/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Underlig Mønt
Fra : slumse
Vist : 438 gange
200 point
Dato : 12-03-05 14:17

Hej...

Jeg har fundet en underlig mønt som jeg ikke aner hvor kommer fra.
Umiddelbart vile jeg side den er arabisk, men det kunne være der var nogen herinde der kendte den

http://i2.photobucket.com/albums/y23/Slumse/monten.jpg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-05 14:20

gør dig selv en tjeneste og luk det andet spøgsmål så sparer du lige de point

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-03-05 14:40

Malta har lidt arabisk islæt over sig (sproget)
Så et lille gæt er: gammel mønt fra malta.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-05 14:46

.

Kommentar
Fra : slumse

Dato : 12-03-05 14:58

Mønten er fra egypten

http://www.wscoin.com/ItemList.cfm?ID=2211

Men er den overhovedet noget værd?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-05 15:09

Jeg har 3 lignende mønter.
En der på en side er magen til ørnemotivet, men anderledes bagpå.
De andre to er magen til "bagsiden" på din mønt, men så med palmetræer på forsiden.

men jeg kan desværre ikke huske nøjagtigt hvor de er fra, og min mand der selv har haft dem med hjem, er ikke hjemme før om en uge.
Men de valgmuligheder der er, er som følger: Saudiarabien, Syrien, Jordan eller Irak.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-05 23:39

Jeg var lige inde og kigge i det link Slumse har givet dig.

Og hvis du går ind i menu til venstre og klikker på World Coins, og derefter i rubrikkerne der kommer midt på siden:
World coins sets, og ruller ned til Syria , så vil du se, at ud af de fem mønter der er vist,er den yderst til højre også magen til ørnemotivet på din mønt, selv om det er i et andet land.

Så den jeg har er altså fra Syrien.

mvh dova

Kommentar
Fra : slumse

Dato : 12-03-05 23:49

Det er nu også mig der har oprettet spørgsmålet. Men det link jeg har fundet frem til ligner min mønt præcis på en prik. Så jeg er ikke i tvivl. Den ørn fra syrien er ikke helt magen til den på min mønt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-05 23:59

Jeg havde da ikke lige lagt mærke til, at det var dig selv der havde lagt det link.
Så spørger du om den er noget værd.
Nej, det er jo en ganske almindelig gængs mønt, ikke gammel eller noget, så den har ikke større værdi end pålydende.
Jeg ved ikke engang om der er særlig stort marked for samlere af mønter fra de lande, der skulle du næsten prøve at søge på nettet.
Hvis du f.eks. går ind på Googles forside, der er noget der hedder katalog, derinde kan du finde link til forskellige samlere, også af mønter.

mvh dova