/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad er invector?
Fra : 29
Vist : 751 gange
40 point
Dato : 08-04-05 20:30

Ja lige et våben spørgsmål mere. Den Browning GTS som jeg er ved at købe der har jeg set at der står at den er med invector? hvad er dette? er det ligsom ejector?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-04-05 21:56

Hej 29 Der må være tale om et trykfejl,for som du selv skriver så hedder det ejector,hvilket er en meganisme som smider de afskudte patronhylsre ud når bøssen åbnes. En invector findes ikke som en del af et haglvåben.

Kommentar
Fra : bagterp

Dato : 20-03-06 20:10

Browning Invector er et plus backbore system. hvor Choken går ud over løbsenden
som regel Udført i syrefast rustfri stål.

Den længere choke, kombineret med backbore løb, reducerer hagl deformation og producerer bedre skudbilleder, med færre randhagl i hele chokespecteret.
så det er et specielt choke system ..grimt som arvesynden men nemt og effektivt.
Backbore betyder at løbet er boret i overstørrelse så der ikke er så stor modstand i løbet
Mvh Bagterp