/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
NY INTERNETFORBINDELSE
Fra : ahj
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 11-03-05 11:12

Jeg ønsker at skifte til en anden internetudbyder. Jeg bruger internettet til at surfe på, sende e-mail samt min netbank. Det er yderst sjældent jeg downloader noget og det er højest et lille kabaleprogram.
Jeg bruger msn og skype meget, da jeg har en søn der bor i udlandet så dette skal kunne køre uden problemer.
Jeg ønsker en stabil udbyder hvor jeg får mest muligt for pengene. Da jeg er pensionist skal det ikke være en voldsom dyr internetforbindelse - blot skal den kunne klare det forbrug jeg har.
Er der nogen der kan råde mig?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 11-03-05 11:16
Kommentar
Fra : me67

Dato : 11-03-05 11:32

Hej ahj.

Her et par eller tre link til udbyddere som kunne være interessant for en med dit forbrug.

TDC Internet: http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser
TDC Webspeed (hvis du har kabeltv ved TDC): http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_priser&_nfls=false
Cybercity: http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/index.phtml#pfsd373

Ville nok vælge enten den ved TDC der hedder 256/128 med forbrugsafregning til kr. 139,- pr måned eller den der ved Cybercity
256/128 til 269,- pr måned med ubegrænset forbrug.

Personligt bruger jeg Cybercity og har gjort det i nu mere end 4 år og har intet haft at klage over - og det har bare fungeret hos mig fra dag 1
og indtil nu og jeg har på intet tidspunkt tænkt mig at skifte udbyder.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-03-05 11:32

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/
Tilbud lige nu
Båndbredde Pris/md.
128/128 Kbit/s * 239 kr.
256/128 Kbit/s * 269 kr.
http://www.cybercity.dk/privat/
_______________________________________________________
http://privat.tdc.dk/internet/bredbaand/
139 kr. pr. måned + forbrug.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 11-03-05 11:35

Hej taliskoko.

Tror vi er helt enige.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-03-05 11:42

Jeg ville vælge den nye fra cybercity, med telefoni kombineret med ADSL til fast pris

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/telefoni_tilbud/index.phtml#pfsa569

den skifter jeg selv til med det samme jeg kan .

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-03-05 11:43

LOL... Ja, de har krydset hinanden. Er også kunder hos Cybercity. Dét virker...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-03-05 13:52

Go for Cybercity, har selv lige skiftet, og modtog et brev nogle dage efter,

at de satte min pris ned. Mageløst.

De skrev at i løbet af sommeren kunne jeg få ADSL Telefoni i mit område, helt sikkert skifter jeg til det også.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 14:01

Hej ahj.
Nu nævner du jo ikke noget om, hvad det er du har i forvejen
--------------------------------------------
Det kommer også meget an på hvor i landet du bor - det er nemlig sådan, at f.eks. TDC ikke kan levere den forbindelse, som uden tvivl er den billigste, alle steder - det drejer sig om TDC-kabel´s bredbåndsforbindelse som giver ubegrænset forbrug til en pris af 149- kr om måneden.
------------------------------
Igen i denne tråd (som så mange gange før) kan jeg læse, at CyberCity er så og så god, men man skal lige huske på, at de bruger TDC´s kabler, og at de i det meste af landet først kan levere de ydelser de reklamerer med "i løbet af efteråret" --
------------------------------------------------------------
Det drejer sig f.eks. om det der med at telefonien kommer "Gratis" med over bredbånd, men det kræver jo, at de kan oprette forbindelsen
------------------------------
Jeg har nu flere gange hørt undskyldninger om, at det skyldes kobberet, som jo tilhører TDC, så om CyberCity kan få TDC til at lægge nye kabler så de kan oprette de forbindelser de lover, det må jeg sige jeg tvivler på
-------------------------------------
Se dig godt for inden du beslutter dig, det koster jo ikke noget at spørge, og indhente oplysninger og tilbud
Jeg bruger selv en hurtig TDC-forbindelse, men den koster også 399- kr pr. måned, og med det behov du beskriver, har du ikke brug for en så hurtig forbindelse.

Skype fungerer, så vidt jeg ved, uden problemer på næsten alle typer forbindelse, og jeg ved at Netbank også virker fint med en Modemforbindelse (gl.dampmodem )
......... det bruger min nabo, og det virker fint, man skal bare have lidt tålmodighed.
---------------------------------------
Jeg tror CyberCity giver folk afslag i prisen, hvis de yder en god reklame for deres produkt, det kan du allerede se i din egen tråd her
Hver gang talen falder på dette emne, har jeg bemærket at CyberCity-folket står på tæerne af hinanden for at uddele roser

Jeg ønsker dig held og lykke med at få truffet det rigtige valg
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : me67

Dato : 11-03-05 15:06

Kære Bennymand.

Jeg syntes bestemt det er flot at du kan sidde der og fortælle vi andre om hvad du ved om os med abonnement ved Cybercity,
at du ved at vi ved at lave lidt reklame for selskabet ligefrem får afslag i prisen det må jeg sige er flot - til det kan jeg fortælle at
du har fuldstændig taget fejl - her vanker ingen rabat for noget som helst - tværtimod nogle mere seriøse priser end Kong TDC kan
levere.

Jeg kan se ud fra din pris hos TDC at du har en forbindelse der hedder 1024/128 - wauuuuuuuuuu siger jeg bare - for 30,- mere ved
Cybercity har jeg en forbindelse der hedder 2560/256 - jeg ved ikke lige helt om du kan gennemskue hvor billige det egentlig er ved
TDC for ellers kan jeg fortælle dig at det ikke er nogen særlig god pris du har der.

