/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
lintner2
Fra : kirstenellis
Vist : 1922 gange
70 point
Dato : 20-03-05 14:17

jeg er ikke sikker om det er den rigtige Peter L.lintner men her er nogle flere oplysninger, min oldefar hed Axel Martin Ludvig Lintner og var gift med Bertha Christine Pedersen. og jeg ved at der var en Poul Lintner i familien, han boede vist i Eskilstrup på Falster og tegnede kirker (mugligvis som postkort ) han var meget dygtig.Hans far Peter Wilhelm Ludvig var gift med Else Kirstine Mortensen.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 20-03-05 14:25

hej
du behøver ikke at starte et nyt spørgsmål, du kan bare forsætte med at kommentere i dit første spørgsmål. under de forskellige indlæg er en boks hvor du skriver det du vil sige og klikker på send indlæg.

//anne

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 70 point
Dato : 20-03-05 16:48

Der er ikke meget fra mit uddrag af Family Search der passer:

Den eneste Axel herunder er gift med Anna Rasmine HANSEN ikke med Bertha Christine Pedersen.

Og Peter Ludvig LINTNER bliver gift med Anne Sophie POULSEN. De får 4 sønner, nederst:
Alt på Lolland, ikke Falster? Siger det dig noget??

Og når vi frem i nærheden af år 1880 er der ikke meget at finde på nettet, Svend
"
AKSELSDATTER LINTNER,    Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   2 Jul 1897
         Recorded in:   Onslev, Maribo, Denmark
         Collection:   Onslev; Den Danske Folkekirke
   Death Date:   1897
   Father:   Aksel LINTNER
   Mother:   Anna Rasmine HANSEN
   Mother's Father:   Peder HANSEN
   Mother's Mother:   Karen Marie RASMUSSEN
"
LINTNER, Peter Ludvig   Age:   26   Marriage
   Wife:   Anne Sophie POULSEN   Age:   20
   Marriage Date:   4 Feb 1848   Recorded in:   Nysted, Maribo, Denmark
         Collection:   Nysted; Den Danske Folkekirke
"
LINTNER, Carl Johan   Bir   1848   Denm   Mari   Nysted
Fa:   Peder Ludvig LINTNER
Mo:   Anne Sophie POULSEN
LINTNER, Christian Frederik   Bir   1850   Denm   Mari   Nysted
Fa:   Peter Ludvig LINTNER
Mo:   Ane Sophie POULSEN
LINTNER, Ernst Claudius   Bir   1851   Denm   Mari   Nysted
Fa:   Peter Ludvig LINTNER
Mo:   Ane Sophie POULSEN
LINTNER, Peter Vilhelm Julius   Bir   1852   Denm   Mari   Nysted
Fa:   Peter Ludvig LINTNERS
Mo:   Ane Sophie POULSEN
"

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 20-03-05 17:06

hej svendgiversen
hvor er det du søger
//anne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-05 17:49

I et uddrag af Family Search jeg engang fik på CD,
(langt fra fuldstændigt og ikke opdateret i mange år).
Billigere end at søge på nettet, så jeg begynder normalt med det.
Spørg mig ikke om oprindelsen???

Og Kirstine, jeg opdager nu, at det meste af det jeg fandt ovenfor
er identisk med det jeg fandt til dig i sidste uge;
fordi du skiftede spørgsmål opdagede jeg det ikke,
(som nævnt ovenfor er det benyttede grundmateriale af begrænset omfang).
Svend

Kommentar
Fra : kirstenellis

Dato : 05-04-05 12:53

min oldefar alex martin ludvig lintner født d. 22-22-2876 år og gift med bertha christine pedersen d. 30-04-1899 år

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 05-04-05 22:11

"...lintner født d. 22-22-2876 år " denne dato ser noget underlig ud

//anne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-04-05 22:51

>>>min oldefar hed Axel Martin Ludvig Lintner og var gift med Bertha Christine Pedersen..

>>AKSELSDATTER LINTNER, Christening
Gender: Female
Birth Date: 2 Jul 1897
Recorded in: Onslev, Maribo, Denmark
Collection: Onslev; Den Danske Folkekirke
Death Date: 1897
Father: Aksel LINTNER
Mother: Anna Rasmine HANSEN

>min oldefar alex martin ludvig lintner født d. 22-22-2876 år og gift med bertha christine pedersen d. 30-04-1899

Du mener jo nok 1876, men mener du Axel, Aksel eller Alex?

Kunne den unge A. Lintner, der gifter sig som 23 årig, have fået et barn der døde,
to år tidligere med en første kone: Anna Rasmine HANSEN??

Næppe sandsynligt, måske er det hans fætter opkaldt efter samme Axel, Aksel eller Alex?
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-04-05 17:39

På FS denne adresse finder du fra Danmark International Genealogical Index / Denmark - 53 med navnet Lindner, prøv at erstatte efternavnet med et d istedet for t det giver også resultat ligeledes på
DDA.http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
prøv selv at søge det er lettere du ved hvad og hvem af dine aner du helt præcis søger,
senta

Godkendelse af svar
Fra : kirstenellis

Dato : 10-01-06 08:55

Tak for svaret svendgiversen.
hej
den eneste der ikke er rigtigt er (axel) han er søn af Peter Vilhelm Ludvig Lintner og er min oldefar. Og det er rigtigt at de kommer fra Nysted på lolland.
du skal have tak for din indsats. Godt Nytår
Kirsten

Kommentar
Fra : grethelintner

Dato : 09-11-07 16:03

Kære Kirsten

Vil du være sød at henvende dig til mig personligt, enten pr. brev eller telefon?

Venlig hilsen
Grethe Lintner
Skyttehusene 35
2620 Albertslund

Tfl.: 43 64 68 93