/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Upload til hjemmeside?
Fra : food_life
Vist : 501 gange
1000 point
Dato : 16-09-02 20:12

Siden jeg har installeret Norton's Firewall kan jeg ikke uploade til min hjemmeside hos TDC. De har nu arbejdet med problemet en uge uden held! Er her nogen som kan hjælpe? Hvordan indstiller jeg Norton, da jeg tror at problemet kommer herfra!

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 16-09-02 20:25

Hejsa..

Prøv næste gang du uploader at slå internet sercurity fra. ved ikke om det virker.. men prøv. den skaber en del problemer forskellige steder. Frks. Jubii chatten

Dette er kun en kommentar da jeg som sagt ikke ved om det virker men det er et forsøg værd.

MVH
copycatDK

Kommentar
Fra : Brian_L

Dato : 16-09-02 20:53

Det er ikke sådan, at du har sat din firewall til at nægte adgang til internettet, for dit ftp program?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 16-09-02 21:01

Nej - jeg kommer fint igennem;Men ...

WINSOCK.DLL: WinSock 2.0
WS_FTP LE 5.08 2000.01.13, Copyright © 1992-2000 Ipswitch, Inc.
- -
connecting to 195.41.53.187:21
Connected to 195.41.53.187 port 21
220 homeA.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29 15:37:13 MET 2001) ready.
USER go-on.mp
331 Password required for go-on.mp.
PASS (hidden)
230 User go-on.mp logged in. Access restrictions apply.
PWD
257 "/" is current directory.
Host type (I): UNIX (standard)
PORT 192,168,1,100,9,45
200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Received 2936 bytes in 0.1 secs, (215.38 Kbps), transfer succeeded
226 Transfer complete.
CWD Test
250 CWD command successful.
PWD
257 "/Test" is current directory.
PORT 192,168,1,100,9,46
200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Received 280 bytes in 0.1 secs, (20.00 Kbps), transfer succeeded
226 Transfer complete.
sending whatsnew.txt as whatsnew.txt (1 of 1)
TYPE I
200 Type set to I.
PORT 192,168,1,100,9,47
200 PORT command successful.
STOR whatsnew.txt
150 Opening BINARY mode data connection for whatsnew.txt.
Transmitted 6699 bytes in 0.1 secs, (650.00 Kbps), transfer succeeded
! Receive error: Blocking call cancelled

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 16-09-02 21:18

- og så eeen mere, hjælp!

WINSOCK.DLL: WinSock 2.0
WS_FTP LE 5.08 2000.01.13, Copyright © 1992-2000 Ipswitch, Inc.
- -
connecting to 195.41.53.187:21
Connected to 195.41.53.187 port 21
220 homeA.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29 15:37:13 MET 2001) ready.
USER go-on.mp
331 Password required for go-on.mp.
PASS (hidden)
230 User go-on.mp logged in. Access restrictions apply.
PWD
257 "/" is current directory.
Host type (I): UNIX (standard)
PORT 192,168,1,100,9,90
200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Received 2936 bytes in 0.3 secs, (103.32 Kbps), transfer succeeded
226 Transfer complete.
CWD Test
250 CWD command successful.
PWD
257 "/Test" is current directory.
PORT 192,168,1,100,9,91
200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Received 349 bytes in 0.1 secs, (30.00 Kbps), transfer succeeded
226 Transfer complete.
sending connect.wav as connect.wav (1 of 1)
TYPE I
200 Type set to I.
PORT 192,168,1,100,9,92
200 PORT command successful.
STOR connect.wav
150 Opening BINARY mode data connection for connect.wav.
! Send error: connection reset
Transmitted 10752 bytes in 157.7 secs, (681.90 bps), transfer failed
! Receive error: Blocking call cancelled

Kommentar
Fra : Brian_L

Dato : 16-09-02 21:19

Er der ikke noget med at man skal sende til home(nr)-upload.inet.tele.dk
Altså huske (-upload) eller er det fjernet igen?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 21:20

Hej Food_Life,

umiddelbart lyder det til at det nærmere er et problem med WS_FTP... -->
http://www.hostingmanual.net/troubles/blockingcall.shtml

prøv evt. det de foreslår med "Passive Transfers"... og efter hva' du har der... eller prøv med et andet ftp program og se om du for samme fejl...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 21:31

Hmm... Det virker bekendt

Norton firewall er ved flere lejligheder blevet kåret, som værende den mest beskyttende. Desværre er nok også den der er sværest at konfigurere.

Jeg har selv haft problemet, desværre kan jeg ikke løse dit problem men måske give dig nogle råd.

Der er et faneblad, der giver dig mulighed for at "trappe", de porte/socks der forsøges anvendt. Under det faneblad kan du se hvilken port/sokc der bliver blokeret - og derefter tillade denne port åben når dit ftp program benyttes.

Jeg ved godt at ftp oftest benytter port 21, men se om der muligvis forsøges response på en anden port.

Selv måtte jeg afinstallere Norton firewall totalt, det var ikke nok bare at disable den og der var ingen spor af den i min task manager. Jeg brugte den i forbindelse med en proxy server jeg legede med, men jeg så at proxy'erne under test forsøgte at åbne mange flere forskellige porte end dem de var opgivet til.

Håber det kan give dig et hint
mvh srhansen

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 16-09-02 21:31

hmm,

Kan du uploade filer hvis du (midlertidigt) slår Norton fra?

Har du en anden pc du også kan teste fra?

Hvis du nu heller ikke kan uploade derfra ligger problemet jo nok hos TDC.

// Martin

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 16-09-02 21:39

TDC siger at de sagtens kan uploade til siden, så problemet er på min maskine. Har prøvet med 2 forskellige programmer (FTP) med samme resultat! Kan downloade!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 21:47

Hej Food_Life,

hvordan ser din "Network Timeout" ud i WS_ftp? (hvilken værdi)

er din Passive transfer enabled eller disabled?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-09-02 21:49

Hej food_life

Jeg kan ikke give dig løsningen men måske et råd....

Jeg har haft ligende problem med nortons firewall for et års tid siden
og da jeg ikke bruger programmet mere, kan jeg ikke huske hvilke
menu'er du skal ind under, men at der er en menu hvor
du kan give et program tilladelse til at sende og modtage i passive mode på din
computer (ip adr.) på ftp,
og hvis du bare disabler firewallen lukker du for forbindelsen til internettet.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 21:55

Hej igen,

prøv som SRhansen foreslår at kigge i Norton...

