/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvordan identificeres et bundkort
Fra : Fox_dk
Vist : 599 gange
50 point
Dato : 09-03-05 19:27

Hej
Har et navnløs bundkort som jeg ikke kan finde ud af at identificere uden at montere det.
Det eneste jeg kan se er at det er socket 462 og så står der xp ved siden af soklen.
Hvad kan jeg gøre?

m.v.h.
Fox

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-03-05 19:33

Hej Fox
Du kan downloade dette lille program <Everest> ...........
her kan du se oplysninger om det hele i din PC.
du kan finde det her:
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
held og lykke med det
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-05 20:14

Når bundkortet ikke er monteret kan du hvis type og navn ikke er angivet, prøve at lede efter et FCC nummer.
www.driverguide.com (login: driver2 - all) under Advanced search lave en søgning på FCC nummeret.

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 09-03-05 22:47

Hej
Det eneste nr jeg kan finde er oven på com portene men det er åbenbart ikke FCC nr (har søgt).
Der står godt nok den er godkendt af FCC men intet nr???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-05 23:01

Der plejer nu at være en typebetegnelse på alle bundkort og en del af typebetegnelsen fortæller hvem der har produceret kortet, og de tal/bogstaver kan som regel bruges til at finde løsningen.

http://www.motherboards.org/moboidtools.html

Kommentar
Fra : ristian12

Dato : 19-03-05 00:38

siste psi sokel står en stremer på hvad det er??????????????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-03-06 17:55

BjarneD tak for linket til http://www.motherboards.org/moboidtools.html

Indlysende navn 'motherboards.org' men havde det jo ikke i min links-samling