/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
opdater tabel
Fra : Duno
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 04-04-05 00:49

Hvordan laver jeg nemmest en form som opdatere eksisterende felter i en database, den skal kunne klare over 2000 tegn og skal benytte Request.Form

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 04-04-05 00:59

DU henter den post du vil opdatere ind i en form, opdaterer data og sender det til et script, der opdaterer databasen.

Har du et program, som fx. Dreamweaver?

Det kan stort set lave alt programmeringsarbejdet for dig.

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 04-04-05 17:04

ja jeg har Dreamweaver 2004 MX

men har ingen ide om hvordan jeg gør

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 04-04-05 22:53
Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 20-01-06 10:34

Nu ved jeg ikke hvad du bruger af databasemuligheder. Men hvis du f. eks bruger Access, så kan du jo gøre sådan her:

Kode
<%
database = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH") & "../db/forum.mdb"

If Request.QueryString("action") = "opdater" Then

Set opdater = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
opdater.Open "SELECT * FROM tabellen WHERE id=" & Request.QueryString("id"), databse

If opdater.EOF OR opdater.BOF Then
Response.Write "Id'et findes desværre ikke"
End If
%>

<form method="post" action="dinfil.asp?action=skriv">
input1<br />
<input name="input1" value="<% = opdater.Fields("input1") %>" />
<br />
input2<br />
<input name="input2" value="<% = opdater.Fields("input2") %>" />
<br />
input3<br />
<input name="inpu3" value="<% = opdater.Fields("input3") %>" />
<br />
<input type="submit" value="opdater" />
</form>
<%
opdater.Close
Set opdater = Nothing

End If
%>

<%
If Request.QueryString("action") = "skriv" Then

Set skriv = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
skriv.Open "SELECT * FROM tabellen", database, 2, 2

skriv("kolonne1") = Request.Form("input1")
skriv("kolonne2") = Request.Form("input2")
skriv("kolonne3") = Request.Form("input3")

skriv.Update
skriv.Close
Set skriv = Nothing

Response.Redirect("hvor-det-nu-maatte-vaere.asp")

End If
%>

Det kan godt være der er nogle fejl i det. :) Men du håber du forstår det. :) (og jeg ikke har skrevet der forgæves :D).

Kommentar
Fra : _saudoo

Dato : 20-01-06 10:37

Hov..

If Request.QueryString("action") = "opdater" Then

Skulle være

If Request.QueryString("action") = "opdater" AND Request.QueryString("id") <> "" Then

Det der er skrevet, kræver at laver dine links på denne måde:

fil.asp?action=opdater&id=(hvad det nu er :)

for at overholde standarderne, kan du eventuelt skrive & til &amp; i dine links. :)