/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Nils Persson f. 25.01.1755 i Tranäs.
Fra : vestergaard
Vist : 953 gange
29 point
Dato : 27-03-05 21:34

Hej igen.
Er der nogen der ligger inde med Tranäs kirkebog fra Sverige, så vil jeg blive lykkelig for Nils Perssons dåb og forældres navne. Han er født den 25 januar 1755 i Tranäs i Sverige.
Venlig hilsen
Dorte Vestergaard.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 28-03-05 00:23

Hej Dorte!
Jeg havde skrevet et indlæg, men det blev spist, af den store "Kandu-der-er-desværre-sket-en-fejl-prøv-igen" GRRRR.

Jeg har ingen muligheder for opslag og ddss.nu har ikke Tranås med i databasen (endnu?). Har du prøvet Rötter?

Indtil du finder mere, kan du prøve om der er bid på hns familie på:

http://www.digiarkiv.se/index.php?lsubmenu=regbpt

Vælg Ingelstad og skriv tran i Församling, der er 70 hits, måske er du heldig?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-03-05 21:25

Måske lidt uden for emnet, Dorte?
(måske også/mere relateret til dine 2(3) medforskere i samme område).

Vi har i øjeblikket besøg af min kones søster Helle, gift med Henrik Baumbach,
de har en ødegård i Ludaröd, er det ikke tæt på Tranäs og Onslunda??

Sidst vi var der, besøgte vi æblemarkedet i Kivik, nævnt i syrenas første indlæg,
(og også et gods, vist Kristinahof, lyder tysk for os sønderjyder, men Helle siger det er svensk).

Er de nævnte lokaliteter i dit interesse område, kan Helle og Henrik måske hjælpe med informtioner???
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-03-05 21:57

Ludaröd ligger i Eljaröd sogn, så min kones familie bor vist tæt på?
(og Christinahof er med Ch).
hilsan Svend
"
Sven var gift 1 med Karna Bengtsdotter och 2 med Una Månsdotter ... Ola Nilsson
1772-03-10 i Onslunda (L). Per Persson 1775 ... Nils Persson död 1804-03-20 i Eljaröd. ...
hem.passagen.se/nipe/roots.htm
"

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 31-03-05 15:38

jeg ved ikke rigtig svend hvad du mener med dit sidste svar og nej jeg aner ikke hvor det ligger.
h Dorte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-05 17:37

Min kones søster og svoger tilbringer en stor del af deres tid i sommerhuset i Ludaröd, Eljeröd sogn.

Jeg konstaterer, det netop er i samme område, at Syrena, Hanna og du leder efter Skånske slægtninge,
(Bl.a. fandt jeg en Nils Persson död 1804-03-20 i Eljaröd, måske den Nils Persson, du leder efter?).

Og min svigerinde kunne evt. hjælpe jer med at søge?
Hun kender flere svenske familier i området, måske også nogle Person??
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-05 20:44

besønderligt 1:
Jeg hjælper en kollega i USA med at finde hans danske familie i Thy og får via mange omveje hjælp af Dorte.
Syrena spørger efter andre der leder efter slægtninge i Øst Skåne, ligesom Dorte J. og syrena selv...
Det viser sig at Dorte J. er Dorte.

besønderligt 2:
Dorte spørger efter sin Skånske slægtning: Nils Persson fra Tranås.
Min kone får besøg af sin søster med ødegård i Ludaröd.
Det viser sig at Ludaröd ligger i Eljaröd sogn tæt ved Tranås.

besønderligt 3:
Udover omtalte Nils Persson født i Tranås,
er en Nils Persson død i Eljaröd 60-70 år senere.

MIRAKEL:
hvis Nils Persson født i Tranås og Nils Persson død i Eljaröd er samme person.
Svend

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 01-04-05 13:19

desværre er det ikke ham han er død i tranäs i 1830.
h Dorte

Kommentar
Fra : HannaMortensen

Dato : 05-04-05 12:28

Nu vender jeg tilbage. Ikke fordi, jeg har været doven, men jeg har haft ferie.
Kan jeg spørge videre her, eller bliver indlægget for langt engang?
Jeg reducerer mine spørgsmål til 1 ad gangen:
Kan nogen finde Ingar Olsdotter, f. 24.11.1834 i Tranås, og evt. hendes forældre?
Hanna

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 05-04-05 14:19

du kan gøre lige hvad du vil, for jeg har ikke noget imod at rulle nedad ha ha.
h Dorte

Kommentar
Fra : HannaMortensen

Dato : 05-04-05 14:26

d.v.s. at vi ikke starter på helt nye spørgsmål hver for sig, men fortsætter her?
OK for mig.
Mens jeg nu har dig,Dorte, kan du måske svare på mit indlæg spg. 63254 med overskriften:
"Vielse i årene 1850-55"? Har du noget fra Thy (Hvidbjerg sogn)?
Hanna