/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP >Start knap og Ikoner<
Fra : Anli
Vist : 1490 gange
150 point
Dato : 10-03-05 16:40

Er det muligt at ændre størrelsen på " Start " knappen og " ikonerne " på proceslinien i Win XP.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 160 point
Dato : 10-03-05 16:48

Hejsa

Højreklik et sted på skrivebordet-vælg egenskaber-vælg fanen useende-klik på effekter-her sættes et flueben i-brug store ikoner-klik på ok
Så klikker du på avanceret-og ved elementer er der et rullevindue-her kan du ændre udseende for en masse ting

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-03-05 16:52

start / indstillinger / kontrol panel / procesline og menu start / menuen start / tilpas (flueben) små ikoner

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 17:04

Den nemmeste er at højreklikke på start og så vælge egenskaber, så kommer man direkte ind i det rigtige vindue her vælges så tilpas.
Om størrelsen på startknappen kan ændres til f.eks. en mindre - det ved jeg ikke.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 10-03-05 17:14

Til briani og rotw, jeres forslag ændrer ikke på størrelsen af " Start " knappen og " Ikonerne " på proceslinien hvis jeg
ellers har forstået jer rigtigt.
I siger vist det samme med forskellige ord og fremgangsmåde.

Til bentjuul,
Det mener jeg de kan, fordi jeg har set både " Start " knap og " Ikoner " mindre, netop på Win XP.

Håber der kommer en løsning hen ad vejen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 17:31

start - indstillinger - processlinien og menuen start - fanebladet start - rul med rullemenu og fjern eller sæt kryds ved "vis små ikoner i menuen start - alt efter om de skal være store eller små

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 18:08

Jeg ved ikke om dette program kan bruges, men prøv at se på det http://www.tgtsoft.com/download.php det anbefales af mange - prøv på google at skriv style XP så finder du flere forums der anbefaler dette program.

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 18:56

hvis man forøger pixel under indstillinger bliver både ikoner og proceslinie mindre

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 19:02

ja og det gør alt det andet også

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 19:04

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 10-03-05 22:26

Citat
Til bentjuul,
Det mener jeg de kan, fordi jeg har set både " Start " knap og " Ikoner " mindre, netop på Win XP.

Kan det ikke hænge sammen med den skærmopløsning du har?
800x600 eller 1024x768 pixel ?

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 11-03-05 07:09

Tak for den store interesse for at hjælpe.
Der vil gå lidt tid inden jeg kan svare, da jeg først skal kontakte min ven som har problemet, for at afprøve ideerne.

Godkendelse af svar
Fra : Anli

Dato : 16-03-05 19:09

Tak for svaret briani. Vi fik klaret problemet.