/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor rejser de hen??
Fra : kkartdeco
Vist : 625 gange
40 point
Dato : 10-03-05 00:34

Christine Augustinussen f. 2 Feb 1852 i Thyrsting sogn, Skandeborg Amt.

Hun er datter af Augustinus Christiansen og Jensigne Andersen.
Christine Augustinussen gifter sig 31 Aug. 1872 i Klovborg Sogn, Skanderborg Amt, med Lars Andreas Clausen.
De får efterfølgende mindst 2 piger:
Karen Marie Larsen f. 16 Sep. 1872 i Klovborg Sogn
Jensine Andrea Clausen f. 3 Apr 1874 i Klovborg Sogn, Skandeborg Amt.

Ang. opslag 269 på Arkivalier Online.dk - Skanderborg Amt, Klovborg sogn 1860 - 1892(Afgangslisten).
hvor rejser Lars Andreas Clausen no 24 og hustruen Christine Augustinussen no. 25 hen den 20/10 1874 fra Klovborg sogn i Skanderborg Amt.
- De rejser vist til Haarup, hvor ligger det?? I Linå sogn har jeg ledt efter parret men kan ikke finde dem!!
For en god orden skyld skal nævnes, at Christine Augustinussen har to brødre ( Jens Augustinussen og Anders Augustinussen) som begge rejser til Vejle.

Hilsen Kasper Krintel

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-05 00:46

Der findes to andre steder i danmark der hedder Haarup (Hårup), udover den i Linå.

Den ene ligger mellem Løgten og Hadsten, og den anden mellem Klovborg og Horsens

mvh dova

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 10-03-05 00:56

Tak for oplysningen Dova.
Gad nok vide hvilket sogn Haarup ml. Klovborg og Horsens tilhører.??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 01:16

Jeg er ikke sikker, men måske Brædstrup

mvh dova

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-05 14:44

nok denne:
Føvling sogn, Tyrsting herred, Skanderborg amt?

og dava mener nok Grædstrup??
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-05 16:37

Undskyld ikke dava men dova,
jeg ser nu Grædstrup og Brædstrup ligger lige ved siden af hinanden,
nord for Haarup i Føvling sogn
Svend

Godkendelse af svar
Fra : kkartdeco

Dato : 25-04-05 20:20

Tak for svaret dova.