/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fotoprogram
Fra : frederikshavn
Vist : 852 gange
50 point
Dato : 20-03-05 22:00

vil lige høre om der findes et pgr.hvor man kan klippe billeder sammen,altså hvis man har 2 billeder,så man kan tage hovedet fra billed 1 og sætte det over på billede 2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-03-05 22:15

Painshop pro kan gøre det. Den kan "klippe" ud og sætte ind så håret kommer med.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 20-03-05 22:19

det kan såmænd også gøres i mspaint der ligger på din pc i forvejen -
paint kan også klippe felter og efter hvad du selv synes - det er de to felter foroven med stiplede linier omkring hhv en kvadrat og en stjerne - stjernen kan du markere rundt om det du vil klippe væk og så indsætte igen. NEMT !!!!!!

paintshop pro er glimrende - bruger den selv - men den skal man lige lære at kende !

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-03-05 00:22

det kan man med lidt snilde gøre i ethvert grafikprogram.
Et godt og gratis billedbehandlingsprogram er:
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html
da du i det program har mulighed for at lave glidende overgange

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-05 08:42

lille ps herfra - hvorfor hente alverdens programmer hvis det ikke er nødvendigt ???? Som jeg skrev er paint (mspaint) ganske glimrende til det lille trick - og det ligger der jo i forvejen.
OG.. ja der er masser af forskellige programmer der kan gøre det også - det er bare at vælge hvad man vil have

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 09:20

Hejsa
Helt enig med miritdk... hvorfor skyde gråspurve med kanoner, men hvis du absolut vil ha' den STØRSTE kanon, så vil jeg da foreslå dig Adobe Photoshop... men 'den er absolut ikke gratisse http://www.adobe.dk/products/photoshop/main.html

Et andet lille gratis program (for mig uundværligt) er Irfanview http://www.irfanview.com/ da det bla. kan batch konvertere formater, størrelse (pixel) mv.

Som sagt af miritdk, du kan sagtens klare dit spørgsmål med MS-Paint

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 09:27

NB: Et andet 'produkt' fra MS kunne jo være Microsoft Pictute It! Express nu afløst af Premium 10 (2005)
http://www.microsoft.com/products/imaging/ProductDetails.aspx?pid=001

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 12:51

At flytte et hoved fra det ene billede til det andet er ikke "gråspurve", men kræver et godt program.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 12:59

enig med emesen, benytter da også selv Adobe... men som sagt, det er lidt dyrt - især hvis man ikke har meget brug for at pynte på svigermor

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 14:36

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-05 15:09

ikke enig emesen - men bruger også psp - men - mspaint er på maskinen og faktisk meget nem at arbejde med ;) - især hvis det kun skal bruges for sjov ind i mellem !

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-03-05 16:20

og hvordan laver man så en glidende (usynlig) overgang i mspaint ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 16:39

Glidende usynlig overgang i MSPaint.............det lyder spændende - venter spændt.
Dette var jo spørgsmålet:
Citat
vil lige høre om der findes et pgr.hvor man kan klippe billeder sammen,altså hvis man har 2 billeder,så man kan tage hovedet fra billed 1 og sætte det over på billede 2

Der står intet om prisen, så det er vel bare et sørgsmål om man kan og med hvilket program.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-05 17:52

hcma - tænker sig om eller prøver sig frem - og nu nupper jeg et flueben

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 22-03-05 02:33

Tak for svaret miritdk.og så er det gratis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-05 09:47

selvtak - og håber du kan gøre hvad du vil - de mere avancerede programmer kan du jo binde an med når lysten melder sig