/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kun HTML-kode i afsendte mails
Fra : coehlen
Vist : 475 gange
200 point
Dato : 14-03-05 22:34

Af postmodtagere har jeg fået at vide, at de kun kan se HTML-koden for nogle af mine mails.
Jeg har tjekket alle afkroge (tror jeg !) af min Outlook Express ver. 6.00 på min XP pro maskine, der er fuldt updated.
Jeg har sammenlignet med andre maskiners OE-opsætning, og kan ikke se, at min adskiller sig.
Da min mistanke faldt på en Chiller-skrifttype, som jeg havde brugt, søgte jeg på Google og fandt noget om ølbrygning (!!).
Tilfældigvis så den fundne tekst ud som mine klagende postmodtagere havde beskrevet det.
Det kan ses her :
http://haandbryg.dk/pipermail/brygforum/2003-April/000955.html

På forhånd tak, hvis du vil hjælpe mig til korrekt opsætning/indstilling.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-05 22:47

se i dit andet spørgsmål

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 14-03-05 22:52

Du er hurtig !
Jeg opdagede lige, at jeg havde stillet spørgsmålet i den forkerte kategori. Sorry.
Har ikke hørt fra mail-modtagerne endnu. Foreløbig tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-05 22:57

og sorry herfra - der for en i mig jeg plejer lige at gøre opmærksom på det så der spares point -

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 16-03-05 22:21

Jeg har selv SP 2.
Den ene af de modtagere, der kun modtager mine mails som HTML-kode har kun SP 1 , - den anden SP 2 !!
Så jeg søger nye indfaldsvinkler til at få løst problemet.

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 16-03-05 22:29

Og mirit, jeg kopierer lige dit svar fra den forkert placerede kategori:

>>prøv at forhøre dig hos dem du skriver med om de har installeret sp2 - for den kan netop give de problemer hvis de ikke har og du har - eller omvendt

- så kan andre også følge tråden !

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 16-03-05 22:29

Du skal bruge en standard font some Times New Roman eller lign. da det er ikke sikkert at dem du E-mail har Chiller???

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 16-03-05 22:32

Chiller (eller andre fonte) er IKKE problemet.
De ser kun kode, uanset mit valg af font.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 09:53

HOV - hvis det ikke er pga sp2 - kan det være enten pga af sikkerheds indstillingerne i OE - eller noget så enkelt som at der skal være flueben i html begge steder nedest under funktioner - send

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 09:55

ps... det er som beskrevet ovenfor også temmelig umuligt for de fleste at læse skrifte der ikke bruges som standard - men kan også sommetiden læses hvis du for eks. sender som stats -

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 17-03-05 16:40

Problemerne hos de par modtagere, der kun se HTML-kode, forekommer uanset font.

Begge kan læse mine mails problemfrit, hvis jeg sender dem som besvarelser; jeg har sat min OE til at besvare i samme format som det modtagne.

Hvad mener du, er den korrekte sikkerhedsindstilling for OE ? - og hvad skulle det have med sagen at gøre ?
Min står i "Klassificeret zone".

Hvad betyder "sender som stats -" ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 19:06

under funktioner - sikkerhed - skal der ikke være flueben i "tillad ikke vedhæftede filer.... osv - og samme sted skal fluebenet fjernes i bloker billeder. (er selvfølgelig op til den enkelte)

Det KAN faktisk have indflydelse selvom jeg mest er tilhænger af at, som jeg har oplevet det, kan være fordi nogen ikke har opdateret til sp2 og andre har. Det gav mig problemet lige i starten hvor mange ikke turde binde an med sp2

stats = stationaries =elektronisk brevpapir - hvis du sender html baserede scripts oplever jeg ofte at folk med høje sikkerhedsindstillinger netop ikke kan se hvad der sendes rigtigt. Dem der har tillid til det jeg sender kan med førstnævnte indstillinger godt se alt.

hør nu lige - hvis du installerer en font de andre ikke har - så kan de af gode grunde få problemer med at læse det - det kræver netop at I har samme fonte. Men bruger du de helt almindelige fonte burde er ikke være problemer.

Har du undersøgt om dem du mailer med har opdateret til sp2 ????????

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 17-03-05 22:58

Ok, miritdk, - jeg prøver at opsummere:

Der er foreløbig 2 postmodtagere, der har klaget over at mine mails kun vises som HTML-kode; uanset hvilke fonte,jeg bruger.

Den ene har opdateret til SP2.
Den anden har godt nok kun SP1, men sidder på kommunens netværk, og jeg har fuld tiltro til at deres sikkerhedssystem er fuldt opdatert på serverniveau.

Hvis jeg bruger "besvar", når jeg skriver til dem, er der ingen problemer.

Måske kunne du overveje at sende din e-mail-adresse til mig på min hotmail: coehlen@hotmail.com . Så kunne vi prøve, om DU kan modtage en mail fra mig på normal vis. Og så kunne jeg sende dig dumps af mine indstillinger.

Jeg er nemlig stadig i vildrede med, om fejlen ligger hos mig, eller hos modtagerene.

Finder vi en løsning, sender jeg det til tråden - og du får alle mine points !!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 08:39

det er da sørens også - jeg var også lidt - meget - forundret over det - men fik da hak på det - men ok - kig i min profil - bruger samme id - og send lige i første omgang dertil - ok ?????
Blæsevejr med de point - de kan ikke bruges til en disse - andet end at stille et spørgsmål til