/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Noget om Schweiz
Fra : Thylle
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 16-03-05 14:46

Nogel der ved hvad der er godt at se i Schweiz... Gerne på Tysk...!

Accepteret svar
Fra : hans_ussing

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-05 15:33

Ja.
Jeg kan varmt anbefale Verbier og Veysonnaz, som er et ski - bjergområde tæt på Montreux.

Det er et meget flot ski område og man kan bo og stå på ski for meget rimelige priser.
Der findes og luksus hvis det er det du ønsker.

Se hvor det er: http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/mapPerformPage?strLocation=Veysonnaz&strCountry=eur&google=1

Kom igen hvis du vil vide mere.

Hilsen
Hans

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 16-03-05 16:46

Kommer det ikke lidt an på hvad du interesserer dig for at se? mener du museer, natur, natteliv, eller noget helt andet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-03-05 19:03
Kommentar
Fra : qfha

Dato : 16-03-05 19:12

Jamen Schweiz er jo så meget. Kig på landets officielle turistside, og lad dig inspirere.
http://no.myswitzerland.com/en/welcome.cfm

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-03-05 01:14

hans_ussing er inde på noget .... det er en meget smuk egn han omtaler.
------------------------------
Ich bin selber halber schweizer, innerhalb die letzste 4 jahre hab´ ich etwa 2 davon in Oberwallis gelebt. Ich habe in eine kleinstadt, Visp, gewohnt und gearbeitet, es ist in dieselbe region wie hans_ussing beschreibt.
In die region um Visp herum liegt alle die 4-tausender in die alpen, es ist nur eine stunde von Zermatt entfernt, mit dem zug. Da muss du unbedingt hin - es ist da unbeschreiblich schön.
Von Zermatt geht es auch weiter nach oben, zum beispiel nach Gornergrat, es ist knap 4000 meter - und nachbar von Zermatt ist die bekannte berg Matterhorn, da muss du auch hin
uha - uha man glemmer hurtigt sproget igen, særlig stavemåden
------------------------------
Man kommer dertil med Lötchbergbahn - fra Bern - det er også en særdeles smuk tur ned igennem Goppenstein og Kandersteg, rigtige bjergbyer.
Så kommer toget ud igennem tunellen oppe på siden af bjerget, faktisk lige oven for Visp, men for at komme "langsomt" ned af bjerget går turen til Brig, herfra kan man så køre "tilbage" til Visp, nede i Rhone-dalen.
--------------------------------
På modsatte side af dalen i forhold til Zermatt ligger europa´s største gletcher, det er lige oven for Brig, den hedder Grosse Aletchgletcher, og den er virkelig stor, jeg tror over 20 km lang og ca. 8 km bred, og hvor utrolig det end lyder, så er den på midten ca. 1 km tyk, det er på Concorde-pladsen, som det hedder.
---------------------------
Jeg er lidt misundelig på dig - jeg tog særdeles gerne en tur derned i morgen, hvis jeg kunne

Tilbage er at ønske dig en rigtig god tur, der er muligheder for at få oplevelser og ting at se, som du ikke vil glemme i resten af dit liv............

Viele, viele grüsse

Bennymanden *** <\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-03-05 01:20

Hvis du zoomer lidt ud på hans_ussing´s link kan du se de byer og steder jeg omtaler.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : hans_ussing

Dato : 17-03-05 09:22

Hej Benny
Det er dejligt at høre, du også er glad for netop det område.

Tak for den fine beskrivelse, jeg håber at Thylle kan bruge det.

Hilsen
Hans

Kommentar
Fra : nanb

Dato : 30-03-05 11:29

Hej Thylle
Den schweiziske arkitekt Peter Zumthor har tegnet et fantastisk kurbad i Vals, hvor man bl.a. kan ligge i et udendørs bassin med udsigt til sneklædte bjerge i 38 grader varmt kildevand. Badet er opført i en mørk sten, som giver det hele en grotteagtig atmosfære.............Man kan svømme mellem foskellige bassiner i varierende temperaturer. Der er tilknyttet et badehotel til stedet. Det vil jeg varmt anbefale, hvis du er på de kanter.
Mvh
Nanb

Godkendelse af svar
Fra : Thylle

Dato : 26-04-05 08:44

Tak for svaret hans_ussing.

Kommentar
Fra : hans_ussing

Dato : 02-05-05 17:53

Hej Thylle.

Tak elige måde det var en fornøjelse at hjælpe dig.

Med venlig hilsen

Hans Ussing