/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
er der en der vil hjælpe mig med kerne~
Fra : needhelp
Vist : 5175 gange
30 point
Dato : 17-04-05 12:40

er den der kan forklare hvad , kernepartikler er.?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 17-04-05 13:16

Kernepartikler er de byggesten der tilsammen udgør et atom. Et atom består af en kerne som er opbygget af protoner (positivt ladede) og neutroner(neutrale). Og elektroner(negativt ladede) der ligger i kredsløb rundtom.
Prøv at følge dette link...der er den helt store forklaring på hvad, hvordan og hvorfor: http://www.leksikon.org/art.php?n=4775

Vh fluffy

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 03-05-05 14:39

må endelig ikke glemme at selv om ordet "atom" betyder "det udelelige" så kan man faktisk dele protoner op i "kvaker" som så igen teoretisk kan deles op i energi strenge... men det forventer jeg ikke i kan forstå herinde... just kiddin...
søg på illvid.dk de plejer at have en masse svar om sådanne ting...