/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Warning: mysql_fetch_array():
Fra : TPJensen
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 16-04-05 20:57

Jeg er ved at ligge en ny side op på nettet men jeg er ikke ret god til
MySql
og jeg får denne fejl og jeg aner ik hvad jeg skal gøre for at rette den "Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/dating/lib/mysql.lib on line 19"

I linje 19 står der "return mysql_fetch_array($r);}"

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 17-04-05 00:02

det der ligner php...

problemet er at det data du putter ind i funktionen mysql_fetch_array() ikke er valid.

Det vil sige at den ikke har kunne ´hente data i den linie hvor du sætter $r... er det asp du laver?

Kommentar
Fra : TPJensen

Dato : 17-04-05 07:37

Det er php jeg laver og jeg har ik så meget forstand på det endnu...

Kommentar
Fra : TPJensen

Dato : 17-04-05 09:03

Hvad skal jeg skrive i "return mysql_fetch_array($r);}" istedet for???

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 18-04-05 15:53

må jeg se hele koden?

/Angband

p.s. dette er asp afdelingen :P

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 24-04-05 12:25

TPjensen> Jeg ved ikke om det er en function eller hvor det er du har koden, derfor er det lidt svært at hjælpe... men her er lige et par ideer:

tror ikke at du kan retunere på den måde i php, sæt i stedet en variabel lig med det od derefter kan du så retunere at true hvis du vil slutte functionen. Du skal bare huske at hvis du laver det her i en function skal du lige læse det her:

http://dk2.php.net/language.variables.scope

så vil din kode se sådan ud:
Kode
$mysqlArray = mysql_fetch_array($r);
return true;
}

hvis ikke det virker så prøv at få fat i mysql fejlen på denne måde:
Kode
//Her sætter du $r
$r = mysql_query("
Select *
from minTabel
");

//din kode du nu har lavet
$mysqlArray = mysql_fetch_array($r) or die(mysql_error());
return true;
}

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 24-04-05 12:26

TPjensen> Jeg ved ikke om det er en function eller hvor det er du har koden, derfor er det lidt svært at hjælpe... men her er lige et par ideer:

tror ikke at du kan retunere på den måde i php, sæt i stedet en variabel lig med det od derefter kan du så retunere at true hvis du vil slutte functionen. Du skal bare huske at hvis du laver det her i en function skal du lige læse det her:

http://dk2.php.net/language.variables.scope

så vil din kode se sådan ud:
Kode
$mysqlArray = mysql_fetch_array($r);
return true;
}

hvis ikke det virker så prøv at få fat i mysql fejlen på denne måde:
Kode
//Her sætter du $r
$r = mysql_query("
Select *
from minTabel
") or die(mysql_error());

//din kode du nu har lavet
$mysqlArray = mysql_fetch_array($r) or die(mysql_error());
return true;
}

Det vil gi dig en fejl der er nemmere at forstå

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 24-04-05 12:28

p.s. kom lige til at fucke det lidt..

mit nederste af de 2 indlæg der er rigtig