
Jeg synes, det er korrekt at give point til andre brugere i den samme kategori, hvor brugerne har svaret.

Det er så din mening, men i realiteten er det jo ikke et spørgsmål med relevans til den kategori.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-04-05 22:50

Jeg tillader mig at tage følgende citat fra dova´s tip.

Citat
Hvis der skal holdes sjov, uddeles "gavepoint" for deltagelse i spørgsmål, eller andet der faktisk ikke hører hjemme i diverse emne-kategorier, hvad så med at bruge den rubrik der er beregnet til det mere pjattede og useriøse:
SMALLTALK

Det ville f.eks. sætte en dæmper på den "biologiske krig", som ingen kan være interesseret i.

De ivrige deltagere der er her på kandu.dk er her først og fremmest for at deltage i besvarelsen af spørgsmål, men også for en "cyber-hygge-sludder". Men det hyggelige går fløjten når seriøsiteten fuldstændigt forsvinder hos mange ellers fornuftige deltagere.

Kandu.dk har et point system som nogen synes er sjovt, og nogen synes det er noget pjat.
Men det berettiger ikke pointhadere til ødelægge fornøjelsen for dem der er af en anden mening.

Ønsker en fortsat nogenlunde fordragelig tone og udfoldelse i dette forum.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-04-05 22:51

Hvem der skriver hvad og hvorfor vil jeg ikke blande mig i, men da jeg abonnerer på filosofi vil jeg da lige skrive at jeg da også kun glad for, at det ikke var en tråd med 524 forskellige brugere

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 23:17

Nu har dova jo ikke nævnt at der var tale om 524 forskellige brugere.
I dovas "tip" står der

Citat
(Godt det ikke var et af dem med 514 kommentarer)

Jeg har holdt mig til kandus regler.

Uanset hvor mange indlæg, der er i en tråd, så har man jo muligheden for at fjerne fluebenet.

Ja så kan man jo fortsætte med at være glad og ikke få unødige mails

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-04-05 23:27

Ans, jeg ved godt hvad Dova har skrevet, men 524 indlæg kan jo godt være blevet skrevet af 2 brugere og så ville jeg kun få 1-2 beskeder om at der var et nyt spørgsmål i kategorien "filosofi" - derfor skrev jeg "forskellige brugere", for så havde jeg fået 524 beskeder om et nyt spørgsmål i kategorien "filosofi" - got my point? Det er nemlig ikke rigtigt sjovt, at få sin mailbox fyldt med meddelser om sådanne tråde.... og ikke et ord herfra om hvorvidt du har overholdt Kandus regler eller ej!!

Og jeg har da ikke lyst til at fjerne mit flueben i kategorien "filosofi" fordi nogen vil give andre point

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 23:53

Tak for svaret dova.