/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express og Tele2 i (Win XP)
Fra : ferik
Vist : 557 gange
500 point
Dato : 04-04-05 22:57

En af mine gode venner er netop sammen med en i nabo lejligheden ved siden af, blevet opkoblet på en 2 Mega bit adsl forbindelse fra TELE2
tidligere kørte han med tdc og alm modem, betalte pr mdr et vist beløb til tdc
brugte email adresse fra tdc med 12 cif brugernavn + password
han nu ikke sende mail fra outlook express (dog godt modtage)
det er formentlig noget med pop3 eller smtp, eller han kan måske slet ikke beholde den gamle mail adr
han vil helst forsætte med outlook express, da han kender det
? hvad gør vi
hvordan sætter vi en hotmail op i outlook express

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-05 23:03

Han kan bruge TDC's webmail hvis han stadig betaler! Normalt kan man sende mails fr andre udbyderes mailserver!
Du kan ikke bruge hotmail i Outlook express med mindre du betaler et månedligt beløb!

Han må have fået en nye mailkonto fra Tele2 som han kan bruge til at sende mails med forøvrigt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-05 23:04

Øh mente Normalt kan man ikke sende mails fra andre udbyderes mailserver!

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 510 point
Dato : 04-04-05 23:11

se her http://wwi.dk/site/462.htm du skal skrive "smtp.get2net.dk" i stedenfor "smtp.mail.dk"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-04-05 23:13

Hejsa

indgående mail (pop3) skal stå til pop3.tele2.dk
udgående mail (smtp) skal stå til smtp.get2net.dk

kan pt. ikke huske om man kan beholde sin mail adr. hos tdc
men ellers skal du ved denne konto vælge tele2's smtp til at sende fra

for at oprette en hotmail skal du gøre guiden "ny konto" når du kommer til punktet
server til indgående post skal du vælge http og i feltet som kommer under vælger du hotmail

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 23:30

dk nu har tele flere pop3server ikke paul.get2net.dk og da det er en TDC mail konto skal det være TDC POP3 adresse det skal bruges til Indgående mails og smtp skal være get2net for Udgånde

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 23:32

det er rigtig DK men det er ikke sikkert den vil aceptere den pop der den skal være den samme som naboen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-04-05 23:43

hmmm
der står på deres hj.side at det skal være smtp.tele2.dk ??
deres guide siger noget andet ????

http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_support&t2page=privat_internet_support

virker linker ikke så

http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat&t2page=privat
internet >>support >> og vælg genvej for outlook

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-04-05 23:44

jeg vil afprøve de forskellige forslag i morgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 00:07

hvorfor i alverden bruge tdc på outlook express når man er koblet op på get2net - det er da penge ud af lommen.

Deres hotline hjælper gerne med at få outlook express til at køre - ingen problemer i det.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-04-05 00:20

til miritdk!
jeg har måske ikke udtrykt mig klart nok, men ? er, hvordan kan han beholde den gamle mail adr. med den nye adsl forbindelse
og få den til at virke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 09:25

ferik ok- hvis han vil beholde den gamle mailadresse - så må han enten betale til tdc samtidig med at han betaler for get2net - eller også købe adressen som domæne - ellers vil det jo ikke fungere ( har han evt. købt adressen måske ???? )

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-04-05 09:35

sålænge konto'en med det 12 cif brugernavn
ikke er lukket kan mail adr. benyttes

der skal du sætte det op sådanher

brugernavn og pass. fra tdc
indgående post = pop3.mail.dk
udgående post = skal sættes til tele2's smtp server

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:09

dk -undrer mig lidt - hvis det ikke er en købt adresse - hvordan skal det så lade sig gøre at bruge en adresse fra tdc for eks. uden at betale ?????? Jeg går ud fra at det ikke er ønsket i og med at der er lavet en adsl forbindelse med en anden udbyder
????????????????????????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:20

http://editorial.dk.tele2.se/?page=privat_internet_support_adsl&t2page=privat_internet_support_adsl

vælg opsætning - email-program - win -outlook express 5+ og der vil komme et vindue frem der tilbyyder automatisk opsætning af e-mail - eller manuelt (hvis ønskes)

husk at skrive alle kontakt adresser ned

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-05 11:30

det er der sku ingen problemmer i miritdk
det er derfor der findes hjælpe sider med opsætning af Smtp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:35

hmmmm - nyt for mig - det må undersøges - dvs - hvis jeg for eks har tdc og er glad for min mailadresse der pga den kendes osv - så kan jeg uden videre skifte til for eks cc og beholde adressen kvit og frit ??????

undskyld jeg lige bruger din tråd ferik

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-05 11:38
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:49

joooo rotw - men det siger mig intet om hvorvidt jeg kan have a som udbyder og bruge b gratis i mailprogrammet - sååååååhhh ????????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-05 12:00

har selv min adresse hos et andet selvskab på 3 år

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 12:03

og uden at betale for det rotw ??????????? Har du en købt adresse ??????
beklager men det her skal altså bøjes i neon for mig

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-04-05 12:22

til miritdk
lad os endelig få så mange oplysninger som mulig
her er vi 4 naboere der har et lille trådløs internet, da vi startede det for 2 år siden, ville en af naboerne gerne have en mail adr hos tdc
jeg gjorte så det at jeg hentede en cd skive i telebutikken og indlæste den (det var af den type hvor man betaler efter forbrug) han havde jo så et 12 cif nr osv og kunne bruge outlook express
men da han ikke har noget modem, forbruger han ikke noget tid og betaler heller noget
det kører stadig gratis og fejfri

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-05 12:28

nej jeg betaler ikke til det gamle selvskab

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 05-04-05 16:37

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 05-04-05 17:08

Ring til teknisk support på nr. 77301320, det er gratis, og du kan få al den hjælp du ønsker, og besvaret alle din spørgsmål, og de har åbent til kl.20,00 på hverdage, og til kl.18,00 i week-enden.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-04-05 17:11

hej
du beholder det gl.net abnn.ved tdc, hvis det ikke er et basis abnn ,så få det lavet om kan gøres på nettet.
Da det er et gratis abnn.
Opsætter din email som normalt i dit mail prg.
så hvergang du henter den post der du kan jo have mange forskellige email konto nr
du kan kikke i hver gang du henter post
men husk hvis du ikke bruger den går den død efter 3mdr.(mener jeg)men kan aktiveres igen med et tlf. kald til tdc
ole