åbn Norton --> vælg Options --> og derefter den til firewallen (hos mig hedder den Internet Security og ligger lige under valg muligheden til Norton's antivirus)...

herefter trykker du på "advanced options" knappen nede i bunden... her vælger du så fanebladet... "Firewall"... så prøv at se efter hvilke regler den har i forbindelse med udgående kald til WS_ftp... men umiddelbart tvivler jeg på det er Firewallen, for så ville du slet ikke få kontakt med ftp serveren...

og så vidt jeg har forstået på det ka' du jo godt logge på...
men det lyder som sagt noget underligt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 16-09-02 22:24

Hep,

Fik du du prøvet at slå passive transfers til??

Når du trykker 'connect' os 'session properties' boksen kommer frem går du ind under 'advanced'. Nederst står der 'passive transfers'. Kontroller der er et hak i den.

Hvis du allerede har slået det til så post lige igen.

Håber det hjælper.

// Martin

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 16-09-02 22:26

Passive transfer enabled eller disabled - den er disabled!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 22:31

Hej Food_life,

så prøv at enable den og se om det ikke virker... .-)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 07:02

Har prøvet - virker ikke!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 07:41

Hej Food_life,

oki doki... surt show...

virker den hvis Norton's firewall er slået fra, eller er det samme problem?
hvis den ikke virker når Norton er slået fra er Norton ikke problemet...

hvad er værdien i "Network Timeout", under 120 eller over?
hvis den er under 120, så prøv at ændre den til 120 eller derover, som de foreslår her... -->
http://www.hostingmanual.net/troubles/blockingcall.shtml

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 17-09-02 08:23

Hej food_life!

Har du prøvet at uploade med dit FTP-program til andre steder. Prøv eks. at uploade et par billder til www.megapixel.dk, hvis det går OK, så ville jeg dernæst prøve at afinstallere Norton, og så dernæst prøve upload til din hjemmeside.

Så ved du mere om hvor du skal lede efter fejlen og du kan jo så installere Norton igen bagefter.

En fejlmulighed kunne også være, at du for nyligt har ændret i dit password og opsætninger hos TDC, jeg har en lignende fejl hos TDC / Oncable og har haft lignende problem tidligere. Jeg har skrevet til dem; men desværre har de ikke svaret mig, så jeg bliver nok nødt til telefonisk kontakt.

Jeg bad TDC / Oncable sætte en ny adgangskode ind, dernæst kunne jeg få igen få adgang til at uploade til min hjemmeside.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 17:50

Ja, jeg kan uploade til andre steder! Jeg må nok afinstallere Norton som et forsøg!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 17:58

Hej food_life

Ja det er netop mine erfaringer. Jeg syntes du skal prøve som strarup foreslår at afinstalere din firewall og derefter prøve dit upload uden. På den måde kan vi måske indkedse problemet.

ô¿ô

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 18:30

Så har jeg prøvet uden Norton - det hjalp ikke - hjælp!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 19:14

Hej Food_life,

hvad værdi har du stående i "Network Timeout"?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 19:18

Har du afinstaleret Norton eller bare deaktiveret den ?
Hvis du har afinstalleret den skal vi nok jagte nogle af de andre ideer vedr ftp protokolen.
Har du iøvrigt prøvet at uploade til andre sites, siden din afinstallation ?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 19:36

Norton har været afinstalleret!

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 19:48

Network Timeout = 65

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 19:53

Hej Food_life,

så prøv at ændre din "Network Timeout" fra 65 til 120 eller derover og se om det ikke hjælper...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 20:02

Hvilket FTP program benytter du ?
Alternativt kunne du jo prøve dette lille program jeg har som faviorit http://www.flashfxp.com/ ,det fylder meget lidt i hukommelsen og er opbyget som norton/wincommander

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 20:08

så prøv at ændre din "Network Timeout" fra 65 til 120 eller derover og se om det ikke hjælper

Hjalp desværre ikke!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 20:17

Jeg prøver lige at give dig min opsætning.... Det ku' jo være der var noget vi havde overset.

Connect timeout 40 s
scrollback buffer lines 400
Enable anti-idle
LIST every 30 s
use passive mode
port 21

det er vist de mest relevante ô¿ô

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 20:34

Jeg har nu uden held prøvet:

FlashFTP 1.4.3

WS_FTP 5.08

CUTE FTP 4.018

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 20:41

Kan det have noget at gøre med at jeg kører gennem er router? Det er en LINKSYS!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 20:52

Hej Food_life,

tja... det virker godt nok noget underligt, og nu har vi mere eller mindre også været listen igennem fra "Troubleshooting WS_FTP: Blocking Call Cancelled Error"... mht. WS_FTP og og den fejlmeddelse... -->
http://www.hostingmanual.net/troubles/blockingcall.shtml

hvor de siger følgende... -->
..." This error is peculiar to WS_FTP, and generally indicates a problem with a router (sometimes referred to as a "blackhole router") between your computer and and our network. There are 3 possible solutions: "...

som er de tre ting vi har afprøvet undervejs...

om det routeren, tja... det ku' det nok være... men så synes jeg bare det er underligt at du ka' uploade til andre FTP servere... samt du ka' downloade fra TDC's server...

men det er godt nok noget underligt... også når jeg læser de 2 eksempler igennem du har givet noget længere oppe, hvor det umiddelbart ser ud til at det der bliver sendt noget, og det kommer igennem på serveren... men hvor den så lige pludselig kommer med den der fejlmeddelse "Blocking Call Cancelled Error"...

er det sådan at de filer du prøver at uploade f.eks. allerede ligger der så der evt. er en skrivebeskyttelse på?
har du stadigvæk ledig plads på FTP serveren?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 21:03

Der er masser af plads og jeg har lavet et tomt testbibliotek til at uploade i - og TDC kan har jeg set med egne øjne !!!!!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 21:18

Hej igen
Tja måske ligger fejlen i routeren, er din router ny ?
Kan du se om port 21 er åben ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 21:25

og port 20

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 21:36

Routeren er ny - opsat sammen med indførelse af ADSL! Hvordan ser jeg om portene er åbne?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 21:37

Jeg ved godt at du har været på opasias service side, men for en ordensskyld får du lige linket :
http://internet.opasia.dk/article.php?id=35802&dogtag=om_support

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 21:46

okay, der er måske et spor

Kender du telnet ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 21:49

Tast telnet i din dosprompt - derefter din routers ip adresse

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 21:56

hej

Hvad hedder din router ?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 22:01

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.1.1
Opretter forbindelse til 192.168.1.1...Der kunne ikke oprettes forbindelse til v
ærten, på port 23.
Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede
det.

