/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Vejledning i elektroniske postkort på we~
Fra : Fnollerpige
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 10-09-02 00:19

Hej - I er altid så søde herinde til at hjælpe og derfor håber jeg på at nogen evt. kunne forklare mig noget. Jeg er ved at lave en hjemmeside og fik pludselig den fikse idé at jeg kunne tænke mig der skulle være mulighed for at sende elektronisk postkort fra siden.
Så er det jeg spørger Hvorfor - hvordan virker det ?!? ( mest hvordan *G* )
findes der en nem måde at gøre det på - jeg går ud fra det laves i en formular .....
( jeg laver siden i frontpage 2000 )

Hilsner fra Fnollerpige

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-02 08:15

> Så er det jeg spørger Hvorfor - hvordan virker det ?!? ( mest hvordan
> *G* )

Der skal bruges et serversidesprog Asp, Perl eller Php.

- En formular til valg af kort og indtastning af modtager og besked.
- Denne formular sender informationerne til et script, der mailer billed og besked til modtager.
(eller opretter en html-side med billed + tekst og mailer www-adressen til modtager )

> findes der en nem måde at gøre det på - jeg går ud fra det laves i en
> formular .....
Der findes sikkert en gratis service et eller andet sted med tilhørende reklamer.

--
Venlig hilsen
Peter Heinzl
www.cgi-shop.dk - www.123-game.com - www.123-poll.com

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-09-02 23:03

Tak for svaret Peter..... det vil jeg så prøve at se om jeg kan finde ud af

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-09-02 23:18

Hej igen Peter ..... lige for oplysningens skyld skal jeg lave en side til en kirke der besøges af mange turister, og ja der findes mange gratis services ( af forskellig kvalitet kan man roligt sige ) men allesammen med en masse dumme reklamer - jeg laver selv hjemmesider, men har aldrig fået sat mig ind i det med E post - så det må jeg jo se at få gjort.....
Besøgte lige den der cheasy side, og det er noget i den stil jeg sigter imod .... så jeg "må til makronerne" - tak for din hjælp.

Fnollerpige....