/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Dato i word dokumenter
Fra : smeden123
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 16-03-05 08:59

Jeg vil gerne have at word ikke ændre dato for hvornår et dokument er åbnet mm. Det jeg skal bruge er, istedet for at indsætte en ny dato på et ældre dokument skal den bevare datoen for oprettelse af dokumentet. Hvis jeg i fremtiden skal kunne bevise at dokumentet er lavet netop der. Som det er nu ændre den datoen så snart jeg har åbnet dokumentet.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-03-05 09:04

Hvis datoen skal blive der, så skriv den ind manuelt, så skifter den jo ikke. Hvis det er en fremtidig dato er det jo heller ikke så besværligt.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-03-05 09:08

der hvor du har valgt at indsætte dato, "indsæt"-"dato og klokke"
Der kan du fjerne flueben

http://www.janum.net/itsvar/images/troldene_sdhb_dato.jpg

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 16-03-05 09:12

Tak for det.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-03-05 09:14

jammen det var da så lidt,

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 16-03-05 09:15

Hvorfor kan jeg ikke afslutte dette spørgsmål og give dig give dig dine point?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-03-05 09:21

aner det ikke, prøv senere.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 09:22

Vælg "Indsæt" , "Felt" , "Dato og klokkeslet" og så "CreateDate" - under knappen "Indstillinger" kan du vælge formatteringen yyyy-mm-dd eller lignende

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 09:25

PS - det ændrer sig med garanti ikke uanset hvad du måtte finde på at hakke af af flueben.

mvh berpox

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 16-03-05 09:28

Har ellers lige prøvet at oprette et word dokument, gemt den. Rettet datoen for windows og så åbnet dokumentet igen. Den havde ikke rettet sig. Men jeg skal have det afprøvet på nogle brugere imorgen. Så ser vi!

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 16-03-05 17:44

Det må bare ikke "opdatere automatisk", når du har valgt det, så tryk på "standard", så vil det for fremtiden være sådan!

Kommentar
Fra : petunia

Dato : 16-03-05 19:16

Du kan ændre datoen i dit Windows program ved start. Så kan du få hvad dato du vil have.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 19:54

Det gør det altså heller ikke (opdatere automatisk, forstås!) med feltet {CREATEDATE} - jeg har lagt det felt ind i alle mine og firmaets brevskabeloner, og det har virket i mange år ... Indsætter du feltet i et gammelt dokument - så vil feltet vise den dato dokumentet blev oprettet.

mvh berpox

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 17-03-05 12:32

Jeg er fuldt tilfreds med svarene. Har problemer med at tildele points. Skal nok huske det.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-03-05 12:35

helt ok, jeg går ud fra at det virkede med fluebenet?

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 17-03-05 12:41

Det gjorde det sådan set, men på den anden måde kan jeg "gendanne" den dato hvor dokumentet blev oprettet!