/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad har "netkongen" gang i?
Fra : IBM760
Vist : 492 gange
70 point
Dato : 04-04-05 20:37

Det er altid rart at se, at folk er aktive på Kandu - men det kan også gå over gevind:

Det gælder f.eks. er relativ ny person "netkongen" (første login: 02.04.2005) - men han har allerede lavet 11 totalt ligegyldige tips.
Jeg er bange for, at han totalt har misforstået hvad er "Tip" drejer sig om.

Hvis "netkongen" gider svare på dette indlæg og fremover udelade totalt ubrugelige tips - kan han få disse point.
Så kan vi andre undgå hans spam.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 20:45

den er jeg med på ???

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 80 point
Dato : 04-04-05 20:46

Hej Ivan
Jeg er bange for du spilder dit krudt, men OK du forsøger da i det mindste, og hvis 'netkongen' skulle ligge ind på denne streng, ja så var det måske en idé at pege ham/hende i den rigtige retning, ved at henvise til http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

Citat
Ved at skrive tips, får kandu.dk opsamlet en hel vidensdatabase, som kan bruges af alle. Det gør det nemmere for alle brugere at finde frem til en løsning på deres problemer.
Hvad du selv får ud af at skrive tips er, at få superpoint, der bliver nemlig valgt 5 tilfældige brugere som læser dit tip, og de får lov at give tippet karakter (stjerner). Det antal stjerner du får for dit tip ganges med 10, og det er det antal superpoint du optjener.

Citat
Som medlem af kandu.dk, har du mulighed for at bevæge dig rundt i hele systemet, du kan læse tips, skrive/læse spørgsmål, skrive kommentarer til spørgsmål. Du får også mulighed for at optjene ledige point. Det eneste du ikke har adgang til, er at skrive tips, skrive svar til spørgsmål, og du har heller ikke mulighed for at vinde nogle af de flotte præmier.
Du kan læse om hele pointsystemet http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 20:50

rotw - Jeg synes ikke at du burde kommentere denne tråd. Jeg har set at du igennem langt tid har været en dygtig svarer, men NETOP du er for nyligt begyndt at indlægge TÅBE-TIPS om Aldi's Hjemmeside. Eller var det Fakta's?
Helt ærligt RotWeiler? Hvad har du gang i? Dine seneste tips er da ikke spor bedre end Netkongens.
Forklaring udbedes.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-04-05 20:58
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 21:07

Bare lige et eksempel på min påstand: http://www.kandu.dk/dk/tip/11045
Der er flere, men gider ikke at finde dem.
I øvrigt har du da helt ret IBM760

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-05 22:03

Så så - roligt alle sammen.

Nu skal rotw og Arne ikke rive hinanden i håret - vi begår nok allesammen fejl, som vi evt. bagefter fortryder.

Mit indlæg var kun ment som en venlig opfordring til "netkongen" - uanset om han svarer på det eller nøjes med, at læse kommentarerne.
Kandu's problem, udover at siden i mange perioder fungerer meget dårligt, er også at alle er helt vilde for at hente point - de burde evt. afskaffes!

Siden kan kun overleve hvis den kan holdes på et seriøst plan.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-05 22:04

Han får nok procenter Eller får en lap hvis han skaffer 1.000 kunder
Mvh sune

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-05 22:08

Og når vi snakker "Kandu" - så fungerer den fortsat ikke optimalt.

Ovennævnte indlæg blev postet for ca. 1/2 time siden - det tog tid, men jeg så indlæget.
Så ventede jeg et stykke tid, og så var indlæget væk - heldigvis havde jeg kopieret det, så det kunne indsættes igen.

Den måde som kandu virker - ikke virker, holder formodentligt de mere seriøse borte og giver plads til "netkongen" med flere.

OK - netkonge, jeg hæver point.

Ivan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 22:17

IBM760 - Lad nu for Guds skyld være med at give den såkaldte Netkonge point. Han har indlagt 11 tips og tjent ca 110 point. Har ikke besvaret spørgsmål. Giv hellere pointene til en god kommentator. Net-Knægten har squ da ikke fortjent dem. At give ham point ville jo kun være at sige: Ja, bliv ved med dit lort, så skal vi gamle nok give dig point. NEJ han skal squ tjene sine point som alle andre.

Kommentar
Fra : netkongen

Dato : 04-04-05 22:25

Ved at skrive tips, får kandu.dk opsamlet en hel vidensdatabase, som kan bruges af alle. Det gør det nemmere for alle brugere at finde frem til en løsning på deres problemer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 22:32

Netop - netkongen. Men ingen af dine latterlige tips har tilføjet noget nyt til denne videndatabase. Så der er ingen grund til at sige tillykke. Du er ny, men altså også sørgeligt dum og pointsøgende. Hvis du gerne VIL tjene point, så svar på nogle spørgsmål. Det eneste du kan prale af til nu er 11 tips og ca 120 point. Plus at du har gjort nogen pisse sur på dig. Så tænk dig om.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 22:38

nu er det jo rimligt tit at der er folk der skriver "hjælp med nu computer eller hvilken com skal jeg købe olign."

