/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
har lige købt et grafikkort hjælp
Fra : needhelp
Vist : 362 gange
35 point
Dato : 18-04-05 15:28

hej

jeg har lige købt et grafikkort men det vil ikke virker har sat det på computern men den vil ikke vise noget når den starter.

er en der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-04-05 16:43

Har du installert driver

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-05 16:53

Er der også indbygget grafikkort på comp.
Er dit grafikkort et AGP (til brunt stik) eller PCI (til hvidt stik)

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 18-04-05 17:51

har installert driver.

ja jeg har inbygget grafikkort tro jeg.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-04-05 17:58

Så skal du nok slå den indbygget grafikkort fra inde i bios

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 18-04-05 18:01

hvordan går jeg det?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-05 18:50

Hej
1. Pil det nye kort ud.
2. Start maskinen.
3. Skift til standard VGA driver.
4. Sluk maskinen og isæt kortet.
5. Start maskinen.
6. Kør installationsprogrammet med driverne igen, gem samme sted som første gang.
Det kan evt. være nødvendig at skifte driveren manuelt.
7. Genstart maskinen.
8. Gå ind i egenskaber og skift til den skærmopløsning du vil køre med.

Denne procedure vil normalt virke. I hvert fald hvis det er et kort med Nvidia chipset.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-05 18:51

Haløj igen
Hvis ikke du ved hvordan du udfører de enkelte trin i førnævnte, bør du nok søge hjælp, istedet for at 'bikse' videre selv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-05 18:53

Hovsa
Jeg glemte lige som andre har nævnt at hvis der er et onboard grafikkort skal det slås fra i BIOS. Dette skal du nok gøre efter punkt 7 i førnævnte gennemgang.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-04-05 22:33

du går ind i bios og finder onboard grafikkortet og sæt den til deaktiveret

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-04-05 22:50

Hej jangchr
Er der ekko på din maskine?

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 19-04-05 13:03

hvad er bios??. og hvordan deaktiverer jeg den? tak

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 19-04-05 17:19

hvordan Skifter til standard VGA driver.

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 19-04-05 20:23

kan nogle godt hjælpe mig med det plz

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 19-04-05 20:23

kan nogle hjælpe med det der

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-04-05 20:53

Hej needhelp
Din profil fortæller ikke ret meget om hvor i landet du bor. jeg bor selv i nærheden af Vejen midt mellem Kolding og Esbjerg. Så hvis du bor her i nærheden skal jeg gerne hjælpe dig. Da det ikke er smart at angive privatadresse osv. her på kandu, kan du evt. oprette en mailadresse på jubii og så derigennem få kontakt med en der kan hjælpe. jeg har selv oprettet en jubiimail til dette formål.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-04-05 05:56

Når du starter computeren op skal du trykke på f1,f2 elle delete det er lidt forskeligt fra computer til computer for at komme ind i bios og når du er inde kan du deaktiverer din onboard grafikkort,det er ikke til at skrive hvor det er også lidt forskeligt,og når du har deaktiverer dit grafikkort skal du trykke på save&exit og så slukker du for computeren og sætter dit nye grafikkort i så skal windows nok selv sige at den har fundet nyt hardware

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 22-04-05 15:52

jeg har lavet noget forkert på min computer har lavet noget at min skærm ikke visser noget min grafikkort virker men nu er det min comuter der er noge med. hvad skal jeg nu gøre

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-04-05 17:56

---------------jeg har lavet noget forkert på min computer har lavet noget at min skærm ikke visser noget min grafikkort virker men nu er det min comuter der er noge med. hvad skal jeg nu gøre-----------

needhelp DU SKAL HOLDE OP MED AT PILLE SELV, DU KAN JO ÅBENBART IKKE FINDE UD AF HVAD DET HANDLER OM, når du ikke ved hvad en BIOS er, og ikke ved hvordan du skifter til VGA-mode, så hold nallerne væk og få en til at hjælpe dig der ved hvad det drejer sig om hvis du da ellers vil have din maskine igang igen.