/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Udseendet af telefonnumre i Outlook 2003
Fra : Leo.pedersen
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 21-03-05 12:03

Hej

Jeg bruger Microsoft Office Outlook 2003.

Tidligere (husker ikke versionen) så skrev jeg altid telefonnummer som 12345678, når jeg så forlod cellen, så ændrede det sig til (45) 12 34 56 78, dvs. der blev sat dansk landekode foran og nummeret blev delt op til grupper med mellemrum, det med landekode er jeg ligeglad med, men det generede mig ikke, det var mere det med opdelingen af telefonnummeret, som jeg synes gør det lettere at læse.

Så var der en kort periode, hvor landekoden var ændret til (1)...

Nu sker der ikke noget, dvs. hvis jeg indtaster 12345678, så bliver det stående uændret.

Har ledt efter et sted hvor jeg kan "sætte det op", men kan ikke finde det.

Har forøvrigt også installeret "Actice sync", idet jeg har købt en HP Ipaq, som synkronicere med Outlook, kan den være "medskyldig"?

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 100 point
Dato : 21-03-05 14:12

Klik på Kontaktpersoner .
Peg på Ring til kontaktperson i menuen Handlinger, og klik derefter på Nyt opkald.
Klik på Opkaldsindstillinger.
Marker afkrydsningsfeltet Føj automatisk landekode til lokale telefonnumre.
Den landekode, der tilføjes, er for det land, der er angivet på listen Land/region under fanen Generelt i dialogboksen Rediger placering (klik på Opkaldsegenskaber i dialogboksen Nyt opkald, og klik derefter på Rediger).

Bemærk! Hvis afkrydsningsfeltet Føj automatisk landekode til lokale telefonnumre ikke er tilgængeligt, genkendes telefonnummerformatet for den angivne landekode ikke, og telefonnumrene kan derfor ikke formateres automatisk.

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 21-03-05 20:14

Tak for svaret Backtee.

Det virker perfekt, det var et af de få steder jeg ikke havde været inde i.