C:\Documents and Settings\Administrator>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 22:02

Jeg ved godt det er en TDC router du har de skal vist have 900 kr for åbne dine porte :(
Prøv og se her om ikke der er noget der dur aligevel :
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/login/

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 22:05

Ahh.. det er fordi TDC har spæret din telnet port port 23, surt
Jeg læste dette fif et sted på nettet nu hvor vi aligevel er ude i prøveriet så prøv i din browser at klikke på følgende

http://192.168.1.1/

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 22:06

Standard LINKSYS

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 22:14

jeg kan sagtens komme ind i routeren!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 22:17

Er din router en speedstream 2601 ?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 22:22

EtherFast cable/DSL Router

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 22:23

Hvis det er en speedstream 2601, tror jeg der er hjælp at hente her http://www.dsl-faq.dk/program/ftpserver.asp
Jeg ve godt at siden omtaler det som opsætning af ftpserver på din PC, men det er de samme porte du skal bruge til upload til din hjemmeside.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 22:40

Kan du komme ind i advanced -> forwarding -> service port range: ?

Hvis ja skal du taste: 20 - 21

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 22:45

Den er godtnok svær food_life..

Jeg føler lidt jeg famler i tågen her.
Jeg må tilstå at jeg ikke kender din router, hvis du kan komme ind i din router skal du dog sikre dig port 20 og 21 er åbne hvorefter du rebooter din router eller hvad det nu heder evt. også din PC.
Beklager jeg ikke kunne hjælpe dig, vi må håbe der kommer et lyst hoved i morgen.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 17-09-02 22:53

Foreløbig tak - jeg kan komme ind og skrive 20-21; routeren siger succes; men 20-21 bliver ikke stående!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 22:54

Hvad står der så ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 23:13

Hej SrHansen,

eh... umiddelbart tror jeg nu ikke det er selve Food-life's router den er gal med, men nok nærmere TDC's... idet han jo fint ka' uploade til andre FTP-servere... og selv fejlmeddelsen tyder på en "Black hole router"... jeg fandt noget i forbindelse med en "black hole router"...

... " a black hole router is a router, that fails to re-assemble fragmented packets. Packets are typically
fragmented. However a black hole router does not re-assemble them properly. Typically limiting
packet size to 576 or 552 will get through a black hole router. "...

Og hvis det er et "black hole router" problem... ville den jo sandsynligvis også være kommet med den samme fejlmeddelse hos de andre FTP servere Food_life har prøvet at uploadet til, og hvor det lykkedes at uploade uden fejlmeddelser...
men nu ved jeg ikke om der er andre fra TDC der oplever lignende problemer... men det er nu ret weird...

til Food_life,

hvilken værdi har du stående i "Transmission size"?
--> options --> fanebladet "advanced" --> "transmission size"

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 23:35

Hej strarup

Ja du har nok ret.
Som jeg hører det er routeren sammen med adsl'en "det nye" der er sket siden sidst han var i stand til at uploade. Derfor kastede jeg mig hurtigt over den. Vi har også været gennem de væsentligste parametre i Ftp-konfigurationen.
Kan det tænkes at hans side ganske enkelt er nedlagt (nok se men ikke røre) ????

Anyway, det var godt du kom vi trænger til nogle friske input

Sov godt

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-09-02 14:26

Hej SRHansen,

øh... om det ka' tænkes at de har nedlagt upload funktionen... ved jeg ikke men, jeg synes det tyder på at problemet ligger hos TDC...

men det lyder nu også lidt spøjst at det kørte fint med Modem, hvor problemet ikke opstod idet de på denne side også forbinder "Blocking Call Cancelled", med støj på f.eks. en modem forbindelse eller ligende... -->
http://www.virtuals.net/faq/ftp.error.messages.html#Anchor3
det ret underlige er jo så at det har funket fint med modem... en anden parameter end lige "Black Hole Router" problematikken de forbinder med "Blocking Call Cancelled", hvor de skriver den opstår pga. for mange fejl under transaktionerne...

et sted nævner de også noget med MTU samt hastighed, men det tvivler jeg på har nogen betydning da det igen ikke har været problemer med at uploade til andre FTP servere...

på siden nævner de også noget med at dette problem ka' opstå ved at bruge et 32-bit's FTP eller andet "transaktions program" igennem en 16-bit's TCP/IP stak, men nu hvor Food-life Har WinXP tvivler jeg ret kraftigt på at det er problemet... og igen han har kunnet uploadet til andre FTP-servere...

det underlige er som sagt at der ingen problemer eller fejl opstår ved at downloade fra TDC's server, og ved opload til andre FTP servere er der heller ingen problemer... kun umiddelbart ved upload hos TDC's server...

jeg har været inde og kigge på deres site omkring "FTP-problemer", som du også har sendt et link til lidt længere oppe... -->
http://internet.opasia.dk/artikel.php?id=35802&dogtag=om_support
(jeg ved ikke lige om det er den der tilhøre det samme om Food_life's abonnement)... men når jeg ser på opsætningen ser det ud til at det hele sku' være sat korrekt op... de har i "Network Timeout" godt nok 65 stående, men dette er en default værdi når man har installeret WS_ftp...

så jo mere jeg kigger det igennem, des mere overbevist er jeg ved at blive om, at fejlen mht. upload må ligge hos TDC...

