/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Login ved Windows startup?
Fra : Stronzo
Vist : 335 gange
75 point
Dato : 11-04-05 19:08

Hvad skal jeg gøre hvis
jeg ikke vil have at jeg skal taste
min adganskode ind hver gang jeg tænder computeren?
Sådan at skærmen går direkte til Skrivebordet?

På forhånd tak

Med venlig hilsen Stronzo

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 11-04-05 19:15

Windows kodeord

Citat
Hvis du ikke kan huske dit Windows kodeord eller er træt af at skal skrive det ved hver opstart, kan du slette det.
Tryk på Start knappen.
Vælg Kør.
Skriv Command

Skriv del c:\windows\*.pwl og tryk enter, det vil slette din passwordfil.

Genstart computeren og når du bliver spurgt om at angive Windows adgangskode vælger du en ny eller blank kodeord i begge felter hvis du ikke ønsker et kodeord.

Snuppet herfra:
http://www.freefiles.dk/modules/newbb_plus/viewtopic.php?topic_id=968&forum=50

Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 11-04-05 19:16

- Hvis altså at styresystemet ligger under c:\windows - men det gør det jo 'normalt'

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 11-04-05 19:18

Det kan den ikke! Filen eksisterer ikke

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 11-04-05 19:21

andre forslag?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 11-04-05 19:32

Bruger du XP? 2000?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-04-05 19:32

Dette kan måske bruges - jeg har ikke selv prøvet det.
http://www.riversen.dk/?side=tips.php#logon

//bentjuul

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 11-04-05 19:35

Hej igen..
Fandt lige det her på kandu:

Citat
FJERN WINDOWS KODEORD: Hvis du ikke kan huske dit Windows kodeord eller er træt af at skal skrive det ved hver opstart, kan du slette det.

1. Tryk på Start knappen.
2. Vælg Kør.
3. Skriv Command
4. så kommer der en ms-dos-promt op hvor der i vinduet står
5. C:\windows \skrivebord>
6. lige efter skal du skrive del c:\windows\*.pwl
7. og tryk enter, det vil slette din passwordfil.
8. Genstart computeren og når du bliver spurgt om at angive Windows adgangskode vælger du en ny eller blank kodeord i begge felter hvis du ikke ønsker et kodeord.
9. Alså hele den samlet dos linie skal se sådan udC:\windows \skrivebord>del c:\windows\*.pwl

herfra: http://www.kandu.dk/dk/spg/58440

Mvh Niels

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-04-05 19:36

Her er flere muligheder http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#slet_logon

//bentjuul

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 11-04-05 19:38

Tryk på ESC.

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 11-04-05 19:49

hva ska jeg når jeg har trykket på ESC??

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 11-04-05 19:56

Nahh.. Heller ikk noget.

Ikk noget som helst.

Men i kan da prøve stadig.. Det
sætter jeg pris på! MÅSKE giver jeg flere point
for det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-04-05 20:08

Du har åbenbart ikke været inde i
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#slet_logon
for så var du kommet til dette link og jeg har lige afprøvet fremgangsmåden og den virkede http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp

Og jeg er iøvrigt ligeglad med point - hjælper gerne uden, hvis det er mig muligt og jeg kan.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 11-04-05 20:10

Fat dog lige at jeg ikke har XP

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 11-04-05 20:12

Hej.
Hvis du ikke vil skrive password hver gang du logger ind, kan du ændre det til ingenting, så slettes dit password.
Hvis der slet ikke skal spørges efter password, kan du gå ind i kontrolpanelet - Brugerkonti. Her fjerner du alle andre end din egen bruger konto.
Så starter windows direkte på skrivebordet, forudsat at der kun er een bruger, og der ikke bruges password.

Sådan er det ihvertfald i Windows XP, jeg kan ikke lige huske om det er anderledes i andre versioner af Windows.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 11-04-05 20:15

Du kan prøve denne:

Gå ud i kontrolpanelet, og vælg brugerkonti.
Nu finder du din konto her, og vælger ændring af konto.
Nu "skifter du pasword" ved at lade det nye paswordfeltet stå tomt.

Hvis ikke der er andre "brugerkontier" på computeren end denne, så mon ikke du nu kommer lige til windows.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-04-05 20:20

Havde det ikke været en ide at skrive det da NielsPT spurgte dig kl 11-04-05 19:32
så havde jeg behøvet at genere dig med mine glimrende links. Så er det jo endnu lettere at fjerne.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 11-04-05 20:20

"Fat dog lige at jeg ikke har XP"

Hvor skal vi "fatte" det hen? Du har ikke skrevet/svaret på hvilket styresystem du bruger.
Det ville jo unægtelig hjælpe.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-04-05 20:25

hvilket styresystem benytter du???????????????????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-04-05 22:57

Gå ind under dine netværksindstillinger og sæt dit logon til windows logon! Hvis du altså har win95/98/ME hvad jeg ikke helt har fattet om du har?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 11-04-05 23:56

hvis det er xp,du bruger,virker det her med garanti :Gå i Start > Kør
Skriv control userpasswords2 og klik OK

Vælg fanebladet Brugere
Fjern hak i ”Brugere skal angive brugernavn og password for at logge på denne maskine”.
Klik OK
Når du bliver bedt om det, skal du indtaste det brugernavn og password der skal bruges til automatisk logon.
Klik OK.