/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærmen fryser efter start samt lyd ved ~
Fra : axelbjarne
Vist : 415 gange
200 point
Dato : 08-03-05 19:54

Min computer fryser efter opstart, når jeg er gået ind i et eller andet program - først da fryser den. Ved nedlukning giver den samme lyd, som der kan høres, når der trykkes på den forkerte OK ved flere menuer fremme.

Hilsen
axel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-05 20:36

Man skal vist have telepatiske evner her på Kandu? Hvilket styresystem har du? Er det noget den lige er begyndt på? Hvis det er windows er der så gule advarsels trekanter under enhedshåndtering? Er det alle programmer? Hvad mener du med forkert ok? Er det 2 spørgsmål du stiller, for hvis skærmen fryser kan man normalt ikke lukke ned normalt?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-03-05 20:42

Windows xp - undskyld, jeg tror alle kører med xp.

Hilsen
axel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-03-05 20:51

Det var så et svar på mine mange spørgsmål Der kan være utroligt mange grunde til at windows fryser!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-03-05 20:58

Det begyndt for ca. 14 dage siden. Der er ingen advarselstrekanter i enhedshåndtering.
Med forkert OK, er når man har flere menuer fremme, eksempelvis skal man videre et sted fra, og evt. trykke på advanceret vil man have 2 menuer fremme på samme tid.
Når skærmen fryser og jeg har trykket Ctrl+Alt+Delete, så virker den upåklageligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-05 23:09

tror du ikke du måske skal køre vedligeholdelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-05 00:48

systemgendannelse til et punkt hvor din pc fungerede ok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-05 02:19

Kunne være en driverupdate du har lavet? Eller et nyt program du har installeret? Eller måske spy/addware eller virus?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 09-03-05 08:54

kommer med følgende meddelelse i fejllog: Tjenesten Windows User Mode Driver Framework hang ved start

axel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 00:17

Tror det er relateret til din windows mediaplayer 10! Prøv at slå servicen fra!
http://forum.theispguide.com/isp-ftopic783.html

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 10-03-05 02:10

Desværre var det ikke problemet. Og jeg har prøvet adskellige ting - Gendannelse - sfc /scannow - installeret SP2 servicepack - afinstalleret programmer etc. Men jeg er ikke så glad for at skulle installere Windows XP igen, og da den kører udmærket efter at have trykket Ctrl+Alt+Delete, kører jeg med det indtil fejlen er fundet -

Hilsen
axel

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 10-03-05 02:18

En ting mere, den fryser når jeg er på internettet og java kommer i gang -

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-05 04:01

For mig lyder det som om dit grafik kort ikke får strøm nok fra strømforsyningen>bundkortet,prøv at gå ind i bios og sæt den op fra 1,5 til 1,6,under avanceret (chipset) det kan hedde noget som>Agp VDDQ.
Jeg har set det ske når Grafik(GPU) kortet begynder på selv små krævende beregninger,så som java o.s.v
og så løst det som beskrevet.
Manse9933
p.s
Vis du har den mulighed i bios.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-05 04:03

sæt den op fra 1,5 til 1,6,volt

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-01-06 04:40

Tak for svaret Manse9933.

Jeg er ved at rydde op i mine gamle spørgsmål,
Hilsen
axelbjarne