/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hjælp! Konen har brugt min computer
Fra : metteto
Vist : 414 gange
200 point
Dato : 14-03-05 22:59

Jeg har et problem vedr. outlook ekspress
Min kone skulle sende en e-mail med nogle billeder, men istedet at sende et par stykker valgte hun alle billederne der lå i filen sådan cirka 256 MB. Med det resultat at maskinen fryser fast hver gang jeg åbner outlook og jeg kan ikke få nogen kontakt eller slette den mail der ligger i sender post.
Efter nogen tid kommer en meddelse om at der ikke er vituel hulkommelse nok. Den eneste måde at lukke programmet er den store hovedafbryder. Er der nogen, der kan hjælpe ???
Hilsen den fortabte husbond

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-05 23:02

f..............ilans "god" undskyldning at give konen skylden

sorry ................

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-05 23:03

Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand ?? ellers prøv det ved at trykke f 6 eller f 8 under opstarten
Mvh Sune

Kommentar
Fra : shamrock1

Dato : 14-03-05 23:05

Omdøb filen C:\Documents and Settings\(brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Du kan bagefter importere de mail du vil, fra filen du omdøbte

Mvh. Brian

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 14-03-05 23:06

Kan du ikke gå på webmail og slette din post der?

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 210 point
Dato : 14-03-05 23:12

hej
du kan flytte filen udbakke.dbx fra mappen:
c:\Documents and Settings\"BRUGER"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{D41316C0-96C1-48CB-802C-8B13CEE28478}\Microsoft\Outlook Express

inden du starter Outlook Express.

lav eventuelt en backup af alle dbx filer.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-03-05 23:16

Kunne virke det Sune skriver, eller hive netværksledningen ud og håber den kommer med en netværksfejl før den begynder at sende?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 14-03-05 23:19

Jorgen_ros
man kan ikke slette mails der ligger i ens udbakke på pc´en via webmail

shamrock1

outlook.pst bruges af Microsoft Outlook og ikke Outlook Express

Kommentar
Fra : shamrock1

Dato : 14-03-05 23:21

Sorry, troede at det var outlook.

Mvh. Brian

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 14-03-05 23:30

Hej Mad_nuser
Jeg kan ikke finde mappen c:\Documents and Settings\"BRUGER"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{D41316C0-96C1-48CB-802C-8B13CEE28478}\Microsoft\Outlook Express

Under c:\Documents and Settings har jeg mapperne ejer og all users og ingen af dem har "lokale indstillinger"
Hilsen Jan

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 14-03-05 23:36

det lyder underlig !
så prøv at søg på filen udbakke.dbx
start / søg / Alle filer og mapper
så kan du finde den

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-05 23:57

du kan prøve det her :
http://skyscraper.fortunecity.com/amd/887/rescue/
(husker ikke om det virker i NFTSformatering)

eller

C:\Documents and Settings\DitNavn\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{5BA82406-322E-4032-9BBC-84A5F8479101}\Microsoft\Outlook Express
i mappen findes dine dbx filer - også de usynlige - der skal reddes

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-05 00:00

Når du ikke kan finde den DBX fil er det nok fordi du ikke kan se skjulte filer og mapper så gør følgende:

Når du kører XP skal du gøre således: Gå i kontrolpanet vælg mappeindstillinger herefter faneblade "Vis" under avancerede indstillinger fjerner du fluebenene ud for "Skjul beskyttede operativsystemfiler" samt "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" herefter skal du under skjulte filer mapper makere "Vis skjulte filer og mapper".
Nu skulle du kunne se skjulte filer.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 15-03-05 00:40

Tak for svaret Mad_Nuser.
Det lykkedes men min kone har en enkelt kommentar pga. jeg var nød til at bruge hendes brugernavn. mit ligger på en mail i outlook.
Tak og godnat fra Jan

Åh, jo, Mirith, denne gang var det faktisk konen, der havde dummet sig ganske gevaldigt. Men endnu engang har kandu hjulpet os, fra en IT-krise i det lille hjem. Også tak til Bent juul for hjælpen.
Godnat Mette

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-05 11:22

Nåh ja selv tak

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 15-03-05 16:00

det var da så lidt
godt jeg kunne hjælpe

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 21-03-05 11:20

Kære Suniwich
Nu var det ikke dig der kom med løsningen denne gang, og da jeg ikke synes, at købere af svaret behøver at prøve alle mulighederne igennem, takker jeg de to der gav løsningen på problemet.
At du så føler dig overset .-B er jeg selvfølgelig ked af, jeg sætter stor pris på ALLE, der gider at bruge deres tid på at hjælpe, når vi andre har dummet os.
Så derfor: Tusind tak .-% til alle der forsøgte at hjælpe.
Knus fra Metteto