/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Lottostatistik
Fra : zenzor
Vist : 4764 gange
140 point
Dato : 18-03-05 01:51

Er der en der kan hjælpe med alle udtrukne lottotal fra start til nu.
Både lørdagslotto og onsdagslotto.
Evt. henvisning til hvor de kan findes.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 01:54

Har du prøvet på dansk tipstjenestes hjemmeside.
Det er næsten det eneste sted jeg tror der er mulighed for at finde det.

mvh dova

Kommentar
Fra : peru2002

Dato : 18-03-05 01:56

http://www.tips.dk/
lotto
statistik
her kan du se alle vinder tal gennem alle år

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-03-05 02:01

Gå ind på http://www.tips.dk/
klik på 'spil'
klik på 'lotto' for lørdagslotto eller klik på 'onsdags lotto' for onsdags lotto
klik på 'statistik'
Der har du det hele fra 1989 til nu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 02:06

Det er da også den side jeg skrev.

mvh dova

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-03-05 02:14

Det tog mig bare lidt tid at finde selve statistikken, dit indlæg var ikke kommet da jeg startede med at lede.
Det var ikke for at rette på dig dova, du skal da have pointene...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 02:30

PrivateDK

Det var nu bare lige så meget for at det ville være nemmere for zenzor at klikke på et af jeres link, i stedet for at sidde og rode med at lede efter siden.

mvh dova

Kommentar
Fra : zenzor

Dato : 18-03-05 02:32

Jo tak, der har jeg for længst været, men det løser ikke mit problem.
Jeg vil gerne have hele molevitten downloadet som .txt eller .xls fil så jeg selv kan pusle lidt med tallene.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-03-05 02:34

Der er nok ikke nogen nem løsning.
Du kan selvfølgelig prøve at ringe eller skrive til dem, det er da muligt at de har en fil liggende, eller kan lave en.
Man får ikke uden at spørge, lige som man vinder ikke i lotto uden at spille.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 02:34

Åh, så du vil prøve et eller andet med hvilke tal der har været udtrukket oftest

Det dur ikke, for så skulle jeg have været millionær for længe siden.
Hvilket jeg desværre ikke er

Det puslede jeg lidt med da lotto havde kørt i et par år.

mvh dova

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-03-05 02:37

ahh, du har måske en fil zenzor kan bruge......

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-05 02:38

zensor du har da fået et fyldestgørende svar i forhold til hvad du spurgte om !!!!!!

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 02:40

Nej, for jeg har kun haft computer siden sidste sommer.

men dengang var lottotallene for alle ugerne i enten BT eller ekstrabladet hver lørdag, med samtlige uger på en lang række.

Så det var papir og blyant kombineret med hjernearbejde

mvh dova

Kommentar
Fra : zenzor

Dato : 18-03-05 02:44

Nej , desværre ikke.
Jeg har faktisk tallene indtil 1997, men det er jo ikke helt nok, og det link jeg brugte dengang virker ikke mere.
Der må dog være rigtig mange i dette land der ligger inde med en sådan statistik, men de sover jo nok lige nu.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-03-05 02:51

Ja ja, men du spurgte kun efter tallene, og dem fik du.
Nå spøg til side.
Det er ikke så svært at lave den fil du vil have.
Hvis du går ind på statistikken, og vælger alle år, kan du som der står på hjemmesiden:
'Før musen over søjlerne for at se det præcise antal gange, hvert tal har været udtrukket'
Det kan da ikke tage mere end et kvarter at skrive de tal ind i et regneark.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-03-05 02:54

Sjovt at kigge på den statistik, jeg tror jeg vil til Århus og købe min næste kupon

Kommentar
Fra : zenzor

Dato : 18-03-05 02:59

Hvis det kun var det jeg skulle bruge, så var det meget nemt.
Det jeg vil lave er langt mere kompliceret, og kræver at samtlige tal fra samtlige trækninger er til stede på en gang og i samme fil.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-03-05 03:06

Altså hvor often 5 er trukket sammen med 14 22 27...
Måske er du heldig, der er nogen der har lavet det.
Held og lykke med at finde det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 09:03

http://activedeveloper.dk/forum/forum.asp?mid=68245&page=0 her har den også været oppe og vende. Om du kan bruge det, må du kigge på. Men den med at smide en mail til tipstjenesten og høre om de vil sende en statistik, lyder da anvendelig.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-03-05 10:37

Her er der noget materiale som ser ud til ikke at være afsluttet.

http://hjem.get2net.dk/vagn-hansen/lotto.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-03-05 14:02

Der har du noget du kan bruge.
Den side jakjoe henviser til har tallene delt med kommaer.
Det er noget excel kan finde ud af.
Kopier tallene ind i et txt dokument. Gem det og åben txt dokumentet med excel.
Så spørger den om du vil åbne filen delimited eller fixed.
Her vælger du delimited.
Så spørger den hvilke 'delimiter' du vil bruge, her slår du kommaer til, klikker next og finish.
Så får du det fineste regneark.
Det ser ellers ud til at han ville lægge regnearkene direkte ud, men så langt kom han vist aldrig.
Jeg tror han blev ramt af børn.