Password og user må være OK, ellers vil der ikke komme nogen forbindelse overhovedet...

så er der spørgsmålet om det ka' være om der fjernet skriverettigheder til FTP serveren... det tvivler jeg på det er idet, den jo begynder med at uploade så vidt jeg ka' se ud af kommunikationen imellem WS_ftp og selve serveren...

er det så en "Black hole Router" de har inde hos TDC der påvirker at pakkerne ikke bliver korrekt leveret... her er jeg i tvivl idet jeg vil tro det også ville ha' en effekt på downloading af filer, men jeg er ikke sikker...

og en del andre steder siger de at det er pga. "Network Timeout" er blevet sat for lavt... men da den også er blevet ændret til 120... er det jo åbenbart heller ikke problemet...
men ellers foreslår de at bruge en metode til at finde ud af hvor lang tid det ta'r at connecte til FTP serveren... "try to connect to the ftp server using command line FTP at a DOS prompt"... -->
http://support.ipswitch.com/kb/WS-19980612-BK21.htm
Passive mode er også afprøvet... -->
http://support.ipswitch.com/kb/WS-20001020-DM01.htm

den eneste ting jeg ikke ved om Food_life har afprøvet er den med ændre "Transmission size" og muligvis "Receive size"... og om dette vil hjælpe hvis det er en "Black hole router" der er tale om inde hos TDC...

så alt i alt er det en problematik der giver grå hår... jeg håber ikke dette er alt for rodet... men måske du ka' se noget, jeg har overset...

mvh.

Strarup

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

til Food_life,

denne side har lidt tip og tricks mht. WS-FTP... -->
http://www.wurd.com/eng/pwp/ws_ftp.htm
så ka' du evt. gennemgå den og se WS_FTP efter i sømmene om der er noget at hente der...

en anden mulighed for at teste om det sku' virke før vi 100% gi'r TDC skylden for fejlen, er at prøve IE's FTP mulighed... men med alt det vi har prøvet tvivler jeg nu på at det vil virke... men vi har jo lov at håbe...

prøv at gå op i menuen "funktioner" tryk på "internet indstillinger" --> og vælg fanebladet "advanceret" --> gå ned på listen der fremkommer, og sæt et kryds i "brug passiv FTP (til kompatilibitet mellem firewall og DSL-modem)"... tryk ok...

prøv derefter følgende som de beskriver her på siden med at logge på din FTP server med IE... -->
http://internet.opasia.dk/article.php?id=35806&dogtag=om_support

hvis det heller ikke funker vil jeg foreslå dig at skrive et brev til TDC... hvis du har brug for hjælp til det vil jeg gerne hjælpe...

men ellers ka' du jo skrive alle de ting ned vi har prøvet herinde fra...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 18-09-02 15:02

hermed bevis på at jeg ingen problemer har med at uploade til andre sider, bortset fra at jeg startede med et forkert password:

STATUS:>   Connect: Wednesday 14:49:13 09-18-2002
STATUS:>   Connecting to megapixel.dk
STATUS:>   Connecting to megapixel.dk (ip = 217.157.161.246)
STATUS:>   Socket connected. Waiting for welcome message...
   220 Velkommen til MegaPixel
STATUS:>   Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER mp@privat.dk
   331 Password required for mp@privat.dk.
COMMAND:>   PASS ********
   530 Ingen adgang med disse brugeroplysninger
ERROR:>   Password not accepted
ERROR:>   Can't login. Still trying...
STATUS:>   Disconnect: Wednesday 14:49:13 09-18-2002
STATUS:>   Waiting to try again...
STATUS:>   Connect: Wednesday 14:49:15 09-18-2002
STATUS:>   Connecting to megapixel.dk
STATUS:>   Connecting to megapixel.dk (ip = 217.157.161.246)
STATUS:>   Socket connected. Waiting for welcome message...
   220 Velkommen til MegaPixel
STATUS:>   Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER mp@privat.dk
   331 Password required for mp@privat.dk.
COMMAND:>   PASS ********
   530 Ingen adgang med disse brugeroplysninger
ERROR:>   Password not accepted
ERROR:>   Can't login. Still trying...
STATUS:>   Disconnect: Wednesday 14:49:15 09-18-2002
STATUS:>   Waiting to try again...
STATUS:>   Connect: Wednesday 14:49:17 09-18-2002
STATUS:>   Connecting to megapixel.dk
STATUS:>   Connecting to megapixel.dk (ip = 217.157.161.246)
STATUS:>   Socket connected. Waiting for welcome message...
   220 Velkommen til MegaPixel
STATUS:>   Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER mp@privat.dk
   331 Password required for mp@privat.dk.
COMMAND:>   PASS ********
   530 Ingen adgang med disse brugeroplysninger
ERROR:>   Password not accepted
ERROR:>   Can't login. Disconnecting...
STATUS:>   Disconnect: Wednesday 14:49:17 09-18-2002
STATUS:>   Connect: Wednesday 14:49:38 09-18-2002
STATUS:>   Connecting to megapixel.dk
STATUS:>   Connecting to megapixel.dk (ip = 217.157.161.246)
STATUS:>   Socket connected. Waiting for welcome message...
   220 Velkommen til MegaPixel
STATUS:>   Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER mp@privat.dk
   331 Password required for mp@privat.dk.
COMMAND:>   PASS ********
   230 MegaPixel er klar til dine billeder
STATUS:>   Login successful
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
COMMAND:>   REST 100
   350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
STATUS:>   This site can resume broken downloads
COMMAND:>   REST 0
   350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
COMMAND:>   pwd
   257 "/" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,4,157
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for file list.
   226-Transfer complete.
   226 Quotas on: using 0.00 of 100.00 mb
STATUS:>   Received 0 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.00 KBytes/s (0 bytes/s)
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
STATUS:>   Sending Odense 28.08.02 1.jpg
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,4,158
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   STOR Odense 28.08.02 1.jpg
   150 Opening BINARY mode data connection for Odense 28.08.02 1.jpg.
STATUS:>   Send successful
STATUS:>   Time: 0:00:25, Efficiency: 12.77 KBytes/s (13081 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Successfully sent d:\foto_08.02\arbejde\odense\Odense 28.08.02 1.jpg
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
STATUS:>   Sending Odense 28.08.02 15.jpg
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,4,159
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   STOR Odense 28.08.02 15.jpg
   150 Opening BINARY mode data connection for Odense 28.08.02 15.jpg.
STATUS:>   Send successful
STATUS:>   Time: 0:00:24, Efficiency: 12.09 KBytes/s (12377 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Successfully sent d:\foto_08.02\arbejde\odense\Odense 28.08.02 15.jpg
COMMAND:>   pwd
   257 "/" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,4,160
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for file list.
   226-Transfer complete.
   226 Quotas on: using 0.60 of 100.00 mb
STATUS:>   Received 165 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.16 KBytes/s (165 bytes/s)
STATUS:>   Done.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-09-02 16:07

