/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oprettet tastaturgenvej tabes ved gensta~
Fra : emesen
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 09-03-05 19:36

Jeg opretter en genvej på skrivebordet til Kandu.dk med h-klik osv.
Nu indsætter jeg en genvejstast ctrl+alt+k i genvejens egenskaber.
På denne og en anden comp forsvinder virkningen men ikke bogstavet efter genstart.
På en arbejdscomp bibeholdes denne tast-virkning efter genstart.
Min og arbejdscomp kører win 2000
Hvor mon forskellen ligger.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 09-03-05 19:40

Det lyder meget underligt, men hvis du ikke kan få det løst, så kan du jo finde et af de mange programmer, som er beregnet til at lave genvejstaster til windows..!! Det skulle med garanti virke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-03-05 19:49

Jo tak men det virker på en comp men ikke på en anden.

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 09-03-05 19:52

okay, ja det ved jeg så ikke hvorfor!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-03-05 20:12

Har du husket at trykke på Anvend først? På alle comp?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-03-05 20:26

Anvend og ok - det virker jo inden genstart på alle comp.
Jeg har prøvet skrivebeskyttelse.
Gør denne side tilgængelig ofline
Den tæller også samlet besøg på genvejen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-03-05 21:23

Emesen...prøv dette:

I egenskaberne for genvejen skrives i feltet "destination":

"C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" "www.kandu.dk"

inklusiv alle citationstegnene.

I feltet "start i" slettes hele molevitten
Genvejstasten sættes til CTRL+ALT+K

Tryk på anvend og genstart

Det virker her på min W2K

- men det kan muligvis være "handicap-funktionen" der driller - stil cursoren i feltet med genvejstast og tryk hurtigt 5 gange efter hinanden på SHIFT knappen - slå handicap-funktionen fra hvis der popper en dialogboks op...og prøv igen.

mvh berpox

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-03-05 22:55

Prøver i morgen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-03-05 21:27

berpox...........................................har prøvet::::::::::og comp røg ned, og nu er comp rykket en måned tilbage. Men jeg kører også med en træt udgave af win 2000.
Så måske flytter jeg snart over til XP som nemmere klarer gendannelse efter roderi.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-03-05 21:38

Ha ha - Selv Eyvind må overgive sig til Win-XP, kommer han så også på SP2?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-03-05 21:43

Ja ja - men det er midlertidigt for Linux Fedora er indstalleret på min nye comp sammen med de andre systemer. Men jeg har da XP sp2 på en af harddiskene.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-05 06:21

Hej emesen. Det var sq da surt at skuden sank. XP klarer nok gendannelse efter roderi bedre end W2K - men man kan så spørge sig selv, hvorfor det er nødvendigt med en gendannelsesfunktion i XP

Indtil videre holder jeg stædigt fast i min W2K der virker, og som ikke er omfattet af et hysterisk licens-cirkus.

mvh berpox

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-03-05 13:54

Det er min egen skyld, for når w2k lægges ind på en partition når XP allerede ligger på en anden partition,
vil w2k blande sig i mbr med XP som den jo ikke kender. Resultat = den kan ikke boote.
Det er denne halvgående w2k med krydsreferancer i bootsektionen som driller, og der skal ikke meget til
for at trække den ned.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 25-03-05 19:18

Tak for svaret berpox. Min w2k kører endnu.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-04-05 02:07

Det var godt emesen - selvom det løber mig koldt ned af ryggen når du siger du har båe W2K og XP på samme maskine....

Men OK, jeg har såmænd haft en maskine med både WinNT/Win98/Linux RH5.1 på samme harddisk - det blev først nemt at have med at gøre da linux'en kom på - der virkede bootloaderen optimalt.
Og i de glade Win3.11 dage kørte jeg også med OS/2 på samme harddisk - OS/2 kunne holde dampen oppe på min 3.11'er som ellers tit knækkede ned

Nu holder jeg mig til ét OS pr. maskine, netop for at undgå MBR problemer....

mvh berpox