/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
opvarmning af bundkort??
Fra : antons
Vist : 585 gange
200 point
Dato : 02-04-05 16:35

Jeg har en amitech computer AMD Athlon XP 1600+ 266 FSB som jeg har store problemer med at starte op, jeg skal trykke på start og stopknappen mindst 25 gange før der kommer liv i dyret.
Nu har jeg fået det råd at jeg skal prøve at varme bundkortet op med en hårtørrer, og minsanten om den ikke starter op første gang??? dette har jeg så prøvet nogle gange og det virker hver gang ? jeg troede ellers at det skulle være så koldt som muligt.
Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 02-04-05 16:44

Lidt getteri:
Nu skriver du ikke hvilket bundkort og bios du har, men kunne forestille meg at der - i BIOS- er sat en "laveste tempratur" på CPU´en for hvornår den må starte.
Er det en ny computer?
Eller er det noget den plutselig har begyndt på?
Har du selv været ude i BIOS og ændre noget?

Har du prøvet at sætte den til "default settings"?

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 200 point
Dato : 04-04-05 12:06

Havde været godt med en tilbagemelding når man stiller et spørgsmål og får svar

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-04-05 13:58

Jeg vil gætte på en kold lodning.
Altså en lodning er ikke har ordentlig forbindelse.
Den vil ofte se "grynet" ud eller ikke ha' den kegleformede form, som en lodning bør ha'..
Inden for mit arbedjsområde bruger vi ofte kuldespray
for at lokaliserer en sådan dårlig lodning.
Hvis du på en eller anden måde kan centrerer varmestrålen, kan du måske lokaliserer fejlen til en bestemt komponent.
Lidt tin og en loddekolpe kan så ordne fejlen.
Selvfølgelig skal du ikke rode med det, hvis der stadig er garanti på bundkortet.
Gaambrinus

Godkendelse af svar
Fra : antons

Dato : 05-04-05 08:34

Tak for svaret tukols.

Ja undskyld forsinkelsen, men som sagt har jeg problemer med min computer, og da jeg ikke selv er teknisk anlagt har jeg bestemt mig for at sende dyret til reparation, men tak alligevel.

hilsen antons

Kommentar
Fra : antons

Dato : 05-04-05 08:37

Også tak til Gaambrinus.

hilsen antons.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 05-04-05 11:05

Føler meg nu ikke fortjent til poengene, men tak alligevel. Du kan måske give en tilbagemelding når du har fået den repareret?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 05-04-05 11:08

Kunne være interessant at få at vide hvorfor.