Hej Food_life,

jeg er også næsten 100% sikker på at fejlen ligger hos TDC, og ikke hos dig...

men hvis de har en "Black Hole Router", som det bliver kaldt, og ikke ka' fixe det... ka' det fra din WS_FTP vist fixes med at ændre pakke størrelsen...

men det er jo ikke til at vide om det er det der er problemet... men med alle de ting vi efterhånden har været igennem og afprøvet... tør jeg godt med 99% sige at fejlen ligger hos TDC...

men om det er dem der har lavet kludre med at f.eks. kommet til at slette dine skriverettigheder på ftp-serveren, om det er en "black hole router" eller om det er noget helt 3. ved jeg ikke på nuværende tidspunkt...

det er bl.a. også derfor jeg vil foreslå dig at kontakte TDC... og så fortælle dem alt det du har prøvet og at fejlen må være hos dem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-09-02 16:36

Hej igen

Tjaaa, jeg er mest tilbøjelig til, at give strarup ret.
Du skriver godt nok, at du med dine egne øjne har set at TDC kan uploade til din side, så det er svært at tro på noget.

Du kunne evt. selv prøve at uploade fra en anden computer end din egen.

Hvis det heller ikke virker, forstærker det strarups ide om at fejlen ligger ved TDC.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 18-09-02 16:50

Jeg har fejlmeldt den hos TDC - det tager ca. 1 uge. Jeg vender "frygteligt" tilbage, hvis det ikke lykkes; men tak til alle som har forsøgt at hjælpe!

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-09-02 08:23

"Gode råd er dyre"

Jeg har prøvet at uploade fra en anden maskine placeret et andet sted, og her er der ingen problemer! det frikender vel TDC; men hvad så?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-09-02 10:39

Jeg kunne prøve at lægge min hjemmeside på en anden server - er der nogen som kender et sted som er gratis?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-09-02 10:55

Hej food_life

Surt show :/

Men prøv evt. at kigge her
http://www.tripod.jubii.dk/myaccount/freehosting/

eller denne side med oversigt over gratis hosting
http://www.internetplads.dk/

mvh srhansen

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-09-02 12:13

Hep,

Når du er connected til serveren gennem ws_ftp så prøv lige at trykke på 'dirinfo' i nederste højre hjørne.

Så kan du se hvilke rettigheder du har på serveren.

Post dem lige.

// Martin

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-09-02 12:21

total 500
-rw-r--r-- 1 75168 65535 9009 Apr 18 12:19 Amalie.jpg
-rw-r--r-- 1 75168 65535 5663 Apr 18 12:23 Antonio.jpg
-rw-r--r-- 1 75168 65535 17331 Apr 22 18:17 Barnedaab.htm
-rw-r--r-- 1 75168 65535 558 Mar 5 2000 Colorful_Squiggle.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 558 Mar 5 2000 Colorful_Squiggle8361.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 558 Mar 5 2000 Colorful_Squiggle9183.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 4421 Mar 5 2000 EMAILED15D271.gif
drwxr-sr-x 4 75168 65535 4096 Jan 4 2002 Egnsretter
-rw-r--r-- 1 75168 65535 5026 Aug 16 09:39 Index_1.htm
drwxr-sr-x 3 75168 65535 4096 Aug 16 09:38 Knud
drwxr-sr-x 3 75168 65535 4096 Jan 4 2002 Peter
-rw-r--r-- 1 75168 65535 724 Mar 5 2000 SQUEEZE5201.gif
drwxr-sr-x 2 75168 65535 4096 Sep 27 06:36 Test
-rw-r--r-- 1 75168 65535 917 Mar 5 2000 Thin_WanderingA360.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 152064 Jan 4 2002 Thumbs.db
-rw-r--r-- 1 75168 65535 5282 Feb 22 2002 Tilberedning.htm
drwxr-sr-x 3 75168 65535 4096 Jan 4 2002 _borders
drwxr-sr-x 2 75168 65535 4096 Jan 4 2002 _private
drwxr-sr-x 2 75168 65535 4096 Jan 4 2002 _vti_cnf
drwxr-sr-x 3 75168 65535 4096 Jan 4 2002 _vti_pvt
-rw-r--r-- 1 75168 65535 1772 Mar 5 2000 anim_nyt7272.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 1161 Mar 5 2000 bakgrund.jpg
d--x--s--x 2 0 0 4096 Sep 27 2001 bin
-rw-r--r-- 1 75168 65535 45117 Mar 5 2000 blndwink23A0.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 114 Jan 4 2002 desktop.ini
d--x--s--x 2 0 0 4096 Sep 27 2001 dev
-rw-r--r-- 1 75168 65535 1326 Mar 5 2000 drink92C2.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 26128 Mar 5 2000 fish3C170.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 8582 Mar 5 2000 flyver.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 10030 Mar 5 2000 goon.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 2462 Mar 5 2000 homejump3381.gif
drwxr-sr-x 2 75168 65535 4096 Jan 4 2002 images
-rw-r--r-- 1 75168 65535 6711 Feb 22 2002 index.html
-rw-r--r-- 1 75168 65535 27366 Feb 24 2001 jazz.mid
drwxrwsr-x 3 75168 65535 4096 Jan 4 2002 kogebog
-rw-r--r-- 1 75168 65535 9393 Mar 5 2000 kok.gif
drwxrwsr-x 3 75168 65535 4096 Jan 8 2002 krea
drwxrwsr-x 4 75168 65535 4096 Sep 12 09:40 links
-rw-r--r-- 1 75168 65535 1673 Feb 22 2002 mails.htm
-rw-r--r-- 1 75168 65535 2689 Mar 5 2000 newicon1.gif
-rw-r--r-- 1 75168 65535 18382 Mar 5 2000 sailboatA0D3.gif
drwxr-sr-x 3 75168 65535 4096 Sep 13 12:37 tips
-rw-r--r-- 1 75168 65535 1754 Mar 5 2000 updated60A0.gif

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-09-02 12:31

Hep,

-rw-r--r-- indikerer at ejeren af filen (som regel ftp-serveren) har læse (r) og skrive (w) rettigheder, medlemmer af den specifikke gruppe (dig) har læse rettigheder og alle andre har læse rettigheder.

Dette gælder hvis ftp-serveren er sat nogenlunde op som standard.

