/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Format Af Windows 300 point
Fra : cool_boy12
Vist : 419 gange
320 point
Dato : 31-03-05 23:13

Jeg har lidt problemer. Jeg har fået virus i min computer, jeg har delt min hardisk i fire dele, men jeg vil kun slette windosen som er på C, hvordan gør jeg det. Jeg har ikke disket drev.

Please hjælp mig hurtigst muligt

Kommentar
Fra : shqiptar_ujk

Dato : 31-03-05 23:21

hvis du ved hvor i hvilken fil virussen ligger så prøv at slette den fil med dette program-- http://www.docsdownloads.com/download/DD.zip

har du et antivirusprogram?

eller skal du bare indsætte din windowscd og når computeren starter op står der du skal trykke på en tast for at starte op på cd og der kan du selv vælge hvilke harddisker den skal formatere-

Kommentar
Fra : shqiptar_ujk

Dato : 31-03-05 23:22

og genstart computeren efter du har slettet filen!! med det program-

SÅ den væk! :)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-05 23:24

www.spywarefri.dk Og lav en onlinescanning med feks stinger
Mvh Sune

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 31-03-05 23:25

Til shqiptar_ujk

hvad hvis jeg ikk ved hvor fillerene er??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-05 23:26

Lad være at rode efter filer du vil slette eller formaterer drevet du skal jo bare have virussen fordrevet og så lukket hullet hvor det kommer fra.Har du sp 2 ??

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 31-03-05 23:31

kan i ikke bare fortæle mig hvordan jeg kun sletter C og installer ny windows??

Kommentar
Fra : shqiptar_ujk

Dato : 31-03-05 23:35

du skal scanne computeren med et antivirusprogram som så finder dem og der kan du læse hvad filen hedder og hvor den er-

gå ind her og scan http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

hvis du ik selv har et antivirusprogram

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 31-03-05 23:37

har ikke mulighed for Internet

Kommentar
Fra : shqiptar_ujk

Dato : 31-03-05 23:37

Du skal bare indsætte din windows cd og trykke på en tast for at starte op på cden når computeren starter op-- og så kan du læse dig frem

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 330 point
Dato : 31-03-05 23:39

Ok. Du smider Windows XP Cd'en i.
Booter fra CD i BIOS.
Du kommer ind i BIOS ved at taste Del. under opstart.
(Mest benyttede, kan være en anden tast)
I BIOS skal du et sted vælge First Boot Device : CD-ROM.
Så følger du anvisningerne.
Du skal bare vælge dit C-drev at installerer på.
Det bliver så formateret. Vælg NTFS
Dine andre drev bliver ikke berørt af en ny installation på C-Drevet.
Men som altid er det en god ide at tage backup af vigtige data.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-03-05 23:42

Altså : Delete-tasten.
Når du går ud af BIOS, skal du vælge at gemme de nye instillinger.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-03-05 23:46

Husk lige at scanne dine andre partitioner/drev.
Det kunne jo være, at virussen ligger skjult i en fil der.
Gambrinus

Kommentar
Fra : shqiptar_ujk

Dato : 31-03-05 23:58

du skriver du ikke har mulighed for internet??

hvordan kan du så komme herind på kandu.dk ??

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 01-04-05 00:16

Til shqiptar_ujk

det er en pc nr 2 i huset

nu har jeg gjort noget meget dumt ( tror jeg nok)
Jeg har prøvet og installer windows xp oven på den anden, og den installerede windowsen og det hele, men så genstartede pcen og der står

MTLDR MANGLER
TRYK CTR+ALT+DEL

HVAD SKAL JEG GØRE :(

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 01-04-05 00:25

PL HELP ME :(

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-04-05 00:28

Dit problem er alvorligt...men humoren i top.

Jeg har desværre ikke forstand på at løse problemet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-05 00:29

Gør som der står

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 00:41

Har du ikke lavet en nyinstallation og formateret C-drevet ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-04-05 00:55

Hejsa.
Lyt til Gambrinus
Det er ikke godt at installere "ovenpå" det gamle, det fjerner jo heller ikke din virus.
----------------------------------
..... som han skriver: læg din win XP - CD i maskinen og sluk den så.
så tænder du igen og under opstart trykker du på Del-knappen, så kommer du ind i opsætningen. Her finder du computerens BIOS og under BootDevice indstiller du til at den første er CD-Rom, det kan se forskelligt ud, men altså CD til at være First Boot Device.
så trykker du F10 og "JA"
så starter computeren op med at læse fra CD´en og du får nogle forskellige valg, her vælger du så at lave en nyinstallation på C-drevet, dette vil under processen så medføre at du formaterer dit C-drev og derefter installerer win XP igen.
Ved nogle computere er det vigtigt, at du når den Genstarter første gang, igen går ind i BIOS og stiller det tilbage igen (Husk at kikke på hvordan det står, inden du laver det om)
ellers bliver den ved med at starte fra CD´en, og når den har indlæst installationsfilerne, så skal den igen starte fra C-drevet, og den finder selv ud af at læse videre fra CD´en når installationen fortsættes. (Det varer typisk 39 min.)

Held og lykke med det
<\\Benny

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 00:59

JA ! Gør som Benny siger : Lyt til Gambrinus !
Sent oppe hva' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-04-05 01:06

Hejsa - jo SENT - men heller ikke længe
..... nu begynder de jo snart at narre April, det må vi ikke gå glip af

Go´nat dernede på Als......
hilsen fra Fyns land....

<\\Benny

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 01:08

Go'nat Go'nat
Sov godt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 01:12

Kold-dreng 12 er du gået i seng ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-04-05 02:09
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-04-05 09:35

sæt cd windows xp i vælg ny installation så spørger den om den skal foramter c vælg ja

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 01-04-05 14:35

Hey allesammen.

Jeg ved godt at jeg skal trykke DEL knappen under opstart,men jeg har købt min pc brugt og der er kode på den Bios, så jeg kan slet ikk gå ind i det.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 16:08

Hvis den starter op på Windows XP CD'en og begynder at installerer, har du slet ikke brug for at komme ind i BIOS.
Ellers kan du prøve at resette BIOS ved at tage 230 Volt stikket ud og pille batteriet på bundkortet ud en 5 minutters tid.
Så kan du være heldig at password til BIOS er slettet.
Jeg ledte lige efter Boot disketterne til Windows XP, men du har jo intet floppy-drev.
Gambrinus

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 01-04-05 21:33

jeg har givet hardiskken til en pc forretning, så han kan lave den, men Gambrinus, du få de 320 point, fordi du prøvede og hjælpe mig, men kan du ikke bare svare mig på denne spørgesmål: nå jeg få min hardiskk hvor, C er slettet, hvordan installer jeg så en ny windows??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 21:41

Når harddisken er tom uden styresystem, skulle den meget gerne starte op med installeringen, når du tænder den med XP CD'en i CD-drevet.
Så giver du dig god tid til at læse vejledningerne på skærmen.
På et tidspunkt kan du oprette dit C-drev (10-20 GB) og installerer på det.
Resten af harddisken partitionerer og formaterer du under Diskhåndtering, når Windows XP er installeret.
Det er kun svært den første gang.
Gambrinus

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 01-04-05 21:43

Nej , jeg vil ike have at de andre bliver slettet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 21:45

Har du afleveret den ?
Så har du vel aftalt, hvor meget de må slette.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : cool_boy12

Dato : 09-04-05 13:23

Tak for svaret Gambrinus.