/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
fugleflugtsline
Fra : nielspreus
Vist : 5456 gange
60 point
Dato : 24-03-05 16:20

Er der nogen som ved hvordan man beregner luftlinje. Det kommer sig af at jeg skal beregne kilometer i fugleflugtslinje,men jeg ved ikke hvor jeg skal finde det. Krak beregner ikke i fugleflugtslinje. Jeg håber på hurtigt svar.
MVH Niels

Kommentar
Fra : lally

Dato : 24-03-05 16:22

hej.

hvor er det fra-til

Kommentar
Fra : nielspreus

Dato : 24-03-05 16:27

Det skal bruges til beregning af zonepenge fra firma til arbejdssted,med udgangspunkt i Værløse

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-03-05 16:44

Beregner busselskaber i fugleflutslinje???

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-03-05 16:46

Det letteste kan da være at ringe og spørge hos busselskabet

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 24-03-05 16:56

Måske kunne dette være et tips. Har set at man kan få en blyants lignende tingest med en kugle i enden.
Den føres hen over kortet lige som du ville køre strækningen.
På dingenoten sidder der så en tæller som viser den kørte strækning. Hvor den fås ? Jeg kunne forestille mig i en
boghandel hvor man jo også køber sine kort. Kortet du skal " køre " strækningen på skal nok ned i en Scala 1 : 25.000
for at nøjagtigheden er størst.

Med venlig påske hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-03-05 17:25

Det kan du gøre her http://www.dk.map24.com/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-03-05 19:15

lån DET LEVENDE DANMARKS KORT på biblioteket
der kan du måle nøjagtig

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 24-03-05 19:17

Den er flot den www. addresse jakjoe !!! men så tror jeg at Krak.dk er nemmere...........
Nu var spørgsmålet jo også fugleflugts linie og det beregner dk. map 24 jo IKKE.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-05 19:45

På map.24 kan du måle ud i meter fra punkt A til punkt B.

Når du er på kortet, så er det den 3. knap fra højre. God fornøjelse med udmålingen.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : wwdane

Dato : 24-03-05 23:35

Krak.dk giver er nok ikke lige hvad du skal bruge nej... Men krak har alligevel noget godt at byde på, nemlig deres program til computere som også benytter kort og matrikelstyrelse over nettet, og hedder: Det levende danmarkskort.
Det giver nemlig resultater i fugleflugtslinie, medmindre man sætter et punkt for hver vejknæk.
Men hvis ikke det er tilgængeligt for dig, så vil jeg da gerne hjælpe... Hvor var det helt præcist det var? Fra Værløse, mere nøgagtigt? ...og hvortil?
Håber du finder ud af det, ellers vil jeg gerne prøve

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-03-05 23:52

Fugleflugtslinie er den korteste vej fra "A" til "B" målt på et kort, uden hensyn til vejens svingninger......Regner de med du flyver strækningen

Man kan få en dims med et målerhjul til forskellige kortskalaer. Den indstiller man så til den målestok der er angivet på kortet. Den kan købes hos boghandleren, der er et ca 5krone stort indstillingshjul på den, og et lille hjul man "kører" på kortet med.

Så du skal have et detaljeret kort hvis det ligefrem er en virksomhed du skal bruge som punkt "B".

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : nielspreus

Dato : 26-03-05 11:27

Tak for svaret jakjoe. Det var lige præcis det som jeg skulle bruge. Rigtig god påske til dig og tak for hjælpen.
Niels

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-03-05 20:40

Påsken godt overstået...og tak skal du ha´.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-03-05 20:40

Påsken godt overstået...og tak skal du ha´.

mvh
jakjoe