/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Samsung TS-H552U ?
Fra : Solvognen
Vist : 367 gange
100 point
Dato : 18-04-05 10:23

Har sat denne på WinXp Home og kan foreløbig brænde audio og data, nu vil jeg se en film jeg købte samtidig, men her stopper festen. Hvad mangler/gør jeg ? Jeg har en bærbar også med DVD-brænder, den viser filmen fint...

Solvognen

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 18-04-05 10:55

Problemet med at brænde en film er, at den fylder for meget til at kunne komme på en almindelig cd-skive, eller 4,7 GB. DVD-skive.
Der er to ting du kan gøre...

1. Køb nogle DVD-skiver som har en kapacitet på ca. 8,5 GB.

eller

2. Du skal komprimere originalen (den købte DVD), dette kan du gøre med et program der hedder DVD shrink. Jeg mener det er gratis og der følger tilmed Dansk sprogpakke med. Herved kan du bruge de almindelige 4,7 GB DVD-skiver.

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 18-04-05 10:56

Glemte lige
http://www.dvdshrink.org/

MVH
Thomas

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 18-04-05 11:00

UPS. misforstod måske spørgsmålet lidt...

For at kunne afspille en DVD film, skal du pruge en DVD-afspiller software...

Her kan du downloade et freeware (gratis) afspilningsprogram:
http://www.cliprex.com/

MVH
Thomas