/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Finde musik filer?
Fra : palle22
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 05-04-05 08:58

Hejsa
Jeg har en masse musik på min computer. Det meste er i wma eller mp3 format, og bliver fundet af mediaplayer
Men jeg har en del mpeg4 filer også. Dem vil jeg gerne have konverteret så de kan spilles i mediaplayer. Hvad bruger jeg? Winamp?
Og hvordan finder jeg filerne på computeren? Findes der et program, som picasa til billeder, der finder alle musikfiler, og evt kan sortere dem efter format?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-05 10:13

Dine *.mpg, *.mpeg filer finder du på din computer ved at vælge :

Start->Søg... og lede efter filer eller mapper ved at skrive *.mpg eller *.mpeg i søgefeltet.

Til kovertering kan der bruges mange forskellige programmer :

1.) http://download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydkonvertering
2.) http://tucows.tdconline.dk/videotools_movieconversion_default.html
3.) http://tucows.tdconline.dk/audiocon95_default.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:21

molo skal filerne konverteres ????????? mener jeg da ikke er nødvendigt - eller hvad ??????

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-04-05 12:32

Problemet er, miritdk, at jeg har nogle filer der ikke kan afspilles i mediaplayer, enten er de mpeg4, eller andre filformater.
Så de skal vist konverteres. Tror det er nogle sange der er lagt ind på computeren i itunes

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-04-05 12:37

molokyle den finder ingen filer når jeg søger på *.MPEG-4, *.mpeg4, .mpeg4???
Og jeg ved at der ligger nogle filer i mappen som er i det format. Der står et itunes symbol ud for dem

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 05-04-05 13:23

Hmm..

Jeg troede egentlig at mpeg4 var et video-format.... Hvis du installere de rigtige codecs, fks. k-lite http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm , så kan din mediaplayer spille mpeg4. Når du har installeret pakken højreklikker du på en mpeg4-fil og vælger "åben med" mediaplayer. Så kan du også sætte din mediaplayer til at scanne din pc for media-filer, herunder mpeg4.

-Ole

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-04-05 16:01

ole der findes vist noget der hedder mpeg4 audio
Nu har jeg så fået dem konverteret til mp3, ved at søge dem og gemme dem i en ny mappe, og så bruge et af de værktøjer molokyle anviste.
Men når jeg søger efter filer med mediaplayer kommer de jo bare ind hulter til bulter...
Da jeg søgte kom de jo ud af deres mapper, og lå som enkeltfiler, og det gør de så også i mediaplayer
kan jeg få dem til at ordne sig efter kunstner og album igen? Om ikke andet så bare i mediaplayers bibliotek?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-04-05 18:02

A pro pos Mediaplayer. Ja den roder lidt i det alfabetiske, men jeg tror at den bruger downloadings dato/tid til at vise rækkefølgen.