Prøv at gå ind i dir'et 'krea' og se om du kan uploade dertil.

Prøv også at markere en fil, højreklikke på den og vælge 'chmod'. se om du kan give læse rettigheder til 'owner' og 'group'. Du kan sikkert ikke, men prøv lige :)

// Martin

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-09-02 12:48

Kan ikke uploade til "krea"

CHMOD: owner read + write
group read
other read

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-09-02 20:48

hjælp - hjælp Hvad skal jeg gøre?

STATUS:>   Connect: Friday 20:25:00 09-27-2002
STATUS:>   Connecting to home3-upload.inet.tele.dk
STATUS:>   Connecting to home3-upload.inet.tele.dk (ip = 195.41.53.187)
STATUS:>   Socket connected. Waiting for welcome message...
   220 homeA.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29 15:37:13 MET 2001) ready.
STATUS:>   Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER go-on.mp
   331 Password required for go-on.mp.
COMMAND:>   PASS ********
   230 User go-on.mp logged in. Access restrictions apply.
STATUS:>   Login successful
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
COMMAND:>   pwd
   257 "/" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,17,247
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
STATUS:>   Received 2936 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 2.87 KBytes/s (2936 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   CWD Test
   250 CWD command successful.
COMMAND:>   pwd
   257 "/Test" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,17,248
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
STATUS:>   Received 217 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.21 KBytes/s (217 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
STATUS:>   Sending Kaffe_eksempel.jpg
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,17,249
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   STOR Kaffe_eksempel.jpg
   150 Opening BINARY mode data connection for Kaffe_eksempel.jpg.
STATUS:>   0 bytes in 90 seconds
ERROR:>   Interrupted by user.
ERROR:>   Can't send data. Terminating send process...
ERROR:>   Interrupted
STATUS:>   Failed to send c:\documents and settings\administrator\dokumenter\billeder\upload\Kaffe_eksempel.jpg
STATUS:>   Disconnect: Friday 20:26:46 09-27-2002
STATUS:>   Connect: Friday 20:26:46 09-27-2002
STATUS:>   Connecting to home3-upload.inet.tele.dk
STATUS:>   Connecting to home3-upload.inet.tele.dk (ip = 195.41.53.187)
STATUS:>   Socket connected. Waiting for welcome message...
   220 homeA.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29 15:37:13 MET 2001) ready.
STATUS:>   Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER go-on.mp
   331 Password required for go-on.mp.
COMMAND:>   PASS ********
   230 User go-on.mp logged in. Access restrictions apply.
STATUS:>   Login successful
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
COMMAND:>   pwd
   257 "/" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,17,251
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
STATUS:>   Received 2936 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 2.87 KBytes/s (2936 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   CWD /Test
   250 CWD command successful.
COMMAND:>   pwd
   257 "/Test" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,17,252
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
STATUS:>   Received 292 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.29 KBytes/s (292 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
STATUS:>   Sending Kaffe_eksempel.jpg
COMMAND:>   REST 0
   350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,17,253
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   STOR Kaffe_eksempel.jpg
   150 Opening BINARY mode data connection for Kaffe_eksempel.jpg.
STATUS:>   0 bytes in 90 seconds
ERROR:>   Interrupted by user.
ERROR:>   Can't send data. Terminating send process...
ERROR:>   Interrupted
STATUS:>   Failed to send c:\documents and settings\administrator\dokumenter\billeder\upload\Kaffe_eksempel.jpg
STATUS:>   Disconnect: Friday 20:28:21 09-27-2002
STATUS:>   Connect: Friday 20:28:21 09-27-2002
STATUS:>   Connecting to home3-upload.inet.tele.dk
STATUS:>   Connecting to home3-upload.inet.tele.dk (ip = 195.41.53.187)
STATUS:>   Socket connected. Waiting for welcome message...
   220 homeA.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29 15:37:13 MET 2001) ready.
STATUS:>   Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER go-on.mp
   331 Password required for go-on.mp.
COMMAND:>   PASS ********
   230 User go-on.mp logged in. Access restrictions apply.
STATUS:>   Login successful
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
COMMAND:>   pwd
   257 "/" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,18,1
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
STATUS:>   Received 2936 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 2.87 KBytes/s (2936 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   CWD /Test
   250 CWD command successful.
COMMAND:>   pwd
   257 "/Test" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,18,2
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
STATUS:>   Received 292 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.29 KBytes/s (292 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
STATUS:>   Sending Kaffe_eksempel.jpg
COMMAND:>   REST 0
   350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,18,3
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   STOR Kaffe_eksempel.jpg
   150 Opening BINARY mode data connection for Kaffe_eksempel.jpg.
STATUS:>   0 bytes in 90 seconds
ERROR:>   Interrupted by user.
ERROR:>   Can't send data. Terminating send process...
ERROR:>   Interrupted
STATUS:>   Failed to send c:\documents and settings\administrator\dokumenter\billeder\upload\Kaffe_eksempel.jpg
STATUS:>   Disconnect: Friday 20:29:55 09-27-2002
STATUS:>   Connect: Friday 20:29:55 09-27-2002
STATUS:>   Connecting to home3-upload.inet.tele.dk
STATUS:>   Connecting to home3-upload.inet.tele.dk (ip = 195.41.53.187)
STATUS:>   Socket connected. Waiting for welcome message...
   220 homeA.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29 15:37:13 MET 2001) ready.
STATUS:>   Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER go-on.mp
   331 Password required for go-on.mp.
COMMAND:>   PASS ********
   230 User go-on.mp logged in. Access restrictions apply.
STATUS:>   Login successful
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
COMMAND:>   pwd
   257 "/" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,18,7
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
STATUS:>   Received 2936 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 2.87 KBytes/s (2936 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   CWD /Test
   250 CWD command successful.
COMMAND:>   pwd
   257 "/Test" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,18,8
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
STATUS:>   Received 292 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.29 KBytes/s (292 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
STATUS:>   Sending Kaffe_eksempel.jpg
COMMAND:>   REST 0
   350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,18,9
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   STOR Kaffe_eksempel.jpg
   150 Opening BINARY mode data connection for Kaffe_eksempel.jpg.
ERROR:>   Interrupted by user.
ERROR:>   Can't send data. Terminating send process...
ERROR:>   Interrupted

