MSDIR.exe......Virus????
Fra : TheCon
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 10-03-05 21:01

Hejsa.

En af vennerne på Messenger er desværre blevet ramt af en virus som har sendt sig selv videre til alle
i hans messenger adresse bog, deriblandt mig. Det resulterede i at der åbnede en masse vinduer.
Jeg har nu kørt en viruscheck og ingen virus er fundet!!!!
Anyway...... så kommer min Norton og siger at msdir.exe forsøger at få adgang til Internettet, hvad skal jeg gøre,
blokere eller give tilladelse til at det er ok......... Jeg aner ikke hvad den fil gør, om det er en virus eller????

Nogen der kan hjælpe???

Michael

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 10-03-05 21:04

jeg ville ikke give adgang til noget jeg ikke vidste hvad var, men her er et forum, som udelukkende snakker om viruserne på messenger:
http://www.happy-messaging.com/messenger/virus/
Linket til forumet, er i bunden af siden! Men man kan ikke finde noget om filen på nettet, så det lyder ikke som om det er en virus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 21:17

msdir.exe? Tjah jeg ville ikke give den lov! Er temmelig sikker på at du har en eller anden form for virus!

Er din norton fuldt opdateret?

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 210 point
Dato : 10-03-05 21:17

Det er snavs, så det skal ikke have adgang.

Vi skal have det fjernet fra computeren..
Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm
og læg loggen herind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 21:22

Hehe det ville have været min næste kommentar,arlet
Men godt du kom ind så kan jeg læne mig tilbage og bare følge med!

Kommentar
Fra : TheCon

Dato : 10-03-05 22:20

Her alle...... Her kommer logfilen..... håber jeg har gjort det rigtigt......

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\NETGEAR\MEDIAS~1\ImmsService.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\ScsiAccess.EXE
C:\Program Files\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Program Files\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\kem.exe
C:\PROGRAM FILES\LOGITECH\SETPOINT\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\system32\LVComS.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ATRACK.EXE
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\msdir.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Michael F. Pedersen\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\IL1AVM94\hjt[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Toolbar\01.01.1601.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Program Files\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\K-Lite Codec Pack\real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Program Files\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\program files\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [MS] msdir.exe
O4 - Startup: ubisoft register.lnk = C:\Program Files\Ubi Soft\Register\schedule.exe
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Program Files\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Kodak EasyShare software.lnk = C:\Program Files\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
O4 - Global Startup: KODAK Software Updater.lnk = C:\Program Files\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: NETGEAR Media Server.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Researcher - {9455301C-CF6B-11D3-A266-00C04F689C50} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Encarta Researcher\EROPROJ.DLL
O16 - DPF: {27527D31-447B-11D5-A46E-0001023B4289} (CoGSManager Class) - http://gamingzone.ubisoft.com/dev/packages/GSManager.cab
O16 - DPF: {5D9E4B6D-CD17-4D85-99D4-6A52B394EC3B} (WSDownloader Control) - http://www.webshots.com/samplers/WSDownloader.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: LBTServ - C:\Program Files\Common Files\Logitech\Bluetooth\lbtserv.dll
O23 - Service: Integrated Multimedia Server - Unknown owner - C:\PROGRA~1\NETGEAR\MEDIAS~1\ImmsService.exe
O23 - Service: Kodak Camera Connection Software (KodakCCS) - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Service (NISSERV) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
O23 - Service: Norton Internet Security Accounts Manager (NISUM) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: ScsiAccess - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ScsiAccess.EXE
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Proxy Service (SymProxySvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Godkendelse af svar
Fra : TheCon

Dato : 11-03-05 09:07

Tak for svaret arlet.
Ved godt at svaret ikke lige er nok til at fjerne "snavset" men kan altså ikke lige
have at der ligger forskellige private oplysninger i HiJackThis loggen, som nu er rimeligt
tilgængelige for alle. Jeg vil prøve at løse virusproblemet på anden vis.

Michael

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 11-03-05 09:12

Der ligger ikke noget personligt i den hijackthis log. Programmet er udformet så det kan bruges i sådanne forums..

Og med denne hijackthis, kan jeg se at du har virus på maskinen..

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS] msdir.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [MS] msdir.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\system32\msdir.exe

------------------------------------------------

Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean

----------------------------------------------------------

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.