/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win2000 startup-problem
Fra : Andersen
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 27-03-05 17:19

Jeg er løbet ind i følgende problem med min windows 2000:
når windows er lige ved at være læst ind, lukker maskinen ned og genstarter igen, blot for at gentage processen næste gang windows er ved at være læst ind. Nogen bud på hvad der kan være galt og hvad der kan gøres ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-05 17:33

Tryk F8 under opstart og vælg fejlsikret.
Hvis du lige har indstalleret noget så tag det fra og smid driveren ud inde i enhedshåndtering

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 27-03-05 17:41

emesen: fejlsikret tilstand er forsøgt, uden held. Der er intet nyt foretaget på pc'en.
Jeg har også scannet for vira, forsøgt at reparere windows, og m.a.. Jeg har installeret windows igen i et andet bibliotek, og får nu ved opstart valget mellem den ene eller den anden windows. Når jeg vælger den nyinstallerede version starter den fint op, men jeg har ikke lyst til at fortsætte med den version idet jeg så skal igennem alle programmer og instillinger igen, og ikke mindst igennem alt omkring drivere etc. og det vil jeg meget gerne undgå

Jeg håber lidt på at jeg på een eller anden måde kan komme i forbindelse med den "gamle" windows og få ordnet problemet - hvad det så end er der er problemet!
Men tak for det emesen - måske du har en anden løsning ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-05 19:04

Tja jeg kører også win2000 og har været der hvor du er nu.
Jeg har een gang med held converteret til NTFS og fået den til at køre igen.
Nu bruger jeg Drive image til at lave backup af hele partitionen, for det er træls at genindstallere.
Der er nogle skrappe win2000 brugere her inde og jeg havde håbet de dukkede op.
Hvis der ikke kommer nogen, så kan du nøjes med at lave et spørgsmål som henviser her til.
Ellers er der også www.eksperten.dk som måske kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 27-03-05 19:07

Tak emesen, jeg ser om ikke èn af de skrappe skulle komme med et bud på problemet, og ellers må jeg jo se om jeg kan finde på noget selv

/andersen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-05 19:33

Du må jo have beskadiget en systemfil og da du jo nok ikke har installeret genoprettelseskonsollen skulle du nok køre en reparation af systemet.
Jeg syntes, at denne artikel beskriver det fint: http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/index.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-05 19:38

Du skal lægge mærke til genoprettelseskonsol, som du jo kan installere via nummer to W2K du har installeret. Det lyder bare mærkeligt, at du ikke skulle kunn ekøre en installations repair - hvad kan du og hvad kan du ikke?

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 27-03-05 22:38

Tak BjarneD, for det udmærket forslag. Jeg har dog prøvet samtlige af de muligheder der foreligger ved brug af F8 ved opstarten. Intet af det har dog hjulpet. Jeg mener også at have været en tur forbi genoprettelseskonsollen, men er dog ikke helt sikker, så det vil jeg forsøge mig med igen snarest. Lige pt har jeg dog lukket skidtet ned i fortvivlelse og kastet mig over en anden pc.
Det virker stadig en del uoverskueligt for mig hvad der er galt, og ikke mindst hvad der skal gøres for at løse mit problem. Jeg kan godt se at jeg bliver nødt til at komme med supplerende information om hvad jeg kan og hvad jeg ikke kan, men det bliver nødt til at vente lidt. Jeg vender snarest tilbage til tråden - så foreløbig tak for input.

/andersen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-05 22:42

OK, det ville være rart med lidt mere info, men vi ser.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 29-03-05 09:19

Hej!

Jeg vil blot supplere med at fortælle, at jeg er ude for akkurat det samme som andersen - blot med windows XP.

Nu ved jeg ikke meget om den slags, men kan det være en smadret CPU?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-05 10:17

jabco9240>> CPU'en er ikke det første jeg ville tænke på i denne forbindelse, men hvis der er manglende køling af CPU kunne det ske som beskrevet og defekt RAM kunne såmænd også få den til at stoppe på denne måde,men denne spørger har åbenbart fået lov til at installere en nummer to W2K (kunne være det samme med XP) og derfor hælder jeg mest til fejl på selve NT systemet hvor en af filerne må være beskadiget.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 29-03-05 12:50

Hej igen!

Har netop talt med en computerforretning, som gør i det der med at reparere computere. De siger, at det er en virus!

De tager 500 kroner (en times arbejde) for at reparere den.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 29-03-05 13:09

Skal man tro på, at det er en virus? Er det noget man selv kan reparere?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-05 13:11

Meget kan forårsages af virus, men jeg ville nu nødigt komme med den slags erklæringer uden, at have set maskinen med mindre jeg skulle tjene penge på det.
Det er da ikke usandsynligt, at en virus har forårsaget skaden, men jeg ville da også hellere have maskinen i hænderne end at skulle komme med anvisninger on line.