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 28-09-02 14:59

Næste forsøg jeg har gjort er at installere et ftp program på nr 2 pc her på lokalnettet. Det viser sig at fra nr. 2 pc kan jeg heller ikke uploade til hjemmesiden. Den kører win 98. Har norton's firewall. Men kan mistanken nu ikke falde på routeren?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-09-02 15:26

Hej food_life,

tjo... men jeg tror nu ikke de er din router, men nærmere den de har hos TDC... især hvis du ka' uploade til andre ftp-servere... så jeg tror stadigvæk at fejlen ligger hos TDC og ikke hos dig, har de ikke givet dig en tilbagemelding på din henvendelse?

ka' du evt. uploade til denne her, hvis den stadigvæk eksistere... -->
ftp://ftptest1.tele.dk/pub/upload/

ved du hvilken LINKSYS router du har?

jeg har nærmere hørt der sku' være lidt problemer med Speedstream routerne og som fik ligende ting ordnet ved at skifte til en Linksys router... men har du i WS_ftp prøvet at ændre begge pakke størrelser til 576 eller 552 for at se om det hjalp... -->
options --> fanebladet "advanced" --> "transmission size"

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 28-09-02 15:47

Ingen problemer med at uploade til den side du foreslår!

STATUS:>   Connect: Saturday 15:33:18 09-28-2002
STATUS:>   Connecting to ftptest1.tele.dk
STATUS:>   Connecting to ftptest1.tele.dk (ip = 193.162.146.38)
STATUS:>   Socket connected. Waiting for welcome message...
   220 FTP server ready
STATUS:>   Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER anonymous
   331 Anonymous login ok, send your complete email address as your password.
COMMAND:>   PASS ********
   230 Anonymous access granted, restrictions apply.
STATUS:>   Login successful
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
COMMAND:>   REST 100
   350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
STATUS:>   This site can resume broken downloads
COMMAND:>   REST 0
   350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
COMMAND:>   CWD /pub/upload
   250 CWD command successful.
COMMAND:>   pwd
   257 "/pub/upload" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,6,121
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for file list.
   226-Transfer complete.
   226 Quotas off
STATUS:>   Received 0 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.00 KBytes/s (0 bytes/s)
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
STATUS:>   Sending Kaffe_eksempel.jpg
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,6,122
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   STOR Kaffe_eksempel.jpg
   150 Opening BINARY mode data connection for Kaffe_eksempel.jpg.
STATUS:>   Send successful
STATUS:>   Time: 0:00:28, Efficiency: 12.33 KBytes/s (12622 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Successfully sent c:\documents and settings\administrator\dokumenter\billeder\upload\Kaffe_eksempel.jpg
COMMAND:>   pwd
   257 "/pub/upload" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,6,123
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for file list.
   226-Transfer complete.
   226 Quotas off
STATUS:>   Received 0 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.00 KBytes/s (0 bytes/s)
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
STATUS:>   Sending PC010151.JPG
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,6,124
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   STOR PC010151.JPG
   150 Opening BINARY mode data connection for PC010151.JPG.
STATUS:>   Send successful
STATUS:>   Time: 0:00:28, Efficiency: 12.90 KBytes/s (13207 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Successfully sent c:\documents and settings\administrator\dokumenter\billeder\upload\PC010151.JPG
COMMAND:>   pwd
   257 "/pub/upload" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,6,127
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for file list.
   226-Transfer complete.
   226 Quotas off
STATUS:>   Received 0 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.00 KBytes/s (0 bytes/s)
STATUS:>   Done.
COMMAND:>   CWD /pub/upload
   250 CWD command successful.
COMMAND:>   pwd
   257 "/pub/upload" is current directory.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
COMMAND:>   TYPE I
   200 Type set to I.
STATUS:>   Sending kager.jpg
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,6,128
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   STOR kager.jpg
   150 Opening BINARY mode data connection for kager.jpg.
STATUS:>   Send successful
STATUS:>   Time: 0:00:23, Efficiency: 13.09 KBytes/s (13404 bytes/s)
   226 Transfer complete.
STATUS:>   Successfully sent c:\documents and settings\administrator\dokumenter\billeder\upload\kager.jpg
COMMAND:>   pwd
   257 "/pub/upload" is current directory.
COMMAND:>   TYPE A
   200 Type set to A.
STATUS:>   Retrieving directory listing...
COMMAND:>   PORT 192,168,1,100,6,129
   200 PORT command successful.
COMMAND:>   LIST
   150 Opening ASCII mode data connection for file list.
   226-Transfer complete.
   226 Quotas off
STATUS:>   Received 0 bytes Ok.
STATUS:>   Time: 0:00:01, Efficiency: 0.00 KBytes/s (0 bytes/s)

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 28-09-02 15:49

Nej - jeg har endnu ikke hørt fra TDC, selvom jeg har rykket!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-09-02 16:15

Hej food_life!

Har du haft prøvet at ringe til TDC og bede dem nulstille dine koder og logon (som jeg tidligere har skrevet).

For mit vedkommende hjalp det; men jeg måtte vente først nogle timer og så en dag.

Desuden, skulle jeg tilmelde mig forfra; men som sagt det virkede, og jeg tror ligesom Strarup, at fejlen er hos TDC.

Du skriver du har prøvet fra en anden PC med samme resultat, dette bestyrker min mistanke, og hvis du også kunne prøve en PC et helt andet sted (kammerat eller lign) så får vi da syn for sagen.

Du kunne jo også sende oplysninger m.m. (eller via telefon.) til en du stoler på, og så lade vedkommende prøve - du kan jo så senere ændre password.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 28-09-02 16:31

Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg faktisk fået en anden fra en helt anden pc til at uploade til hjemmesiden - og det virkede! derfor synes jeg ikke at fejlen kan ligge hos TDC? Men .....

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-09-02 17:26

Hej igen food_life!

OK - det havde jeg overset; men jeg synes det må være en kombination med din router og opsætning af denne samt den måde TDC har registreret dine oplysninger.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-09-02 18:17

Hej Food_life,

tja... men det er nu lidt underligt at du ka' uploade til ftptest1.tele.dk som også er en Teledanmark Server, ligesom din egen er det... -->
http://ftptest1.tele.dk/

men har du prøvet at uploade til din egen side med WS_ftp hvor du ændrede pakke størrelsen til imellem 576 eller 552 for at se om det hjalp... der hvor du ska' gøre det er i WS_ftp under Transmission size... -->
options --> fanebladet "advanced" --> "transmission size"
prøv at ændre begge værdier til 576 eller 552...

om det er TDC's server der er en blackhole router, eller om den opfatter din router som en blackhole router ved jeg ikke... men en blackhole router sku' ku' håndtere en pakkestørrelse på 576 eller 552... så der sku' da være en lille chance hvis du ikke allerede har afprøvet det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-09-02 19:05

Hej igen

Det er da godt nok utroligt.

