/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon Powershot - G6 eller Pro1
Fra : madsbs
Vist : 604 gange
150 point
Dato : 07-04-05 23:39

Jeg er på udkig efter et kamera i Powershot G6-klassen og har fået øje på PowerShot Pro-1, der tilbyder en væsentlig højere optisk zoomfaktor. Til gengæld er der brok med støj ved optagelser med ISO200 eller højere, batterilevetid og et par andre ting.

For mig er det væsentligt, at billederne - også auto-billeder - ikke er plaget af overvældende meget støj, at batterilevetiden er rimelig, at kameraet kan tage CFII eller SD-kort, og ikke mindst at eksponeringsforsinkelsen ikke er så stor som på mit nuværende Powershot A80 (hvor jeg er meget tilfreds med en række andre ting).

Kan det betale sig at skifte til et G6 eller et Pro-1 og hvilket er bedst - er der nogen der har erfaringer med begge?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-04-05 23:49

Jeg har lige anskaffet en G6'er, og har prøvet Pro-1 (de er holdt op med at producere den) den er langsommere, for det første, og også nogle andre ting, glem den.

Find test af dem begge 2 på steves-digicam, jeg har kun haft mit en uge, og det tegner lovende.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-04-05 02:30

hej

hvorfor ikke bruge lidt flere penge og købe et canon eos 350D eller 300D eller gå nikon og købe et D70

det er spejlrefleks og der er mange muligheder for udvidelse med zoom osv

jeg har et 300D og er meget glad for det

ole

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-04-05 09:09

olefahnoe:
Spejlrefleks er godt nok.........jeg gider bare ikke slæbe det med altid.

Og med 7mill.pix.(G6), kan du lave fine udsnitsforstørrelser, det var min begrundelse for at købe G6'eren.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-04-05 11:37

åk

det er rigtigt dslr er nogle gange en stor klods

men det nye canon 350D er mindre en "normale"

ole

Kommentar
Fra : madsbs

Dato : 08-04-05 11:59

Jeg fokuserer gerne lidt mindre på Pro-1, og prøver også at kigge på 350D, men som udgangspunkt vil jeg gerne have noget der er lidt mere kompakt. Til gengæld synes jeg betjeningen på Canon er så let at gå til, at jeg ikke rigtig har øje for andre mærker - det kan være det er dumt?

G6 er jo også fra 'sidste år' - er der nogen rygter om Canon er på trapperne med en efterfølger?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-04-05 13:32

Rygter er der altid, og du skal da kigge på andre apparater også.

Der er jo masser af testlink, at gå til, på computeren. Der er jo ikke nogen fabrikanter i den prisklasse, der laver

noget bras, valget er dit, for hvad der er godt for den ene, er nødvendigvis ikke godt for den anden, men kig nu her:

http://www.steves-digicams.com/cameras_dig6.html

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 30-04-05 07:33

Hej derude.
Jeg har lige fået nyt optik i mit A80, vel efter små 15000 skud, heldigvis under garantien. Jeg leder også efter et alternativ til A80èren, G6 Pro 1 ligeledes været i mine tanker, men her stopper jeg allerede ved batterierne. hvis det ikke er til AA, er det slet ikke mig. Hvor mange gange har jeg ikke stået med "håret i postkassen" og løbet tør? merde!! og efterhånden har man jo fået samlet en håndfuld CF kort, til en vis værdi. Næ, så i modsætning hælder jeg hellere til mine gamle Pentaxér MX og P30, Analog, jov da, men hellere det end at stå uden mulighed for at få et godt skud. Så behøver jeg heller ikke tænke på Mega pix.Gammeldaws?? Å ja, men det er sku da noget andet at stå med en MXér påmonteret en Winder, end at have sønnens EOS i hånden, her kan man sku da mærke man har et værktøj i hænderne. Jeg må en tur til Foto C i Holbergsgade, og finde en 3- 500mm ting til alt det andet jeg har, og atter ud i den analogske verden. Men det digitale slipper jeg dog heller ikke.
Hilsen en gammel dreng fra 47, ikke 1847!!

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 150 point
Dato : 30-04-05 08:57

Rytterkn:
Ha ha, nu ikke så konservativ, køb nu en G6'er, nu har jeg haft min en måneds tid, og jeg har kun ladet

batteriet op 2 gange, og jeg har ikke sparet hverken på blitz eller billeder, så det er nok svært at løbe tørt

sådan lige pludselig, ellers er der jo alt det analoge skæg henne i tasken, men det kender du jo, så skal

man til at finde trillebøren frem, når man skal ud og tage et par billeder.

Hils inde i Foto C, og spørg om du må prøve at kigge på G6'eren. Hilsen
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : madsbs

Dato : 30-04-05 10:27

Tak for svaret Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-05 15:29

madsbs:
Selvtak, og held og lykke med dit kamerakøb.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 01-05-05 16:52

Hej Keld.
Hyggelig Fætter, lyder Du som:Trillebør?? man kan vel for F....., købe en cykeltrailer. Nå spøg til side, med din forklaring, SKULLE jeg måske genoverveje G 6èren. Rigtig God Fotosommer til dig.
Mvh Rytterknægten.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 01-05-05 16:55

Hovsa: Sorry jeg glemte et d.
Hilsen John.
ps. Hvordan får du smiley ind på disse sider?.