Nu er Aldi jo "Verdens kendt" for flere ting Men deres Computere er der ingen andre butikker der kan matche"
skal der til sige at 35% af alle com der sælges i Tyskland sælges via ALDI
i div forum skriver folk Køb ALDI COM, Meget for pengene mm.

jeg henviser til EDB udstyr til en rigtig god pris men i begranset mængte og hvor pris og kvalitet ikke høre sammen så det kraver at man får fingeren ud hvis man står og skal købe ny com / laptop / skærm mm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-04-05 22:39

Citat
første login: 02.04.2005

Gi' dog netkongen en chance... ku' I måske cykle 1'ste gang, og hvem af os kan påberåbe os at være 'fejlfri' - kun den mest naive af os
Al' begyndelse er svær... indrømmet at netkongen nok burde ha' læst lidt på lektien, men klap nu lige hesten! Jeg tror han har fattet budskabet
Søren

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-04-05 22:41

Høj % i aftenens Amarone Oktanarne?! *G*

Du skulle nu tage at øve dig bedre på dine udbrud inden du skriver dem AJ,
de er ikke gode

Hvem siger, at Netkongen har brug for at prale med sine tips og point?!
Du bruger en forsvarsmekanisme der kaldes for projektion ved at påstå dette - og overfører uønskede sider af dig selv over på Netkongen.

Ups!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-04-05 22:45

creamy.... pas nu på med projektioner, du tog den jo lige til dig

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-05 22:46

Netkongen skriver - "Ved at skrive tips, får kandu.dk opsamlet en hel vidensdatabase, som kan bruges af alle. Det gør det nemmere for alle brugere at finde frem til en løsning på deres problemer."

Det er rigtigt, at gode tips er med til at opbygge en vidensdatabase - men den viden der skal opsamles skulle gerne holde mere, end det aktuelle tilbud i Aldi eller lignende steder. Efter min mening bør et tip indeholde mere end blot et "link" til en hjemmeside, en forklarende tekst skader aldrig.

Og rotw skriver - "Nu er Aldi jo "Verdens kendt" for flere ting Men deres Computere er der ingen andre butikker der kan matche"
skal der til sige at 35% af alle com der sælges i Tyskland sælges via ALDI
i div forum skriver folk Køb ALDI COM, Meget for pengene mm."

Ja det er rigtigt, at Aldi sælger gode produkter til en fornuftig pris - jeg har selv benyttet flere at deres tilbud. Men ligefrem at kalde det et "tip" er nok lidt overdrevet. Deres brochure udsendes til samtlige danske husstande og deres hjemmeside er også angivet - så alle burde selv kunne finde ud af det.

Ivan

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-04-05 22:47

Ja det gjorde jeg sq da ..hehe!
Men jeg drikker kun de billige fra Fakta - og det er sjældent de holder en god %

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 22:49

Creamy. Læg lige mærke til at dette ikke er mit spørgsmål. Hallo????? At jeg deler IBM760 holdninger, bringer bare dit tåbelige kvindepis i kog. Der skal jo heller ikke meget til. Men pis op af det rigtige træ.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-04-05 22:50

Creamy... det er bare OK! Husk på:
Citat
Projektionsmekanismen er af psykologisk og subjektiv natur, idet ikke en gang vort sanseapparat gør os i stand til at være objektive på det fysiske plan. Og når noget så enkelt som vore basale fysiske sanser let lader sig snyde, hvad kan der så ikke ske på det psykologiske plan?

Måske er det sådan, at alting er projektioner, dvs. hele den måde, vi oplever verden på er begrænset af vor egen manglende evne til at være objektive. Eller sagt på en anden måde: Vi oplever verden gennem en farvet linse, der på én gang filtrerer og forstærker alt, vi oplever. Som astrolog vil man mene, at det netop er horoskopet, der er denne linse!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-05 22:52

Hej Arne - små slag.

Jeg kender ikke Creamy - men uanset hvad, kan vi ikke holde en fornuftig udtryksmåde?

Ivan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 22:53

Nej Creamy læs spørgsmålet:
Citat
Fra : IBM760 Send til en ven Dato : 04-04-05 20:37

Spørgsmål : "Hvad har 'netkongen' gang i?"

Det er altid rart at se, at folk er aktive på Kandu - men det kan også gå over gevind:

Det gælder f.eks. er relativ ny person "netkongen" (første login: 02.04.2005) - men han har allerede lavet 11 totalt ligegyldige tips.
Jeg er bange for, at han totalt har misforstået hvad er "Tip" drejer sig om.

Hvis "netkongen" gider svare på dette indlæg og fremover udelade totalt ubrugelige tips - kan han få disse point.
Så kan vi andre undgå hans spam.

