/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Kontroller et layer/menu i en anden fram~
Fra : Duno
Vist : 270 gange
175 point
Dato : 16-03-05 13:56

Jeg har 2 frames, i den øverste har jeg min knapmenu, men under nogen af knapperne ville det være fedt hvis der kom en lille menu frem neden under.

Altså lige som en standard dropdownmenu, men bare delt over 2 frames

Da man scroller en del i al min tekst, kunne det være fedt hvis menuen altid kom frem lige under knappen, også selv om brugeren havde rullet ned til bunden

Knappen skal være mousover styret, menuen skal være klik aktiveret, altså så den lukker og henter den nye side hvis man trykker på et af felterne i menuen

Og naturligvis lukker hvis man ruller uden for menuen

Kan det lae sig gøre, og hvordan?

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-03-05 14:09

Dette er ikke er asp spørgsmål.

Det lugter lidt af, at du skal bruge target i dine links, og for at få tingene til at passe over/under hinanden, skal du lave noget tabel halløj, der er nøjagtigt lige stort i begge frames.

Men hvorfor går du ikke ud og finder en dropdownmenu i javascript eller Dhtml?

http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu/

Mvh

Smorch

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 16-03-05 14:43

placeringen af menuen er ligegyldig, da den altid vil fylde 100 % af siden, jeg skal have mine links liggende vandret i toppen af nederste frame.

jeg har ikke fundet en dropdownmenu som kan dæke mine behov for at indsæte mine egne billeder, osv, og så skal den vare legal at bruge i forbindelse med erhvervslivet, skal jo gerne kunne bruge siden som reference

Hilsen

Duno

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 15:05

Her er der en dropdown over 2 frames som måske kan tilrettes til dit brug
http://www.milonic.com og kan hentes direkte her
http://www.milonic.com/menu/frames/frames.zip

Men prøv at se disse CSS menuer også interessante hvis man ikke har frames.
http://www.webdesign101.dk/w/cssmenu/dropdownmenu/eks09.html
og forklaring her
http://www.webdesign101.dk/w/cssmenu/index.php

//bentjuul

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 16-03-05 16:59

Er det jeg kan fostå i siger at det ikke kan lade sig gøre at styre layers over flere frames?

Jeg har kigget på den framemenu før, men syntes ikke rigtig at den er så nem at forstå, altså det jeg vil have er jo bare et layer som styres af en knap i en anden frame

Hilsen

duno

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 17:30

Duno har du prøvet at downloade den zip fil jeg har lagt direkte link til, for den breder sig over topframe og mainframe, som du efterspørger.
Men flere og flere bevæger sig væk fra frames - for mit eget vedkommende er jeg gået væk fra frames og forsøger mig en smule med CSS til at styre sidernne og menuen, fordelen er jo at der kun skal rettes et sted hvis siderne skal forandres.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 16-03-05 18:48

Problemet er at jeg har en allerede eksisterende side, som bare skal have rykket sin menu, fra side bjælken og til toppen, da det vil tage mindre plads, jeg er også selv begyndt at skrotte frames, men ønsker ikke at gennemgå hele den forandring det ville kræve for min side hvis jeg valgte at skrotte mine frames, samtidig skal man huske på at jeg har 3 sponsore som nok ikke vilkle værdsætte at se deres reklame rulle væk, de skal være 100% synlige, det var en del af forhandlingen

men jeg har kunnet læse mig frem til at det er noget med at lave en knap som starter en timeline ved maouseout, denne timeline er ca 0.5 sek lang og kontollere kayeres i den´nedenforstående frame, går der mere end 0.5 sek fra man forlader knappen, og til man sigter imod layeret i frame 2, vil layeret blive usynligt

Jeg håber at jeg gjorde mig forstålig

Hilsen

Duno

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-03-05 20:43

Dette er stadigvæk ikke et asp spørgsmål. Hvis du lægger det over i den rigtige kategori, får du sikkert også flere svar.

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 16-03-05 22:20

Jamen hvordan hulen gør jeg det???

Hey jeg står ved det, jeg er gammel nybegynder jeg har været medlem længe men først skrivende nu

skal jeg oprette et nyt spørgsmål, og hvad så med de points her??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 22:23

Du opretter et nyt spørgsmål i den rigtige kategori og sætter det til 1 point og i det spørgsmål henviser du til dette. Så ja det koster dig 1 point mere.

Kommentar
Fra : Duno

Dato : 16-03-05 22:31

oki