Vedr. telefoni som du også så flot omtaler i dit indlæg kan jeg fortælle at jeg har opsagt mit abonnement endnu engang ved TDC for
at sparre penge i forhold til deres priser - jeg betaler nu kun kr. 99,- pr. md. til alle fastnetnumre døgnet rundt hvor TDC endnu engang
har været ude med riven og vil ha kr. 159,- for mandag til fredag kl. 19.30-8.00, weekend og helligdage - endnu engang kan jeg næsten
ikke få armene ned over hvor "gode" priser TDC har.

Det er jo ufatteligt at det skal være billigere at leje end at eje kablerne i jorden og der mener jeg Cybercity / TDC.

Det korte af det lange er at jeg ikke længere vil nævne navnet på min internet/telefoni udbyder i frygt af at jeg skulle få mere rabat så
det er hermed gjort for sidste gang.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 15:21

Kære ME67.
Jeg er meget ked af, hvis du føler jeg har trådt din ære for nær
---------------------------
Jeg beskriver blot hvad jeg oplever, og lader det ellers være helt op til
spørgeren og evt. læsere at få det ud af det som nu passer bedst til deres oplevelser.
------------------------------------
... til din "glæde" kan jeg så fortælle dig, at jeg indtil 1. Maj har en forbindelse der hedder 4096/512 Mb/sek - jeg er godt nok tilfreds
Telefonipriserne har meget med at gøre hvordan dit behov er
...... jeg bruger meget mobiltelefon (Telmore) og opholder mig ofte i udlandet -
derfor kan det jeg gerne vil betale for, sagtens være noget andet, end det
du gerne vil betale for............
--------------------------------------------
Priser og tilbud/udbud, også udvalg af tjenester, hænger jo ofte sammen :o;
-----------------------------------------
min udtalelse om "jeres" forhold til CyberCity VAR ment som en spøg
............... jeg er ked af du føler dig ramt.

god week-end
<\\Benny

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-03-05 15:46

Vær ikke ked af det Benny. Os der får lidt rabat hos Cybercity, har skam også andre goder.

F.Eks. er jeg blevet lovet en ny bil når jeg har skrevet pænt om dem 25 gange.

Jeg skal nok køre forbi dig når jeg får den, så får du lov at trykke på dytteren 3 gange.

Hilsen
Keldd............................... Go for Cybercity.........så mangler jeg kun 14 gange,
så kommer jeg forbi dig Benny.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 15:51

Godt Keldd

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-05 15:53

Jeg fik indtryk af jeg helt havde ødelagt dagen for ME67 -

og så ER jeg ked af det ...... for det var IKKE meningen

<\\Benny

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-05 16:31

og når du så har skiftet så du tage og gå her ind (opsætning af mail) http://wwi.dk/site/462.htm

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-03-05 17:08

Stabil - så vil jeg vælge TDC
Men lige en ting omkring MSN/Skype og andet direkte program.
http://www.happy-messaging.com/messenger/virus/
Og bliver det bøvlet så snak med ham her:
http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-03-05 18:42

CC er også stabil. Jeg har ikke oplevet nedetid mht. at være nettet. For mange år siden var der en del problemer med deres mailserver, men det er som sagt laaaang tid siden. Idag er der ingen problemer, og deres kundeservice og support spiller....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-03-05 19:52

eme:
Jeg er da ligeglad med alle de dumme virusser, jeg har et antivirusprogram der hedder AVG,

det snuppede en trojansk hest forleden.

Jeg fik et link af en af mine venner, trykkede på det, og så havde alle de andre jeg er på Messenger med

det også, men AVG gik igang af sig selv, og fangede hesten, så jeg skulle bare smide den ud.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-03-05 21:25

Jeg har lige ryddet mit barnebarns comp og genindstalleret (½ time med Drive Image) på grund af Messenger.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-03-05 21:30

Hov hov eme, Messenger kan da ikke gøre for det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-03-05 21:36

På grund af billedoverførsel gennem messenger -

Kommentar
Fra : rylerne

Dato : 27-03-05 22:40

For lige at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål...

du bør vælge TDC, da det er lig med KVALITET. Pyt være med det glitrede papir fra f.eks. Cybercity det lover en masse men holder NADA. Det er ikke uden grund at TDC har ca. 80% af alle bredbåndskunder...det rykker bare MAX på stabilitet, brugerfordele, Online osv. Nuvel der er stadig et par ting de skal arbejde med men du får den bedste kundeservice og value for money.

vh
TDC kunden der har prøvet Cybershity en gang.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-03-05 14:56

rylerne:
Kunne vi ikke få at vide hvad der stod på det glitrende papir du fik af Cybercity? Hvad lovede de

som de ikke holdt? Det ville jo være væsentlig at få at vide, inden vi allesammen skifter til TDC.

Hilsen Keldd............Der enda påtænker at blive aktionær i CYBERCITY.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-03-05 15:36

>Rylerne: Det jo blasfemi.... CC spiller så´en er det bare.... Har været kunde der siden 2001, og de har holdt hvad de har lovet...

Cybershity er død... Det er laaaaang tid siden dét begreb eksisterede og døde....

Kommentar
Fra : rylerne

Dato : 28-03-05 17:03

tjaa De har vel kikket hos storebroderen -- sandheden er da også at det er længe siden.

Så held og lykke med Cyber***** - no offence

Kommentar
Fra : tannrt

Dato : 02-07-05 14:09

har haft alle udbydere efterhånden og tdc er altså den bedste efter min mening! hvis du har kabeltv og de kan levere webspeed til dig på din adresse er det helt 100% det bedste valg!! mvh mark