/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Leder efter et program?
Fra : Jonner2be
Vist : 344 gange
440 point
Dato : 10-03-05 15:20

Hey!

Jeg har omkring 1000 billeder liggende på min computer og så har jeg et andet billedet.
Jeg vil gerne have det ene billedet til at ligge oven på alle de andre 1000 billeder jeg har.
Det ville være lidt kedeligt hvis jeg skulle bruge en hel dag på at kopier og sætte det ind på 1000 billeder.
Derfor leder jeg efter et program der kan gøre det for mig, men jeg ved ikke om der findes sådan et program.
Jeg kører med Windows 98, men jeg har også Windows XP, så det må gerne virke til et af de systemer.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig :)

- Mvh Jonner

Kommentar
Fra : John_J

Dato : 10-03-05 15:24

Hej, der findes forskellige programmer ti det, men jeg vil anbefale ACDSee v7.0 build 61, som kan hentes her: http://bestdownload.net

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 10-03-05 15:25

ja,-

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-03-05 15:59

Alle disse programmer kan udføre batch-proces /automatisering af en handling:
IrfanView: http://www.irfanview.com/
XnView: http://www.xnview.com/
Photoshop (som koster en herregaard)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-03-05 16:00

der ligger en vejledning i Batch-conversion til IrfanView her:
http://www.eksperten.dk/artikler/180

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 16:05

Jeg kan ikke helt huske hvordan det var i win 98 - men i win XP er det ikke noget problem, når dine billeder ligger i en eller anden tilfældig mappe kan du kopiere hele mappen og placere dem lige hvor du vil
--------------------------------
jeg har selv lige flyttet 860 billeder på een gang - de lå under Dokumenter > billede og blev flyttet til en nyoprettet mappe som fik navnet > Vinterbilleder 2005
.................................
jeg kører win XP og at flytte alle billeder i mappen varede under 2 min.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-03-05 16:08

bennymanden >> tror du har misforstået. Jonner2be vil have det samme billede til at blive sat sammen i (inkorporeret) en masse andre.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 10-03-05 16:12

yes, du har ret hcma jeg beklager
-----------------------------
Det er jo klart der skal et specielt program til en speciel handling - jeg kunne da også ønske mig svigermor nede i det ene hjørne på alle mine billeder
.... men ikke i år !!!!
<\\Benny

Kommentar
Fra : Jonner2be

Dato : 10-03-05 18:06

Hey!

Jeg har prøvet at installer ACDSee v7.0 build 61, men det kunne jeg ikke kører, da jeg skulle betale for det.
Derefter prøvet jeg IrfanView, som jeg kunne bruge, men slet ikke finde ud af at bruge rigtigt.
Så prøvet jeg XnView, som min computer ikke kunne finde ud af at køre.

Nu står jeg tilbage med IrfanView, som det eneste program der kunne kører, der er bare lige det at jeg ikke kan finde ud af det,
altså jeg er ikke helt dum til det, det gider bare ikke det jeg vil! ;)

Jeg åbner det billede jeg vil have på alle de andre billeder.
Trykker B og Batch conversion kommer frem.
Marker alle de billeder det skal ind på og trykker på knappen Add
Nu ligger de allesammen over til venstre under Input files.
Derefter trykker jeg start og den går igang med at lave dem.
Når den er færdig står der Ok til alle billederne, og til sidst Errors: 0, Warnings: 0, så der er ikke gået noget galt.
Men når jeg åbner de ny lavet billeder, så er det det billed der skulle komme på på.
Alle de 1000 billeder ligner det samme.

Kan i hjælpe mig med at få det til at due?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-03-05 18:45

har du adgang til Photoshop ?
Hvis du har, ligger der en vejledning her:
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm

Kommentar
Fra : Jonner2be

Dato : 11-03-05 21:30

Har jeg desværre ikke, det er derfor jeg meget gerne ville have IrfanView til at virke...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-05 15:39

Hvad med ULEAD's PhotoImpact 8 ??

(Kan kopieres) sssshhhhhhhhhh!

Kommentar
Fra : Jonner2be

Dato : 14-03-05 11:21

Nu har jeg downloadet ULEAD's PhotoImpact 8 (og en crack, SHH!!) i min skole...
så er det bare hjem og installer det og se om det virker...
men kan man ikke få en guide til hvordan man laver lige det jeg skal lave??

Kommentar
Fra : Jonner2be

Dato : 14-03-05 18:01

Jeg kan sku heller ikke finde ud af PhotoImpact 8...
minder om Photoshop, men der er ikke nogle action key dims...
En der lige gider at lave en guide over PhotoImpact 8 eller IrfanView til mig?

Kommentar
Fra : Jonner2be

Dato : 17-03-05 08:00

Mangler stadig et program til at lave det for mig...
er i alle sammen gået døde?

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 24-03-05 15:16

Kan anbefale dig at kaste et blik på :
www. gratis-programmer.dk

Håber du finder noget du kan bruge

Mvh Joeson

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-03-05 17:33

Har lige checked med IrfanView og det kan desværre ikke lave tricket. Det kan resize og næsten alt muligt andet, men bare ikke batch-konvertere et nyt billede over i en andet.

Kommentar
Fra : Jonner2be

Dato : 04-04-05 11:32

IrfanView er slettet og der er ikke noget på gratis-ting.dk jeg kan bruge...
andre forslag?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-04-05 20:23

Vi må nok konstantere, at det program du søger til den pris du vil give, findes ikke!

Accepteret svar
Fra : jjen

Modtaget 440 point
Dato : 24-07-05 17:29

Vejledning i Action:
Åbn et af dine billeder -> hop over i din Action-palette og klik den lille pil til højre for at åbne dialogboksen -> New Action -> navngiv den og sig OK ->
Nu er du klar til at indspille de handlinger du vil have foretaget, så lav det du vil have skal være fælles for et helt sæt billeder, og når du er færdig hopper du over i din action-palette og trykker på stop-knappen (den lige til venstre for den røde knap).
Det var så første trin.
Så går vi til andet trin:
Sammel først alle de billeder du vil have ændret på samme måde i en mappe for sig selv.
Og nu kommer det: se eventuelt billedet:
Filer -> Automate -> Batch og i boksen, der kommer frem, vælger du den action, du vil have afspillet (=den du lige har navngivet) + fra hvilken mappe (=source) + til hvilken mappe (=destination). Så trykker du ellers bare OK og nu går det hele i gang med at ændre alle billederne i et hug

Godkendelse af svar
Fra : Jonner2be

Dato : 24-07-05 17:30

Tak for svaret jjen.