Har du prøvet at downloade billedet fra din side ?

Indtil, TDC svarer dig, kan du jo finde dig et midlertidigt logi her:
http://www.internetplads.dk/

Det er en liste over gratis WEB-hosting.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 28-09-02 19:49

Noget mærkeligt skete - ved at sætte transmission size til 552 opnåede jeg at uploade 1 fil; men den næste gik galt - se log! ?????????????

150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Received 2936 bytes in 0.2 secs, (140.00 Kbps), transfer succeeded
226 Transfer complete.
CWD Test
250 CWD command successful.
PWD
257 "/Test" is current directory.
PORT 192,168,1,100,7,175
200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Received 211 bytes in 0.1 secs, (20.00 Kbps), transfer succeeded
226 Transfer complete.
DELE WS_FTP.LOG
250 DELE command successful.
DELE WS_FTP.ini
250 DELE command successful.
DELE WS_FTP.hlp
250 DELE command successful.
PWD
257 "/Test" is current directory.
PORT 192,168,1,100,7,176
200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Received 9 bytes in 0.1 secs, (900.00 bps), transfer succeeded
226 Transfer complete.
sending index.htm as index.htm (1 of 1)
TYPE I
200 Type set to I.
PORT 192,168,1,100,7,177
200 PORT command successful.
STOR index.htm
150 Opening BINARY mode data connection for index.htm.
Transmitted 3711 bytes in 0.1 secs, (360.00 Kbps), transfer succeeded
226 Transfer complete.
MDTM 20000429220000 index.htm
550 20000429220000 index.htm: No such file or directory.
PWD
257 "/Test" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PORT 192,168,1,100,7,178

200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Received 75 bytes in 0.1 secs, (7500.00 bps), transfer succeeded
226 Transfer complete.
sending fisk.htm as fisk.htm (1 of 1)
TYPE I
200 Type set to I.
PORT 192,168,1,100,7,179
200 PORT command successful.
STOR fisk.htm
150 Opening BINARY mode data connection for fisk.htm.
! Send error: connection reset
Transmitted 11040 bytes in 151.4 secs, (729.16 bps), transfer failed
! Receive error: Blocking call cancelled

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 28-09-02 19:54

til srhansen

Jeg kan downloade alle de filer jeg vil!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-09-02 19:58

Hej igen!

Bare lige en orientering. Jeg har hjemmesider 3 steder.

Jeg kan uploade med FTP til sider oprettet hos:
http://www.sol.dk/ og http://hjem.get2net.dk/ MEN IKKE TIL: http://home22.inet.tele.dk/

desuden kan jeg uploade med FTP til http://www.megapixel.dk

Underligt ikke - så nu skal jeg også have fat i TDC / Oncable. Så vidt jeg kommer frem til vil den ikke acceptere mit password og vil så igen bede om en nulstilling, eller hvad de nu laver!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-09-02 20:23

Hej food_life

Hmm... Du kan downloade ligeså tosset du vil, men ikke uploade.. Det giver slet ingen mening ????

Det bli'r spændende at høre TDC's forklaring !

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 1000 point
Dato : 29-09-02 01:26

Hej Food_life,

jeg har sendt dig en mail...

men har du prøvet at ændre pakke størrelsen fra 552 til 576, og set efter om det evt. hjælper?
og har du ændret størrelsen for både Receive Size og Transmission size?

MDTM kommandoen i log filen forvirrede mig lidt... idet jeg synes det er ret spøjst at den kommer med den 29. april år 2000 kl. 22:00:00

men jeg kiggede på denne side... "WS_FTP - I see MDTM error messages"... -->
http://support.ipswitch.com/kb/WS-19990802-DM01.htm
og fandt umiddelbart ud af det ikke sku' ha' nogen betydning...

ang. koder ka' du bl.a. her på siden se hva' de betyder, så ka' du bl.a. følge med i hva' der sker i logfilen... "WS_FTP - FTP Server Return Codes and Errors"... -->
http://support.ipswitch.com/kb/WS-19980605-bk16.htm

men at det lykkedes at uploade en fil ved at ændre pakkestørrelsen, peger mere og mere i retningen af at det må være et "Blackhole router fænomen" der er tale om...

jeg er dog stadig i tvivl om det er på din eller teledanmarks side det er... fordi jeg synes det er underligt du ka' uploade til andre FTP servere, her også en Teledanmark server uden problemer... men så igen er der andre der har kunnet uploade til din mappe uden problemer... så umiddelbart må det være en kombination af det hardware (router, server m.m.) der er relateret til den FTP-server du har din side på og så din router, der åbenbart kreere dette Blackhole router fænomen...

men at der kom hul igennem til at uploade en fil, hvorefter det ikke lykkedes ka' måske være fordi Teledanmarks udstyr er hamre ustabilt... men jeg er ikke sikker...

så umiddelbart er det måske det at ændre i pakkestørrelsen, indtil pakkestørrelsen er fundet hvor det køre glat og elegant... og umiddelbart må det være et sted imellem 552 og 576...

men som SRhansen skriver, så bliver det spændende at høre, hva' TDC har at sige til det, og vi ka' da håbe de snart vil gi' lyd fra sig...

jeg håber ikke denne her smøre er blevet for rodet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 29-09-02 20:20

Hep,

Jeg mener også må være i TDC's opsætning problemet skal findes og rettes. Måske har de lukket for nogle porte ved en fejltagelse på din forbindelse?

Håber de kommer med en forklaring.

// Martin

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 30-09-02 16:40

Jeg får en ny router tilsendt, så må vi se om det hjælper! Vender tilbage. Foreløbig tak til alle.

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 03-10-02 11:49

Tak for svaret strarup og al din hjælp.

Fejlen var så banal som fejl på routeren - udskiftet med en ny af samme slags - ingen problemer!

Tak til alle.

MVH