/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjern velkomstside i XP?
Fra : gummianden
Vist : 935 gange
100 point
Dato : 28-03-05 14:07

Efter nogen tid er mit windows begyndt at vise velkomstsiden, selvom der kun er en bruger. Er der nogen der ved hvordan man fjerne denne igen? Jeg har ikke selv været inde og slå det til i kontrolpanelet, det er bare kommet af sig selv.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 28-03-05 14:22

har du set i - kontrolpanel - brugerkonti - måden der logges på?
har du kun et navn på velkomstsiden?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 28-03-05 14:28

Dette er taget fra hjælp i XP
Citat
Åbn Brugerkonti i Kontrolpanel.
Klik på Skift måden, brugere logger af og på.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis brugerne skal logge på computeren med velkomstskærmen, skal du markere afkrydsningsfeltet Brug velkomstsiden.
En bruger logger på computeren ved at klikke på sit brugerkontonavn på velkomstskærmen. Hvis en adgangskode er angivet for kontoen, bliver brugeren bedt om at skrive den.

Hvis brugerne skal logge på computeren uden at bruge velkomstskærmen, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Brug velkomstsiden.
Velkomstskærmen vises ikke længere, når du starter computeren. Du kan logge på computeren ved at skrive dit brugernavn (og din adgangskode, hvis du har en) i standarddialogboksen Log på Windows.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 14:42

nemlig computersmeden - haha - så blev jeg fri for at fortsætte hvad jeg skrev - ser den heldigvis heller ikke mere

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 28-03-05 15:03

Nu kom den "klassiske" log on skærm frem. Det jeg er interreseret i er at der slet ikke kommer noget, men at den bare automatisk logger ind på den ene konto den viser på velkomstskærmen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 15:10

hmm tror jeg ikke har forstået - så smutter

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 28-03-05 18:32

Min datter havde fornylig "pillet" ved PC, så nu skulle jeg pludselig vælge bruger,når jeg startede op. Jeg slettede den profil (som hun havde oprettet, og som ikke havde administratorrettigheder).
Nu siger "den" velkommen, men forsætter uden at der skal "vælges noget"
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-05 18:49

har du adgangskode på kontoen?

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 08-04-05 07:08

Har du prøvet det der bliver foreslået på denne side:

http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/XP.htm

Jeg har ikke selv afprøvet det, så kan ikke sige om det virker.