/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP genstarter ufrivilligt
Fra : jowjowdu
Vist : 333 gange
300 point
Dato : 30-03-05 17:54

Hejsa!
XP-pro sp2 genstarter ufrivilligt lige efter opstartsbillede, hvor der står XP. Jeg havde netop installeret NIS 2005 og kørte en scanning, da den efter at have fundet et par infektioner, sagde bip og begyndte at genstarte. Minder vel egentligt lidt om blaster...ik? men den historie er vel slut....Hva' skal jeg gøre? Jeg har sat harddisken over i anden pc, hvor den kører som slave, men jeg kan stadig ikke komme ind...den spørger om jeg vil formatere. (helst ikke endnu...vil jo gerne lige rede mine mails). Er det bedst at formatere den fra den anden computer eller skal jeg prøve og installere XP oven i den gamle version, hvis det altså skal kunne lade sig gøre...HJÆLP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-05 18:01
Kommentar
Fra : jowjowdu

Dato : 30-03-05 18:28

Hej Molokyle!

Den side hjalp desværre ikke meget eller også har jeg svært ved at forstå dit budskab. Er der et bestemt område på denne hjemmeside jeg skal kigge efter?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-05 18:55

vira orme og spyes sniger sig jo ind trods alt - så få dog lige lavet en log hos www.spywarefri.dk for at sikre dig først

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-05 20:45

Sæt harddisken tilbage
Du skal trykke F8 når komputeren starter, og starte i fejlsikker tilstand, start Norton derfra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smik

Dato : 31-03-05 18:46

Hejsa prøve lige at kigge på denne her link
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm

Mvh. smik

Kommentar
Fra : jowjowdu

Dato : 31-03-05 20:11

Tak for tipsene...
Desværre forudsætter mange af forslagene at man kan komme ind og operere fra windows...f.eks. fra start-menuen eller fra kør osv... Jeg kan slet ikke komme derind. Det jeg har haft mest succes med var at trykke F8 og starte fra fejlsikret tilstand, men jeg når aldrig at komme ind i windows inden den genstarter. Men jeg har fundet ud af ved at bede den om ikke at genstarte som bl.a. er een af valgmulighederne ved siden af fejlsikret tilstand, at det er en "stop" 0000... -fejl. Nu vil jeg lige identificere fejlen, ved dens rigtige fejlkode og se om jeg kan komme videre derfra. Det ville være lidt nemmere, hvis jeg kunne komme ind til windows-skrivebordet...
Vender tilbage senere, men andre gode forslag er naturligvis velkommen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-03-05 21:08

Du kunne jo også lægge win XP cdèn i og starte en reparation fra den, det går jo ikke ud over dine programmer.
Men du har jo også muligheden for systemgendannelse, som en valgmulighed hvis du tager strømmen fra komputeren nogle gange, når den næsten er kommet ind i windows.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smik

Dato : 31-03-05 21:09

Tro lige at du skal prøve den ose
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : jowjowdu

Dato : 01-04-05 10:20

Den fejlmeddelelse som jeg får på blå skærm er "stop: 0x000000ED (tal,tal,tal og tal). Så vidt jeg kan forstå, har det med et kapel at gøre til harddisken, som skal være et 80 -trådet og ikke et 40-trådet. Jamen, jeg har jo overhovdet ikke pillet ved hardwaren. Det kørte jo perfekt før jeg installerede NIS 205. Det eneste jeg gjorde var at installe NIS 2005 oven i det gamle NIS 2003. Jeg havde desværre ikke pillet netkablet ud, hvilket jo nok er en fejl. Efter installationen, som forløb fejlfrit, satte jeg antivirusprogrammet igang med at scanne og efter et stykke tid, hvor jeg ikke var til stede, men kunne høre et bip, gik den igang med at genstarte.
Jeg må vel prøve og se om kablet er defekt eller om det er et 40-trådet...???
Den der med at tage strømmen fra computeren lyder efterhånden også tiltalende...

Kommentar
Fra : jowjowdu

Dato : 03-04-05 21:02

Tja....
Løsningen på problemet blev at formatere skidtet. Kablerne var gode nok. Jeg takker for opmærksomheden og de ellers gode forslag, men når det ikke kan lade sig gøre at komme til at arbejde fra windows og rette fejlen der, så jeg ingen anden udvej end at formatere....desværre.
Hvis nogen føler sig snydt for point og at jeg bare kunne have fulgt deres råd eller vejledning rigtigt, vil jeg naturligvis tildele pointene til denne....ellers lader jeg bare spørgsmålet stå hen i det uvisse.
Ellers tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 21:44

godt du fik løst det - også selvom det var på den måde - og point ??? Ingen grund til at give point til nogen som helst hvis ingen svar var brugeligt - vi er her vel for at hjælpe hinanden og blive lidt klogere