Mvh
Ivan

Og Så svar på det. I stedet kommer du ind mange timer senere, udelukkende for at overpisse mig. SKAM DIG CREAMY.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 23:08

nu er det jo ikke hver uge ALDI har pc'er og skærme og kan også fortælle det ikke er alle der læser dem da ser i mange familier er flere personer end 1 person der tømmer postkassen det kan da ses i flere forums at det ikke er alle der får den læst eller andet

http://www.kandu.dk/dk/tip/11062 ikke et tips kan findes på nettet af alle med internet adgang eller hvad ???

jeg henviser til nået som der tidt bliver spurgt efter nemlig hvilken com / skærm / laptop mm

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-05 23:21

Det er rigtigt at det ikke er hver uge, at Aldi har tilbud på PC'er og skærme - de gør det normalt 2 gange om året, for henholdsvis stationærer og laptop.

Du henviser til et Tip-11062, men det er da ikke et at dine tips?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-04-05 23:26

KMPLAG

Det er da ikke kun nye brugere, der skriver ubrugelige tip

Øhhh hvornår er man ikke ny bruger længere?

Er det når man har lært at skrive brugelige tip/spørgsmål ?

Jeg behøver ikke svar

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 23:46

du skriver aldi ikke er et tips er dette så http://www.kandu.dk/dk/tip/11062 et tips eller hvad jeg definere et tips som nået andre søger efter / spørger / advarsler mm

www.bilka.dk hvad er det net vil vise?? mf?? for mig er det ikke et tips da der ikke 1 ting men mange og er det ikke billiger andre steder freks netto, elgigangen elign (jeg skal selv lede efter hvad det er der er et tips) og derfor er det ikke et tips jeg forstår

tror jeg er ved at være træt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 03:04

SÅ kommer den pissefulde landsbytosse på banen igen og overskider i et groft sprog en bruger, fordi brugeren ikke gebærder sig som AJ vil ha' det skal foregå i hans lille syge verden.

Hvornår mon Kandu lukker og slukker for det ondskabsfulde, pointliderlige og snotdumme monster?

Jeg kommer til at tænke på, at AJ umuligt kan ha' et arbejde, siden han er på Kandu i den udstrækning hen er. Men det kan man nu godt forstå...... Ingen arbejdsplads ville kunne huse den nar i mere end 9 minutter, uden at det ville gå ud over hans fysiske helbred. Bare en skam, at det er med til at ødelægge Kandu.

Tænk at man kan få en FP p.gr.a oppustet utålelig og dybt associal adfærd. Det er sgu noget af et velfærdssamfund vi har fået banket ned her i Danmark.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-05 09:28

Klumme -> En FP er ikke længere 'bare' noget man får, fordi man ikke kan tilpasse sig. Man skal decideret erklæres gak-gak eller uheldbredelig syg af et helt panel af diverse eksperter. Både uafhængige udtalelser fra specialister og af komunens egne tilknyttede læger. Selv efter dette skal det vuderes om individet skulle være i stand til at klare sig selv evt. med et skånejob, deltid eller i på et særligt beskyttet værksted. En såkaldt 'arbejdsprøvning' af 3-6 måneders varighed.

Regeringen prøver i øjeblikket at gennemføre yderligere stramninger (..læs ; besparelser) ved bl.a. at bruge Rockerne som løftestang for dette. Ud af ca. 400 aktive medlemmer af Rockerklubberne modtager 29 FP. Uha uha... vi må hellere genoptage ALLE FP'eres sager for at se om vi ikke alligevel kan tage disse staklers eksistensgrundlag fra dem. Den samme 'løftestang' blev brugt, da man indskrænkede borgernes rettigheder ved indførelsen af den såkaldte Rockerlov.

Ja, unskyld IBM760, men jeg hidsede mig lige op og det har vist ikke så meget med dit spørgsmål at gøre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 10:20

Ajiiii du er da ikke ophidset Molokyle LOOOL - Der skal da mere til.

Jamen så er det sgu da oplagt at AJ går glat igennem. Han opfylder 100 % de kriterier du angiver som gak-gak eller uheldbredelig syg. Alene hans sociale adfærd, er nok til at arbejdsprøvningen ikke tager 3-6 mdr, men ca. 9 min. med mindre man har jobs, hvor man ikke har kontakt med omverden.

Klumme

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-04-05 18:21

Utroligt - "netkongen" har fortsat ikke forstået meningen med "tips" i Kandu.

Jeg kan se, at han allerede har indsat 19 ligegyldige tips på nuværende tidspunkt - men han falder formodentlig til ro på et tidspunkt.
Han har dermed ikke fortjent de udlovede point.

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : IBM760

Dato : 06-04-05 18:25

Tak for svaret CLAN.

Du får de udlovede point - på grund af din første kommentar.
Dine efterfølgende svar - hvor du tager "netkongen" i forsvar. trækker kraftigt ned.

Netkongen er en ulykkelig spammer, som ikke kan være særligt gammel.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-05 22:20

Hej Ivan
Takker for point, jeg vil dog ikke lade mig påvirke af netkongen på samme måde som dig. Det er et frit forum, hvor alle kan operere efter Kandu's regler (gode som dårlige), og hvad det så må medføre. Der er heldigvis plads til alle aldersklasser, uddannelse, etik, niveau osv. og ja... der er da tilfælde, hvor jeg også afsætter tandmærker i bordkanten, men det er som med TV... kan jeg ikke li' "kanalen" så sapper jeg videre - uden at skrive klagebreve til DR.
Hygge...
Søren