/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
indsætte symbol i word
Fra : jeanette18
Vist : 1279 gange
50 point
Dato : 26-03-05 10:04

Heysa. Når jeg i et word dokument ønsker at indsætte et symbol, f.eks en rund ring omkring en tekst eller et billede, så indsættes en ramme (som i øvrigt placerer sig helt uden for den aktuelle side) hvori der står at jeg kan oprette en tegning i denne. Når jeg så har gjort dette kan jeg ikke få flyttet "tegningen/symbolet" hen omkring teksten.

Hvad gør jeg forkert her?

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 26-03-05 10:09

marker tegningen, og så kan du højreklikke på den, og derefter formater billede - layout, der kommer nogle billeder af nogle hunde, klik på feks foran tekst. så kan du flytte med billedet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-03-05 10:10

Du kan i vis >sidehoved lægge tegninger ind som ikke flytter sig i forhold til teksten.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-05 10:22

hvis du nu brugte hjælp i word så skriv symbol - der er forklaring så det vil noget

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 26-03-05 10:27

Lav først cirklen og opret derefter en tekstboks inden i denne og skriv teksten her. Klik på rammen af tekstboksen og vælg ingen farve og ingen streg (findes på værktøjslinien tegning). Marker både cirkel og tekstboks, juster dem midtpå både lodret og vandret og gruppér dem til slut.
Så har du en ring med tekst i, som du kan flytte rundt med efter forgodtbefindende. Hvis den skal stå midt i en anden tekst, vælger du den lille hund, der hedder tæt, så ombrydes teksten rundt omkring cirklen.

Accepteret svar
Fra : HansJensen41

Modtaget 50 point
Dato : 26-03-05 13:56

Højreklik i et af tekstboksens hjørner og klik på "formater tekstboks"
Vælg layout – avanceret.
Fjern hakket i "flyt objekt sammen med tekst". OK

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 26-03-05 14:09

Heysa allesammen. I får mange tak for jeres indlæg og gode forslag. Har via HansJensens41 svar fundet ud af at man blot får denne firkant til at forsvinde blot ved at klikke et tilfældig sted på dokumentet.
God påske til alle.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 26-03-05 14:35

I får lige allesammen et link af problemet som det var. http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=418
Emesen: er ikke lige helt klar over hvad du egentlig mener her?